Drugačen samodejni menjalnik (FOTO)

Nissan qashqai je pionir križancev v osveženi izdaji.
Objavljeno
19. februar 2019 07.00
Posodobljeno
19. februar 2019 07.00
Nissan qashqai je letos dobil predvsem manj vidne osvežitve, kot sta nov 1,3-litrski bencinski motor in dvosklopčni samodejni menjalnik DCT. Foto Boštjan Okorn
Morda smo ob začetku prodaje qashqaia še zmajevali z glavo, tudi zaradi zanimivega imena, a izkazalo se je, da je Nissan z njim zadel v polno. Po zadnji prenovi je dobil smele zunanje poteze in še kakovostnejšo notranjost, zdaj pa se je ozaljšal z novim 1,3-litrskim bencinskim motorjem, dvosklopčnim robotiziranim men­jalnikom, ki je v pokoj poslal brezstopenjski menjalnik (kombinacija je na voljo le s sprednjim pogonom), in spremenjenim info­zabavnim sistemom.

image
V notranjosti velja omeniti nov uporabniški vmesnik infozabavne naprave, voznikov delovni prostor je dobro urejen, s kakšno izjemo. Foto Boštjan Okorn


Pravzaprav je že iz tehničnih podatkov razvidno, da tako motoriziran qashqai brez težav popelje na izlet celotno družino. Njegovih 117 kW moči je ravno dovolj, da se voznik počuti suvereno in ne izgublja potrpljenja niti na daljših klancih. Pri tem mu je v pomoč večinoma dobro delujoč Renaultov sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko DCT, ki ga lahko mirno pusti v samodejnem načinu. Sem se pa moral navaditi na precejšnjo občutljivost, saj je že ob rahlem pritisku na plin avtomobil sunkovito speljal. To je edini razlog, zakaj nisem popolnoma prepričan, da je vložek 1500 evrov v takšen menjalnik upravičen.

image
Če želite v qashqaiu voziti varčno, boste tipko eco našli precej nizko na levi strani pod volanskim obročem. Nenavadno. Foto Boštjan Okorn


Testni qashqai je imel najbogatejšo opremo tekna, v kateri sem od sodobnejših pripomočkov pogrešal radarski tempomat in prosojni zaslon, vanjo pa med drugim sodijo tudi 19-palčna (!) nizkopresečna platišča, kar je vsekakor vplivalo na udobje. Avtomobil je neravnine premagoval precej trdo, a je v ovinkih ostal stabilen in dobro vodljiv. Na testu smo porabili dobrih osem litrov bencina na 100 km, med relacijsko vožnjo pa se je poraba zmanjšala za slab liter, kar za bencinski motor ni slaba vrednost. Sploh če upoštevamo, da smo tipko eco, s katero bi porabo morda še malce znižali, spregledali, postavljena je nizko na levi strani pod volanskim obročem, je pa to tako rekoč edina pomanjkljivost sicer intuitivnega voznikovega delovnega prostora.

image
Velikost prtljažnika bo lahko trd oreh za družinske očete, prostora zmanjka predvsem v višino. Foto Boštjan Okorn


Prtljažnik je predeljen in omogoča precej dobro prilagoditev, a vanj boste zaradi poševno padajočega zadka stežka spravili vso prtljago štiričlanske družine. Nekaj boste zagotovo morali dati na streho, vzdolžni nosilci so pripravljeni, a takrat boste prekrili panoramsko strešno okno, ki prav tako sodi v opremo tekna.

Pohvalim nov uporabniški vmes­nik infozabavne naprave, ki je ohranil igrivo zasnovo prejšnjega, a je hitreje odziven in omogoča preprostejši dostop do največkrat uporabljanih funkcij. Med pozitivne točke štejem še dejstvo, da je digitalni radijski sprejemnik DAB+ vgrajen serijsko že v najnižji opremski paket. Omeniti velja tudi odlične prilagodljive žaromete iz svetečih diod (LED).

Nissan qashqai 1.3 DIG

Zastopnik: Nissan Adria, Ljubljana
Cena: 29.150 € (testno vozilo s popustom: 26.360 €)
Euro NCAP (2014): *****
Izpust CO2: 131 g/km