E-kolesa na Otoku po dekretu za tretjino cenejša

Britance je strah, da bi se v času koronakrize ljudje iz za zdravje nevarnega javnega prevoza ne preselili nazaj v avtomobile.
Fotografija: Pred pojavom virusa se je zdelo, da eksplozije prodaje e- koles ne more nič več ustaviti in klasičnim kolesom ni kazalo najbolje, saj so ponekod prodali že več električnih kot navadnih koles. FOTO: Benoit Tessier/Reuters
Odpri galerijo
Pred pojavom virusa se je zdelo, da eksplozije prodaje e- koles ne more nič več ustaviti in klasičnim kolesom ni kazalo najbolje, saj so ponekod prodali že več električnih kot navadnih koles. FOTO: Benoit Tessier/Reuters

V skladu z vladnimi načrti, s katerimi bi ponudili državljanom tudi alternativo za vožnjo običajnimi kolesi, bi se električna kolesa v Veliki Britaniji lahko pocenila celo za 30 odstotkov.
image_alt
Kako izberem električno kolo in neizmerno uživam

Kot ogromno drugih stvari v teh časih je tudi ta za Otočane ta dobra novica povezana z novim virusom in nenehnimi okužbami, ki jim ni videti konca: britanska vlada je sprejela ukrepe, da bi več ljudi kolesarilo v času, ko se država spopada s pandemijo koronavirusa, in da bi se zdaj, ko se ljudje bojijo uporabljati javni prevoz, ponovno ne vrnili k vožnjam z avtomobili.
Za nekatera britanska mesta bi bilo to lahko, kar se tiče prometa v njih, težko rešljiva težava, če sploh ...

Seveda je paradoks, da so oblasti leta in leta ljudi prepričevale o prednostih javnega prometa, zdaj pa se je vse postavilo na glavo.

Tako bodo za promet zadolženi ministri uvedli sistem, ki ga bo podprla država - torej davkoplačevalci -, da bi se število ljudi, ki uporabljajo kolesa, ko si pri vožnji pomagajo z elektriko, povečalo; e-kolesa pa bodo skušali približati tudi ljudem, ki se v službo vozijo v poslovni obleki. Pa tudi tistim, ki so starejši ali telesno manj sposobni in je za njih vožnja z navadnim kolesom manj primerna.
 

Elektrika mobilnosti ne razdvaja, pač pa povezuje


Britanska vlada upa, da bo s shemo popustov ponudila dovolj privlačno finančno spodbudo vsem, ki še razmišljajo o nakupu novega električnega kolesa.
Po poročanju časopisa The Times nameravajo ministri udejaniti projekt, ki bo ponujal do 35-odstotni popust - podobno kot je z ugodnostmi, ki so na voljo na voljo za električne avtomobile.
To dokazuje, da elektrika v resnici povezuje različne oblike mobilnosti in da e-mobilnost ne deli (več) na zdravo in nezdravo, pač pa zgolj na različne oblike, ki jih poganja elektrika.
image_alt
Domel razvija slovensko električno kolo

Prvi preskusi tega britanskega programa se bodo začeli v naslednjih mesecih, kasneje spomladi prihodnje leto pa bodo znane podrobnosti o celovitem paketu podpore temu izjemno zanimivemu projektu.

Poznavalci so prepričani, da bo industrija e-koles v prihodnjih letih še naprej rasla, ocenjujejo, da se bo v naslednjih letih trg električnih koles in skuterjev glede na leto 2019 potrojil.

Seveda se stvari niso zgodile le same po sebi, tudi v Veliki Britaniji ne, ki je kolesarko razvita država, če govorimo o uporabi koles za vožnjo v službo, pa tudi opravkih, in kjer je tekoč promet v mestih nekaj,s čemer se ukvarja veliko prometnih in drugih strokovnjakov.

Že v začetku letošnjega leta je namreč Bicycle Association, nekakšna nacionalna trgovinska organizacija za britansko kolesarsko industrijo, opozarjala, da bi morala vlada narediti več za spodbujanje prodaje e-koles, da bi se tako še več ljudi odločilo za nov način mobilnosti, preživljanje prostega časa, pa tudi rekreacije.
Britanska vlada upa, da bo s shemo popustov ponudila dovolj privlačno finančno spodbudo vsem, ki še razmišljajo o nakupu novega električnega kolesa. FOTO: Pexels
Britanska vlada upa, da bo s shemo popustov ponudila dovolj privlačno finančno spodbudo vsem, ki še razmišljajo o nakupu novega električnega kolesa. FOTO: Pexels

Tudi v Veliki Britaniji se je na področju prodaje koles zgodilo veliko zanimivega, tako kot tudi drugod, denimo v Italiji, po svoje tudi v Nemčiji.


Tudi brezplačni boni za popravilo koles


Pred pojavom virusa se je zdelo, da eksplozije prodaje e- koles ne more nič več ustaviti in klasičnim kolesom ni kazalo najbolje, saj so ponekod prodali že več električnih kot navadnih koles.
Potem je svet zajela pandemija in zgodilo se je nekaj nepričakovanega, tudi na Otoku. Ko se je javno življenje zaustavilo in so bili sprejeti številni za preprečevanje širjenja virusa, se je prodaja navadnih koles zelo povečala, tisto, kar so še pred meseci imenovali revolucija e-koles pa pokazalo znake rahle upočasnitve rasti. Kot še kje po Evropi.
V številkah po britansko to pomeni, da se prodaja e- koles ni dvignila za pričakovanih 50, pač pa zgolj za 29 odstotkov.

Ko se je epidemija umirila se je prodaja e-koles aprila zvišala za 58 odstotkov, toda v Bicycle Association so sporočili, da je to zgolj raven pričakovane rasti. Tisto, kar je bolj presenetilo je, da se je število prodanih navadnih koles povečalo za 60 odstotkov.
A o vzrokih za to kdaj drugič.

Seveda se na Otoku stvari lotevajo celovito in ne zgolj stihijsko, zato je vlada namenila še dodatnih 175 milijonov funtov za razvoj kolesarske in infrastrukture, namenjene sprehajalcem in pešcem..
Pred dnevi je vlada državljane tudi razveselila s 50 funtov vrednimi brezplačnimi boni, ki so namenjeni temu, da si ljudje s njimi pomagajo pri popravilu koles v kolesarskih servisih.

Komentarji: