Telovadba doma, tudi če nimamo nobenega športnega rekvizita

Vse kaže, da bomo v naslednjih dneh morali ostati v stanovanju za štirimi stenami. Vendar mi smo športni rekreativci in če ne smemo ali ne moremo ven, doma pa nimamo niti ene uteži. Preberite si kako vadimo brez vsega.
Fotografija: Pri vadbi nam lahko pomaga tudi otrok, na primer. FOTO: Shutterstock
Odpri galerijo
Pri vadbi nam lahko pomaga tudi otrok, na primer. FOTO: Shutterstock

Resnici na ljubo tovrstne, tako imenovane proste vaje, v športni praksi niso najbolj pogoste. Z malo domišljije si lahko pripravimo pestro, zanimivo in ustrezno intenzivno vadbo, v katero je vključena večina funkcionalnih gibov.



Nekoliko težje najdemo le primerne proste vaje za potiske in potege v vertikalni smeri; toliko večji poudarek pa lahko damo funkcionalnim gibom v predelu trupa (upogibi, iztegi, bočni upogibi in suki) in nog (iztegi in upogibi). Obvladovanje mase lastnega telesa naj bo osnova vadbe moči!


V pripravljalnem delu vadbe se ogrejemo z aktivnostmi na mestu, mednje vključimo dinamične raztezne in krepilne gimnastične vaje. V glavnem delu izvedemo vaje moči, kjer poudarjamo dobro napet trup pri vsaki vaji ter ohranjanje naravnih krivin hrbtenice. V sklepnem delu pa izvedemo statične raztezne vaje, da zagotovimo hitrejšo regeneracijo mišic. Organizacija vadbe je prikazana na sliki. Pa še nekaj, ne bomo čisto brez pripomočkov, za večje udobje si bomo privoščili blazino.



 

Ogrevanje



Ogrevalne vaje. FOTO: Arhiv Delo
Ogrevalne vaje. FOTO: Arhiv Delo






 

Glavni del: vaje za moč



Glvni del vaj. FOTO: Arhiv Delo
Glvni del vaj. FOTO: Arhiv Delo





 

Statične raztezene vaje



Strečing je nujen. FOTO: Arhiv Delo
Strečing je nujen. FOTO: Arhiv Delo




***
prof. dr. Maja Dolenc, prof. šp. vzg., Fakulteta za šport 

Preberite še:

Komentarji: