Sloves nemške učinkovitosti resno ogrožen

Incidenti vladnih letal, zelo visoki stroški za berlinsko letališče in nepripravljena vojska. 
Fotografija: Nemško vladno letalo je v Berlinu čudežno pristalo brez žrtev. Foto AFP
Odpri galerijo
Nemško vladno letalo je v Berlinu čudežno pristalo brez žrtev. Foto AFP

Berlin – Samo spretnosti posadke vladnega letala se je zahvaliti, da minuli teden nista povzročili­ katastrofe pomanjkljiv vojaški aparat in nesojeno berlinsko letališče Ber. Letalo, na katero bi se moral naslednji dan vkrcati predsednik države, je skorajda strmoglavilo na bližnjem letališču Schönefeld, incidentov, ki spravljajo Nemčijo na slab glas, je še več.

Fotografije s starega vzhodnonemškega letališča Schönefeld lučaj od prihodnjega letališča Willyja Brand­ta, bolj znanega po kratici Ber, kažejo eno od manjših vladnih letal med tako divjim obračanjem, da so se krila izmenično dotikala tal. Po čudežu je posadki uspelo pristati, vendar Bombardierov global 5000 ni edino letalo iz nemške vladne flote z velikimi težavami.

Airbusu Konrad Adenauer z zunanjim ministrom Heikom Maasom na krovu je na začetku aprila na prvem uradnem letu po štirimesečnem generalnem remontu med pristajanjem v New Yorku spustila guma, s piste so ga privlekli in sedanji predsedujoči varnostnega sveta je zamudil številna pomembna srečanja.
 

Vrsta težav in pomanjkljivosti


Po prvem povojnem kanclerju imenovano letalo so poslali na remont, ker se je moralo konec novembra s kanclerko na poti v Buenos Aires zaradi tehničnih težav obrniti, Angela Merkel je morala prestopiti na potniško letalo in zamudila na srečanje G20.

Oktobra se je moral finančni minister Olaf Scholz vrniti iz Indonezije z navadnim potniškim letalom, potem ko je glodavec preglodal električni kabel na vladnem, Maas pa je marca zaradi težav enega od štirinajstih vladnih letal s hidravliko obsedel v Maliju in zaradi tega zamudil rojstvo sina. Hvala bogu mi ni zameril, je tvitnil v usodo sprijaznjeni vodja diplomacije.

Predsednik države Frank-Walter Steinmeier je konec januarja obsedel v Etiopiji, ta teden pa je imel srečo, saj bi ga moralo letalo, ki je skoraj strmoglavilo na Schönefeldu, naslednji dan peljati v Stuttgart.

V prestolnici dežele Baden-Württemberg povzroča razburjenje železniška postaja, ki naj bi kljub množičnim protestom do leta 2024 stala več kot sedem milijard evrov, zato pa je več kot poštena konkurenca projektu Stuttgart 21 berlinsko letališče Willyja Brandta, od koder bi moralo odleteti sporno letalo. Impozantno zgradbo, ki naj bi z vsem, kar spada na novo letališče, presegla sedem milijard evrov, bi morali odpreti že leta 2011. Zdaj se bojijo, da se bo okrog nje razrasel plevel tudi po oktobru 2020, ko naj bi bil res zadnji rok za odprtje. Nadzorniki so pravkar odkrili še 11.519 pomanjkljivosti.
 

Skrb za varnost EU

Čedalje več očitkov leti tudi na nemško vojsko, ki da je neučinkovita in slabo pripravljena. Foto Reuters
Čedalje več očitkov leti tudi na nemško vojsko, ki da je neučinkovita in slabo pripravljena. Foto Reuters


Še bolj vzbuja skrb nepripravljenost vojske, ki upravlja tudi vladna letala, čeprav se po zadnjem incidentu na Schönefeldu sprašujejo še o hčerinski družbi nemške letalske prevoznice Lufthansa, ki skrbi za remonte. Incidenti, v katere so vpleteni najvišji politiki, odmevajo od blizu in daleč, običajni vojaki si morajo vsak dan z vsemi silami prizadevati za ohranjanje temeljne pripravljenosti vojske.

Nemške vojaške letalske sile zaradi slabe pripravljenosti letal zapušča vse več pilotov, slabo pripravljeni so tudi številni drugi vojaški sistemi. Javnosti so znani očitki ameriškega predsednika Donalda Trumpa, ker Nemčija namesto obljubljenih dveh odstotkov bruto domačega proizvoda za svoje oborožene sile namenja le 1,24 odstotka, pooblaščenec za odkrivanje pomanjkljivosti v nemški vojski pa bije plat zvona, da Nemčija s tako katastrofalnim vojaškim položajem ne bo mogla igrati pomembne vloge niti v varnostnih silah Evropske unije.
 

Še mnogi drugi projekti


Od 58 transportnih helikopterjev je bilo na začetku leta pripravljenih na posredovanje samo trinajst, od 68 bojnih dvanajst, je navedeno v poročilu, od 248 novih tankov jih lahko nemoteno deluje le 48, od obeh ladij tankerjev nobena, v javnost so že prej prispela poročila o pomanjkanju neprebojnih jopičev ali celo doma pokrpanih uniformah. Podobne težave imajo vojske v številnih drugih državah, po­oblaščenec pa je pohvalil reforme obrambne ministrice Ursule von der Leyen, na katero streljajo z leve in desne.

Vse to še bolj načenja vtis učinkovitosti in profesionalnosti, po katerem Nemčija slovi v svetu. Tega že prizadeva dizelska afera, načrtujejo ali izvajajo pa še številne druge projekte, pri katerih se bo treba bolje izkazati. Denimo poglobitev Labe za hamburško pristanišče, popravila neštetih mostov in cest ter daljnovodne povezave med industrijskim jugom in z obnovljivimi viri bogatim severom države.

Komentarji: