Več kot šestdeset odstotkov ljudi nosi obutev napačne velikosti. Skoraj dve tretjini. Tako pravijo pri Nikeju, največjem proizvajalcu športne opreme na svetu. Kako so prišli do teh podatkov, niso navedli. So pa povedali, kako nameravajo to spremeniti.
Če dodamo, da se zgolj na severnoameriški celini pol milijona ljudi na leto pritožuje zaradi napake pri izbiri velikosti čevljev, je poteza Nikeja logična. Ameriški športni gigant je predstavil novo funkcijo nike fit, ki bo uporabnikova stopala proučila do milimetra natančno. S kombinacijo računalniškega vida, znanstvenih podatkov, umetne inteligence in priporočenih algoritmov bo skenirala stopala in poiskala številko čevlja, ki se bo kupcu najbolj prilegal.
Uporaba funkcije je preprosta: na pametnem telefonu bo uporabnik odprl Nikejevo spletno stran (ali aplikacijo tega podjetja). Ob tabeli za izbiro velikosti obutve bo po novem ikona s fotoaparatom. Ob pritisku nanjo bo sistem na telefonu samodejno zagnal kamero. Le še postaviti se boste morali k steni in objektiv usmeriti proti stopalom – in nike fit bo v manj kot minuti izmeril idealno velikost čevlja. V ZDA ga bodo začeli uporabljati julija, že to poletje naj bi bil na voljo tudi na evropskih spletnih straneh.
Razlike od modela do modela
Ko bo potrošnik sistem za merjenje stopal uporabil prvič in če bo imel svoj spletni profil pri Nikeju, bo podjetje shranilo informacije o njem, zato mu ob naslednjem nakupu ne bo treba na novo meriti stopal, razen če bo sam hotel drugače. To se utegne zgoditi predvsem pri otrocih, ki jim stopala še rastejo.

Aplikacija si zapomni vaše podatke za prihodnje nakupe. FOTO: Nike
Prav tako algoritmi registriranim uporabnikom na spletni strani ne bodo več ponujali vseh čevljev, temveč le tiste, za katere bo algoritem predvidel, da jim najbolj ustrezajo. Toda to ne pomeni, da bodo prikazovali zgolj čevlje ene velikosti. Oblika in velikost se razlikujeta od modela do modela – vesoljski in oblazinjeni copati air max razen kljukice pač nimajo veliko skupnega z ultralahkimi sprintericami zoom victory, denimo. Zato lahko uporabnik s 27 centimetrov dolgim stopalom pričakuje, da mu bo sistem enkrat predlagal velikost 42, drugič 42,5 ali 43 … Vse te informacije bodo imeli na voljo tudi zaposleni v Nikejevih fizičnih prodajalnah, tako da bodo lahko kupcem hitro in učinkovito priporočili obutev – brez neskončnega brskanja in sprehodov med prodajnimi policami.
»Brez številke, brez spola«
Nike se dobro zaveda pomena digitalizacije svojih storitev. Športna oprema se večinoma uvršča na vrh lestvic, ki merijo potrošniške navade na spletu. Statistični urad Slovenije je novembra lani sporočil, da je v zadnjih dvanajstih mesecih spletni nakup opravilo 51 odstotkov oseb, starih od 16 do 74 let, kar je za pet odstotnih točk več kot leto prej. »Največ anketirancev, in sicer 46 odstotkov, je prek spleta nakupovalo oblačila, športno opremo ali obutev,« so še zapisali. Slovenija torej pri spletnem nakupovanju ni nobena izjema.
Predlanskim je vrednost športne opreme, prodane po spletu, v ZDA dosegla skoraj 17 milijard dolarjev, dvakrat več kot leta 2013 in šestnajstkrat več kot leta 2003, če zaupamo podatkom spletnega portala Statista. Pričakovati je, da bo številka še naprej rasla, kar pa ne pomeni, da lahko uveljavljeni akterji v tej panogi stojijo križemrok. Podjetje Euromonitor International, ki se ukvarja z raziskavami strateškega marketinga, je podalo zanimivo napoved: zaradi tehnološkega napredka se bo spremenil naš odnos do potrošništva. »Ker se ne bomo več sprehajali po supermarketih, ampak po digitalnih ulicah, se bodo spremenile naše nakupovalne navade,« trdijo analitiki. Čeprav bodo ljudje obutev vedno potrebovali, to ni zagotovilo, da bodo potrebovali Nikejevo obutev.
Zato bo pot do njihovega krasnega novega čevlja še dolga. »Kratkoročno bo nike fit izboljšal način, kako načrtujemo, proizvajamo in prodajamo čevlje – izdelek bo bolje prilagojen potrebam potrošnikov,« so sporočili iz podjetja. Kot končni cilj navajajo »popolnoma personaliziran izdelek: brez številke, brez spola, samo vaše ime in po meri izdelan par čevljev«.
Komentarji