
Neomejen dostop | že od 14,99€
Po tragičnem strmoglavljenju, v katerem je življenje izgubilo najmanj 265 ljudi, se nadaljuje iskanje druge skrinjice. Eno od dveh črnih skrinjic strmoglavljenega letala so že našli na kraju nesreče, poroča Hindustan Times. Reševalne ekipe s psi iskalci pregledujejo kraj nesreče. Tam so tudi forenzični strokovnjaki, ki zbirajo dokaze o nesreči, na letališču in cestah, ki vodijo do njega, je veliko policije, navaja BBC. Vzrok nesreče za zdaj še ni znan.
Preiskujejo tudi dele letala, ki bi lahko pomagali razjasniti vzrok nesreče letala boeing 787-8 Dreamliner, po poročanju ameriškega časnika Wall Street Journal se preiskava osredotoča na to, ali je nesrečo povzročila izguba ali zmanjšanje potiska motorja.
Že sinoči je Indija napovedala uradno preiskavo letalske nesreče družbe Air India.
Indijska vlada razmišlja o prizemljitvi celotne flote letal boeing 787 družbe Air India, je v petek poročala indijska televizijska hiša NDTV, navaja Reuters.
Indijski premier Narendra Modi je danes obiskal kraj nesreče letala družbe Air India v Ahmedabadu in v bolnišnici obiskal poškodovane. Na kraju nesreče je bil nekje 20 minut, po obisku pa ni govoril z novinarji. Na njegovem uradnem kanalu na youtubu so zatem objavili videoposnetek, na katerem ga vidimo, kako hodi po prizorišču in si ogleduje razbitine. Spremljali so ga zvezni minister za civilno letalstvo Kinjarapu Ram Mohan Naidu in drugi visoki uradniki. Nesrečo je opisal kot »neizmerno pretresljivo in onkraj besed«. Med drugim se je srečal tudi z edinim preživelim potnikom nesreče.
Po vzletu z letališča v Ahmedabadu na zahodu Indije je v četrtek na stanovanjsko območje strmoglavilo potniško letalo družbe Air India, ki je bilo na poti v London. Letalo je imelo 256 sedežev, navaja SeatGuru, na krovu pa je bilo 242 potnikov, vključno z desetimi člani posadke in dvema pilotoma.
Na letalu je bilo 169 indijskih državljanov, 53 Britancev, sedem portugalskih državljanov in en Kanadčan, navaja Air India. Med potniki je bilo 217 odraslih in 13 otrok, vključno z dvema dojenčkoma, poroča Reuters.
Letalo bi moralo pristati ob 18.25 na letališču Gatwick v Londonu. Letalo – boeing 787-8 dreamliner – je po vzletu poslalo klic v sili kontroli zračnega prometa, nato pa se ni več odzivalo.
Zjutraj je kraj nesreče obiskal tudi direktor Air India Campbell Wilson. Obkrožili so ga novinarji z vprašanji, vendar ni dajal izjav. V četrtek je Wilson izrazil svoje »globoko žalovanje« zaradi tragedije in dejal, da so prizadevanja Air Indie »povsem osredotočena na potrebe naših potnikov, članov posadke, njihovih družin in ljubljenih«.
V včerajšnji hudi nesreči potniškega letala družbe Air India, ki je bilo na poti v London in je kmalu po vzletu strmoglavilo, je umrlo najmanj 265 ljudi, od tega 241 potnikov in deset članov posadke, dva pilota ter ljudje, ki so bili v stavbi, na katero je letalo strmoglavilo. Šlo je za zdravniški hostel, nastanitev za lokalno zdravstveno osebje.
Točno število mrtvih na tleh še ni znano. Višja zdravstvena uradnica v Ahmedabadu je za BBC povedala, da je umrlo najmanj osem ljudi, ki niso bili na letalu, med njimi so bili štirje študenti medicine, ki so živeli v eni izmed stavb, v katero je trčilo letalo. Drugi štirje so bili sorodniki drugih študentov, ki so bivali v dijaškem domu.
Družine dajejo vzorce DNK, da bi pomagale pri identifikaciji žrtev. S kraja nesreče še vedno odstranjujejo posmrtne ostanke žrtev. Reuters je poročal, da so doslej našli 81 trupel. Kot je poročal novinar BBC, je pred bolnišnico videti grozne prizore ljudi, ki so izgubili bližnje in žalujejo.
Grožnje z bombo
Let Air India (AI379) iz Phuketa v New Delhi so danes zjutraj preusmerili nazaj na letališče zaradi grožnje z bombo. Pilot je kmalu po vzletu obvestil kontrolo zračnega prometa in zaprosil za zasilni pristanek. Letalo s 156 potniki je varno pristalo, letališče Phuket pa je sprožilo načrt za izredne razmere in napovedalo dodatne informacije, piše BBC.
Pilot je bil le nekaj mesecev pred upokojitvijo
Kapitan Sumeet Sabharwal, izkušen pilot družbe Air India z skoraj tremi desetletji izkušenj, ki je med žrtvami nesreče, je bil z več kot 8200 urami letenja najvišji član posadke na letu. Bil je inštruktor letenja, kar je funkcija, ki je zaupana le najbolj izkušenim pilotom, odgovornim za mentorstvo mlajšim članom posadke, piše BBC.
60-letni pilot je bil le še nekaj mesecev pred upokojitvijo. Načrtoval je, da bo takrat lahko več časa preživel s svojim 82-letnim očetom, nekdanjim uradnikom indijskega organa za civilno letalstvo, poroča časnik The Indian Express.
»Bil je zelo zadržan, discipliniran. Pogosto smo ga videvali v uniformi, ko je prihajal in odhajal,« je za časnik povedal Sabharwalov sosed iz Mumbaja. Kopilot, prvi častnik Clive Kundar, je imel približno 1100 ur letenja in ustrezno licenco za upravljanje letala dreamliner, ki je strmoglavilo.
Nesrečo je preživel le en potnik, in sicer britanski državljan Vishwashkumar Ramesh, ki je sedel na sedežu 11A. Po poročanju BBC okreva v bolnišnici, njegov brat pa pravi, da »se mu ne sanja, kako je preživel«. Letalski strokovnjaki pravijo, da je »skoraj nerazložljivo«, da je ostal živ.
Ramesh je opisal, kot piše BBC, da je po vzletu letala čutil, kot da je obtičalo v zraku, luči so začele utripati zeleno in belo, nato pa je letalo treščilo v stavbo in eksplodiralo. Sprva je mislil, da je mrtev, a ko je odprl oči, je ugotovil, da je živ. Uspešno je odpel varnostni pas, z nogo potisnil skozi odprtino v trupu in se rešil iz razbitin. Ob tem je videl, kako so ljudje, vključno s stevardesami in potniki ob njem, umirali pred njegovimi očmi. Še vedno ne more verjeti, da je preživel.
Guy Gratton, izredni profesor za letalstvo in okolje na univerzi Cranfield, je dejal, da je »sodobno potniško letalo zasnovano tako, da je odpornejše ob nesrečah«, kar pomeni, da »ima vsak ob nesreči čim več možnosti za preživetje,« je dejal. Zaradi tega »običajno vidite bodisi večje število preživelih bodisi nobenega, ker je bila nesreča tako huda. Zato je to, da je preživel le eden, zelo nenavadno,« je dodal Gratton.
Pravi, da bi po njegovem mnenju Rameshe sedež – 11A – lahko padel iz letala ob trku, z njim še vedno v samem sedežu, in da je imel »preprosto neverjetno srečo«.
Študentka Bhumi Chauhan bi morala biti na letalu Air India, ki je strmoglavilo – a so ji zaradi petminutne zamude zavrnili vstop na let, poroča BBC.
»Sprva sem mislila, da mi bo promet v Ahmedabadu prinesel le izgubo denarja za vozovnico in službo, zdaj pa ta promet vidim kot breme,« je povedala za BBC-jevo gudžaratsko službo. »Čeprav sem izgubila denar, sem vesela, da sem si rešila življenje.«
Zvezni minister za civilno letalstvo Ram Mohan Naidu Kinjarapu je povedal, da je Indijski urad za preiskovanje letalskih nesreč začel preiskavo v skladu z mednarodnimi protokoli.
»Poleg tega vlada ustanavlja posebno komisijo na visoki ravni, ki jo bodo sestavljali strokovnjaki z različnih področij, da bi zadevo podrobno preučili,« je Kinjarapu zapisal na omrežju X. »Komisija si bo prizadevala, da se okrepi varnost v letalstvu in se preprečijo takšni dogodki v prihodnje.«
V četrtek je Chris Rocheleau iz ameriške Zvezne uprave za letalstvo (FAA) sporočil, da je na poti v Indijo »strokovna ekipa«, ki bo pomagala pri preiskavi nesreče. Britanski premier Keir Starmer je prav tako povedal, da so iz Velike Britanije poslali ekipo, ki se bo pridružila preiskavi.
Kitajski predsednik Xi Jinping je pred kratkim poslal sožalno sporočilo indijskemu premierju Narendri Modiju, poročajo kitajski državni mediji. Prav tako je po navedbah državne televizije CCTV poslal sožalje tudi britanskemu kralju Karlu III. zaradi številnih britanskih žrtev.
Kaj se je v resnici zgodilo z letom AI171 med Ahmedabadom in London Gatwickom v četrtek popoldne, bo razkrila šele podrobna preiskava, a trenutki po vzletu so lahko najzahtevnejši v letalstvu, piše BBC. Boeing 787-9 dreamliner je namreč strmoglavil kmalu po vzletu, le 1,5 kilometra od vzletno-pristajalne steze letališča.
To je prvič, da je 787-8 dreamliner doživel smrtonosno nesrečo, odkar je leta 2011 začel komercialno leteti. BBC je govoril z letalskimi strokovnjaki in piloti iz Indije, ki redno letijo z 787-8 z indijskih mednarodnih letališč, da bi izvedel, kaj bi lahko povzročilo, da je letalo treščilo v stanovanjske stavbe sredi Ahmedabada le nekaj trenutkov po vzletu.
Letalski strokovnjaki o vzroku nesreče niso enotni.
Možen trk s pticami
Letališče Ahmedabad je znano po številnih pticah v okolici. V zadnjih petih letih so tam evidentirali 462 trkov z njimi. A trk s ptico običajno ni usoden, razen če prizadene oba motorja, piše BBC. The Independent navaja, da je Saurabh Bhatnagar za New Delhi Television povedal, da se zdi, da je nesreča nastala zaradi »večkratnih trkov s pticami«. »Na prvi pogled je videti kot primer večkratnih trkov s pticami, zaradi katerih sta oba motorja izgubila moč.«
Težave pri pridobivanju višine
Letalo sta pilotirala kapitan Sumeet Sabharwal in kopilot Clive Kundar, oba izkušena pilota z več kot devet tisoč urami letenja skupaj. Letalo je vzletelo ob 13.39 po lokalnem času. Imelo je skoraj poln rezervoar, s sto tonami goriva. Takoj po vzletu je posadka oddala klic na pomoč, nato komunikacije ni bilo več. Edini preživeli je povedal, da je slišal glasen pok, ko je letalo težko pridobivalo višino. Letalo je doseglo le 190 metrov višine, nato je začelo padati in eksplodiralo.
Domneve o zelo redki odpovedi obeh motorjev
Videoposnetki kažejo na pomanjkanje potiska ali moči. Nekateri strokovnjaki omenjajo možnost izjemno redke odpovedi obeh motorjev. To bi lahko povzročila tudi kontaminacija ali zamašitev goriva. A dokazov za zdaj ni.
Možnost napake s krilci (flaps)
Nekateri strokovnjaki menijo, da morda krilca niso bila ustrezno iztegnjena. Krilca so ključna za dvig pri nižjih hitrostih, še posebej pri visokih temperaturah, kakršne so bile v četrtek, skoraj 40 stopinj Celzija. A takšna napaka bi sprožila opozorila sistema, zato bi šlo najbrž za napako posadke, kar pa je zelo redko zaradi več kontrolnih postopkov.
Komentarji