Cavendish zapustil Tour, Pedersen ugnal zeleno majico

V silovitem sprintu navkreber je bil najmočnejši in najhitrejši bivši svetovni prvak Mads Pedersen.
Fotografija: Danes mu ni bil nihče kos - Mads Pedersen. FOTO: Marco Bertorello Afp
Odpri galerijo
Danes mu ni bil nihče kos - Mads Pedersen. FOTO: Marco Bertorello Afp

Hribovita in zelo hitra 8. etapa se je končala s fantastičnim sprintom v Limogesu. Ampak vseeno se je bomo zapomnili predvsem zaradi padca in odstopa z dirke, Marka Cavendisha (Astana). 

Nesrečnik Cav tako se tako ne bo mogel več potegovati za zgodovinsko in rekordno 35. etapno zmago na Touru, saj je to njegova zadnja sezona izjemne športne kariere. Pri veliki hitrosti, se je Mark, 62 kilometrov pred ciljem zapletel v padec večih kolesarjev. In prav on je bil edini, ki ni mogel nadaljevati z dirko.

Najprej ravna, potem pa izredno hribovita 8. etapa je bila dolga 200 kilometrov. Start je bil v Libourneju, mestu, v katerem je leta 2012 zmagal Matej Mohorič. Po tihem smo upali, da bo tudi danes med glavnimi igralci za etapno zmago, vendar se mu ni izšlo. 

Trije ubežniki: Anthony Delaplace (Arkea), Anthony Turgis (TotalEnergies) in Tim Declercq (Soudal-Quick Step) so bežali skoraj celo etapo, zadnjega Turgisa, je peloton pogoltnil 8 kilometrov pred ciljem. 

Potem se je začelo preštevanje tistih sprinterjev, ki jim je uspelo preživeti vse tri gorske cilje, ki so se nakopičili prav v zadnjem delu 8. etape. Presenetljivo je bil med mojstri enodnevnih dirk in sprintov tudi nosilec zelene majice Jasper Philipsen (Alpecin Deceuninck). Matej Mohorič se ni vpletal v zaključek, saj je že prej ostal brez sprinterja Phila Bauhausa. Luka Mezgec je dobro opravil delo za Dylana Groenewegena, ki je na koncu bil za las prekratek za tretje mesto na etapi. 

Vendar, ko smo videli, da je Philipsen še vedno v ospredju glavnine smo mislili, da bo zmagal še na četrti etapi letošnjega Toura. Ampak, zadnji kilometer ni bil raven, ampak je bil njegov povprečni naklon 3,1-odstoten, kar je pomenilo, da bodo imeli več možnosti specialisti za enodnevne dirke, k iso hkrati tudi odlični v sprintanju. Taki so Pedersen, Van der Poel, Van Aert ... 

Tadej Pogačar je bil vseskozi v igri za prva tri mesta, ampak ni še vešč prerivanja v zadnjih metrih dirk. Danes je končal na 10. mestu. 

FOTO: Benoit Tessier Reuters
FOTO: Benoit Tessier Reuters

 

Prvi teden se bo končal z gorsko 9. etapo

Po 35. letih bo cilj etape spet na grozovitem klancu Puy de Dome! Etapa bo dolga 182,4 kilometra, s startom v Saint-Leonard-De-Noblat, cilj pa na spečem vulkanu Puy de Dome.

Prava gorska etapa s štirimi gorskimi cilji. Najprej je leteči cilj, ki pa je na vrhu klanca Côte du Lac de Vassivière (4,4 km 4 %, 4. kat), prvi gorski cilj je Côte de Felletin (2,1 km, 5,2 %, 4. kat),  drugi je Côte de Pontcharraud (1,8 km, 4,6 %, 3. kat), tretji Côte de Pontaumur (3,3 kilometra pri 5,3 %). Col de la Nugère je pravzaprav podaljšana lažna ravnina (9,2 km, 2,8 %). In nato se kolesarji spustijo po 15 kilometrov dolgem spustu do vznožja Puy de Dôme. 

Puy de Dôme je 13,3-kilometrski vzpon, s povprečnim 7,7-odstotnim naklonom. V zadnjih 4,3 km nikoli ne pade pod 11 odstotkov.

9. etapa s pošastnim klancem na koncu. Foto Infografika Delo
9. etapa s pošastnim klancem na koncu. Foto Infografika Delo

***

Spremljali smo v živo

 

16:59
Kako silovit sprint! Tudi Pogačar se je vmešaval med najmočnejše sprinterje, bilo nas je strah padca, ampak na koncu je Pedersen pokazal, kdo je danes najboljši na Touru.

1. Mads Pedersen
2. Jasper Philipsen
3. Wout van Aert
4. Dylan Groenewegen
5. Nils Eekhoff

JonasVingegaard ostaja v rumeni majici.

16:56
Mads Pedersen
je zmagovalec!

16:55
Mohorič
je na odličnem položaju ... Še 1 km!

16:54
Philipsen je preživel tudi zadnji klanec! Pedersen je zraven, Van Aert tudi, Pogi tudi ...

16:53
Glavnina je razpadla na prafaktorje ... padec ...Simon Yates je na tleh ... še 5 km.

16:52
Anthony Turgis (TotalEnergies) se je vdal 8 km pred ciljem, glavnina gre zdaj na vso moč, Sagan je odpadel,  Bernal tudi ... Campenarts je napadel, Luka Mezgec je še v igri ...

16:51
Tim Declercq (Soudal-Quick Step) se je vdal, samo še Turgis je pred glavnino. Tudi njega bodo jumbovci vsak čas pogoltnili.

16:50
Anthony Delaplace (Arkea) je že v glavnini. Turgis na zadnjem klancu, 10 km pred ciljem, Declercq je 18 sekund za njim. Jumbovci vlečejo na vso moč.

16:46
Trije ubežniki niso več skupaj, Turgis je sam spredaj, sledi Declercq in za njim še Delaplace, glavnina gre zadaj na vso moč, zaostajajo pol minute. Še en vzpon do cilja Cote de Condat-sur-Vienne (1,2 kilometra pri 5,4 %, 4. kat). 

16:42
Ubežnika je na predzadnjem klancu Côte de Masmont (1,3 kilometra pri 5,5 %, 4. kat), napadel Anthony Turgis (TotalEnergies), ostal je sam na čelu dirke 16 km pred ciljem. 

16:41
Povprečna hitrost na današnji etapi je še vedno vrtoglavih 47 km/h. 

16:38
Asgreen
se je vdal, pogoltnil ga je peloton, še 20 km do cilja, ubežniki imajo 53 sekunde prednosti. Tim Declercq (Soudal-Quick Step) bo moral poskušati ukaniti oba Anthonyja. 

16:33
Tim Declercq (Soudal-Quick Step) ne menja več, na čelu se izmenjujeta samo še Anthony Delaplace (Arkea), Anthony Turgis (TotalEnergies). Tim kot kaže čaka na Kasperja, ki pa jih ne more ujeti, niti pobegniti od glavnine.

16:29

16:24
Kasper
se še vedno trudi ujeti ubežnike in zbežati od glavnine. Samo 15 sekund prednosti ima pred pelotonom. No, verjamemo, da v Soudal-Quick Stepu vedo, kaj počnejo. Zagotovo je eno; ne računajo na svojega sprinterja Fabia Jakobsena.

16:20
Kasper Asgreen (Soudal-Quick Step) lovi tri ubežnike, med katerimi je tudi njegov klubski kolega Tim Declercq (Soudal-Quick Step). Zakaj Kasper to počne? Zakaj lovi svojega moštvenega kolega? Edini odgovor, ki je možen, je, da je Tim javil športnemu direktorju, da je »mrtev«, da mu zmanjkuje moči.

16:15
Kasper Asgreen
je napadel iz glavnine!

16:10
Glede na zaključek današnje etape, moramo zmagovalca iskati med eksperti za enodnevne dirke, kot je tudi Mohorič. Klasični sprinterji bodo najbrž odpadli na zadnjem vzponu, ki je znotraj zadnjih 10-kilometrih. Zadnji kilometer ni povsem raven, cesta se dviga s 3,1-odstotnim povprečnim naklonom.

16:05
Cesta je valovita, klanci in klančki, ki niso v nobeni težavnostni kategoriji, se vrstijo drug za drugim, 42 km pred ciljem imajo ubežniki 2:13 prednosti. Glavnino vlečejo sprinterske ekipe, še najbolj intenzivno ekipa Lidl Trek, ki očitno pripravlja izhodišče za Madsa Pedersena.

16:00
Trije ubežniki: Anthony Delaplace (Arkea), Anthony Turgis (TotalEnergies) in Tim Declercq (Soudal-Quick Step), imajo še 2:20 prednosti, 50 km pred ciljem. 

15:55

15:50
Škoda za Cava. Včeraj je bil drugi na etapi, danes smo pričakovali, da se bo spet vmešal v boj za svojo rekordno, zgodovinsko 35. zmago! Žal je to njegova zadnja sezona med profesionalci.

15:46
Kaže, da je konec Toura za Cava. Da, je že v rešilcu ...

15:44
Ajajaj ... Cavendish je zlomil ključnico. Nekaj kolesarjev je padlo, najslabše jo je odnesel ravno Cav.

15:40

15:35

15:30
Čez prvi klanec je glavnina zmanjšala zaostanek na 3 minute, 66 km pred ciljem.

15:25
Kolesarji so na prvem današnjem klancu Côte de Champs-Romain (2,8 kilometra pri 5,2 %, 3. kat).

15:20
»Mi smo naredili vse, da je Tadej Pogačar pred dirko po Franciji v najboljši možni formi, in prepričan sem, da nam je uspelo.« Nam je povedal Andrej Hauptman, ki bo tudi letos ob Tadeju na dirki po Franciji.

15:15

15:10
Dirka po Franciji je dirka vseh dirk, zato je jasno, da tu predstavijo vse najnovejše, kar premore kolesarska industrija. Zanimanje za dirko s tem doseže še večje število navijačev, potencialnih kupcev kolesarske opreme.

image_alt
Pogačar na novem colnagu, Mohorič na biserni meridi

15:05
Trenutna povprečna hitrost na dirki je 48,6 km/h! Do cilja je je še 86 km, Anthony Delaplace (Arkea), Anthony Turgis (TotalEnergies) in Tim Declercq (Soudal-Quick Step), imajo 4 minute prednosti. 

15:00
Wout van Aert
je danes zjutraj izjavil: »Bil sem utrujen od Pirenejev, zato sem včeraj potreboval prost dan. Mislim, da bo danes spet težek sprint. To ne bo zelo hiter sprint, to bo sprint za tiste, ki jim bo po 200 km še kaj ostalo v nogah, tak sprint je dober zame.«

Zadnji kilometer ni povsem raven, cesta se dviga s 3,1-odstotnim povprečnim naklonom.

14:55
Pogiju gre tudi košarka ...

14:52
100 km je za kolesarji, 100 km je pred kolesarji. Trije ubežniki imajo 3:56 prednosti, jumbovci vlečejo glavnino.

14:46
Peloton zasleduje ubežnike s hitrostjo 45 km/h. Če pogledamo kateri trije kolesarji bežijo, bodo imeli pomočniki sprinterskih ekip v glavnini, danes ogromno dela. Na begu so: Anthony Delaplace (Arkea), Anthony Turgis (TotalEnergies) in Tim Declercq (Soudal-Quick Step). Za skupni seštevek niso nevarni, so pa vsi trije izredni specialisti za dirkanje na vetru.

14:42
Kako pogosto naj izvajam vadbo za laktatni prag in VO2max?

Če želite doseči svoj polni potencial pri teku, je nasvet, da vključite vadbo LP, da boste čim bližje svojemu VO2 max. Tukaj lahko sledite pravilu 80/20, kar pomeni, da naj bo 80 odstotkov vašega treninga nizke intenzivnosti, 20 odstotkov pa zmerne in visoke intenzivnosti.

VO2 max je treba tudi stimulirati, vendar ne tako pogosto. Na primer, če izvajate vadbo laktatnega praga enkrat na teden, izvajate vadbo VO2 max enkrat na dva tedna.

To je dober kompromis, če sta vaša aerobna osnova in mišična prilagoditev že zagotovljeni. Kakovost visoko intenzivnih vadb bo učinkovitejša, če bodo zavzele 15 do 25 odstotkov vaše skupne tedenske kilometrine. Cilj te vadbe je, da vam omogoči, da dlje časa tečete z največjim aerobnim potencialom.

Zaključek - kaj naj upoštevam in kaj je bolj pomembno?

Natančna opredelitev in redno spremljanje vašega LP je ključnega pomena za dobro načrtovanje. Tako se izognete vadbi z intenzivnostjo, ki je previsoka ali prenizka za vašo trenutno raven telesne pripravljenosti. Pri vzdržljivostnih športih na dolge razdalje, kot je maraton, mora biti LP prednostni fiziološki marker za razvoj. In to predvsem zato, ker je manj tvegan z vidika poškodb in manj agresiven za telo in duha. Tudi če nimate visokega VO2 max, nadaljujte z vadbo. Tisti, ki delajo za učinkovitost in doslednost, so vedno nagrajeni!

14:34

Nadaljujemo z razlago VO2max, večne teme med kolesarji in tekači: 

Primeri vadbe za VO2 max

Krajše razdalje: 10-12 ponovitev 400 m, z aktivnim okrevanjem vmes za enak čas kot vsaka ponovitev

Daljše razdalje: 4-5 ponovitev 1200 m, z 2,5-3,5 minutami aktivnega okrevanja pred začetkom naslednje ponovitve

Kako zvišati laktatni prag?

Vadbe LP so manj intenzivne od vadb VO2 max, z daljšimi intervali in krajšimi obdobji okrevanja. Skupno trajanje tipične vadbe mora biti med 30 in 60 minutami brez intervalov okrevanja. Tipična struktura bo vključevala 4 do 12 minut ponovitev in 1 do 3 minute okrevanja, po približno 1/3 do 1/5 formatu razmerja.

Primeri treninga laktatnega praga

Krajše: 6–10 ponovitev po 1 km, z 1–1,5 minutami aktivnega okrevanja pred začetkom naslednje ponovitve

Daljše: 3-4 ponovitve po 3 km, s 3 minutami aktivnega teka za okrevanje

Okrevanje po vadbi za laktatni prag in VO2max

Odvisno od trajanja vadbe je okrevanje po vadbi LP običajno daljše od okrevanja po vadbi VO2 max. Najprej zaradi večjega izčrpavanja glikogena, ki traja med 48 in 72 urami.

14:27
Po letečem cilju so se začeli vrstiti napadi v glavnini!

14:22
Edini današnji leteči cilj je pred kolesarji ...

14:16
Pri razumevanju pomena najvišjega VO2 velja, da je večja vrednost običajno boljša. Katera je dobra vrednost za vas, je odvisno od dejavnikov, kot sta starost in spol. Vzrok tega so običajne razlike v telesni sestavi (razmerje maščob v primerjavi z mišicami, kostmi in organi) ter dejstvo, da se naša sposobnost izkoristka kisika običajno s starostjo manjša.

Dobra novica je, da lahko tako rekoč vsak izboljša svoj najvišji VO2 z redno telesno dejavnostjo, ki jo izvaja s pravo kombinacijo intenzivnosti in trajanja. Če seveda niste vrhunsko pripravljen atlet z leti intenzivnega treninga za seboj.

Kako razviti svoj VO2 Max? Genetika ima velik vpliv na VO2 max, vendar ga je s pravilnim treningom mogoče razviti. Ker je vadba za razvoj VO2max visoko intenzivna vadba, ki je za nekatere blizu maksimalnega srčnega utripa, je treba pred začetkom vadbe na tej ravni zagotoviti dobre aerobne in mišične prilagoditve.

Tipične vadbe VO2 max so sestavljene iz ponovitev, ki trajajo od 1 do 5 minut, z aktivnim okrevanjem med 50 odstotnim in 100 odstotki trajanja ponovitev (med temi vadbami običajno tečete ali kolesarite 10 do 20 minut pri tempu VO2 max, skupno). Tempo je zelo podoben tekmovalnemu tempu na 2-3 km za tekače, 5 km za kolesarje.

14:12
Trije ubežniki imajo 5 minut prednosti, 130 km pred ciljem.

Razumevanje in izboljšanje najvišjega VO2

Znanstvene raziskave o tem, kako naše telo uporablja kisik, in o vlogi, ki jo ima pri telesni pripravljenosti in moči, segajo že skoraj 100 let v preteklost. Vendar je bilo merjenje telesne pripravljenosti z najvišjim VO2 omejeno na fiziološke raziskave in ugotovitve športnih znanstvenikov, ki sodelujejo z vrhunskimi vzdržljivostnimi športniki. Razlog tiči v tem, da je za neposredno merjenje najvišjega VO2 potreben izčrpen test na tekalni stezi, s katerim se zrak, ki ga športnik izdiha, zajame in analizira v laboratoriju.

V zadnjih letih je z razvojem kombinacije nosljivih naprav in fizioloških analiz postalo posredno ocenjevanje najvišjega VO2 na podlagi podatkov o telesni zmogljivosti razmeroma zanesljiva alternativa. Danes je mogoče doseči kakovostno oceno ravni telesne pripravljenosti med vsakodnevnimi sprehodi in tekom. Enostaven dostop do teh podatkov je povzročil boljše zavedanje o tem, kaj kardiorespiratorna telesna pripravljenost zares pomeni in kako vpliva na naše zdravje.

14:07
Laktatni prag in VO2max. Kaj sta in zakaj sta pomembna? In kaj je bolj pomembno? Izraza laktatni prag in VO2max se pogosto pojavljata na področju vzdržljivostnih športov – toda kaj točno sta in zakaj bi morala biti pomembna?

Med številnimi indikatorji, ki vplivajo na zmogljivost vzdržljivostnega športnika, lahko rečemo, da sta laktatni prag in VO2max med najpomembnejšimi.

Določitev vašega laktatnega praga in številk VO2 max vam bo pomagala pri učinkovitejši vadbi, razvijanje teh meritev pa je zanesljiv način, da hitreje in močneje prečkate ciljno črto. Tukaj je tisto, kar morate vedeti.

Laktatni prag

Laktatni prag je intenzivnost vadbe, pri kateri se v krvnem obtoku začne nabirati laktat (mlečna kislina). Pri teku je to ocenjena raven napora ali tempo. Ko tekač preseže prag, se utrujenost vse hitreje povečuje. Izkušeni tekači prag dosežejo pri približno 90 odstotkov svojega najvišjega srčnega utripa in tempu, ki je nekje med tempom pri teku na 10 km in tempom na polmaratonu. Povprečni tekači laktatni prag pogosto dosežejo pri srčnem utripu, ki je znatno nižji od 90 odstotkov njihovega najvišjega srčnega utripa. Če veste, kakšen je vaš laktatni prag, lažje določite, kako naporno lahko vadite ali kdaj lahko pospešite na tekmovanju.

14:02

13:54
Anthony Delaplace (Arkea), Anthony Turgis (TotalEnergies) in Tim Declercq (Soudal-Quick Step), imajo 4:22 prednosti. Več jih glavnina ne spusti. Glavnina jih zasleduje z veliko hitrostjo, razpotegnjena je, povprečna hitrost dosedanje etape je 49,2 km/h!

13:49
8. etapa je v drugem delu težja, zato dvomimo, da bodo ubežniki uspeli priti do cilja pred glavnino. Upamo lahko, da je danes Matej Mohorič razpoložen za napad. Ubežniki imajo 4:22 prednosti, 145 km pred ciljem.

13:43

13:39
Po dveh velikih pirenejskih bitkah, v katerih sta kolesarske udarce izmenjala prva favorita Tadej Pogačar (UAE) in Jonas Vingegaard (Jumbo Visma), so v 7. etapi Toura na svoj račun prišli šprinterji in še tretjič je bil najmočnejši Jasper Philipsen (Alpecin Deceuninck). Belgijski as si bo danes morda prikolesaril poker zmag, v 9. etapi pa se bo moral umakniti borcem za rumeno majico. Na vrsti bo Puy de Dôme, legendarni vzpon na ognjenik, ki spi že 35 let.

Zadnji pravi izbruh ognjenika v Centralnem masivu se je zgodil pred več kot 10.000 leti, leta 1988 pa ga je nazadnje obiskala karavana Toura, ki je bila pred tem njegova redna gostja. Tu je bil leta 1952 najmočnejši Fausto Coppi, leta 1964 sta se za zmago udarila petkratni šampion Toura Jacques Anquetil in večno drugi Raymond Poulidor. Tu je leta 1975 gledalec tako močno udaril Eddyja Merckxa v ledvica, da je dva dni kasneje izgubil rumeno majico. Najboljši kolesar vseh časov je po tem nikoli več ni oblekel …

image_alt
Tadej Pogačar bi prebudil speči ognjenik

13:35

13:30
Anthony Delaplace (Arkea), Anthony Turgis (TotalEnergies) in Tim Declercq (Soudal-Quick Step) imajo že 3:33 prednosti, 160 km pred ciljem.

13:26
Limoges je kolesarsko mesto. Pred leti so tam organizirali tudi svetovno prvenstvo v cestnem kolesarstvu za novinarje. Udeležili smo se ga tudi slovenski novinarji in takrat zelo dobro spoznali ta del francoske kolesarske dežele. To je štirinajstič, da etapa Toura poteka v Limogesu. Zmagovalec prve etape v mestu v departmaju Haute-Vienne je bil leta 1952 Belgijec André Rosseel, zadnjo etapo pa je dobil Marcel Kittel. Nemec je leta 2016 prehitel Bryana Coquarda in Petra Sagana.

Tistega leta so kolesarji prispeli iz Saumurja, danes se etapa začne v Libourneju, mestu na bregovih reke Dordogne, ki je leta 2021 gostilo cilj in štart etape. To mesto imamo slovenski ljubitelji kolesarstva v zelo dobrem spominu, saj je tistega leta Matej Mohorič zmagal na 19. etapi.

13:21
Anthony Delaplace (Arkea), Anthony Turgis (TotalEnergies) in Tim Declercq (Soudal-Quick Step) so na begu, imajo že 1:34 prednosti, 166 km pred ciljem. 

13:17
Res neverjetno, glavnina leti 56 km/h in iz nje skočijo trije kolesarji, ki zdaj drvijo 60 km/h! Kaže, da je beg uspel, imajo že 40 sekund prednosti, peloton se je umiril.

13:13
Anthony Delaplace
(Arkea), Anthony Turgis (TotalEnergies) in Tim Declercq (Soudal-Quick Step) imajo rahlo prednost. 

13:11
Trije kolesarji imajo prednost 10-sekund.

13:08
Torstein Traeen
(Uno X) je padel sam. Zdaj se drži za rešilca, zdravnik mu čisti rane kar iz avtomobila. Glavnina leti 56 km/h! Kako bo Traeen ujel glavnino, se sprašujem? 

13:06
Padec v glavnini!

13:05
Tudi danes bo vroče, trenutno je 30 stopinj Celzija, veter piha v hrbet pelotona 14 km/h. Povprečna hitrost v prvih 10 km je kar 58 km/h! Še 190 km do cilja!

13:00
8. etapa je že v teku, prekolesarili so že 10 km, napadi se vrstijo drug za drugim, nikomur pa beg še ni uspel ...
 

Profil 8. etape Toura 2023. FOTO: Letour.fr 
Profil 8. etape Toura 2023. FOTO: Letour.fr 
 

Sobotna etapa se začne s 125-kilometri več ali manj ravne ceste, potem pa sledi 75 kilometrov hribovitega terena na katerem so trije gorski cilji in kopica nekategoriziranih klancev.

image_alt
Cavendish za las prekratek za zgodovinsko zmago, Philipsenu hat-trick

Izstopajo trije vzponi, Côte de Champs-Romain (2,8 kilometra pri 5,2 %, 3. kat), Côte de Masmont (1,3 kilometra pri 5,5 %, 4. kat) in Côte de Condat-sur-Vienne (1,2 kilometra pri 5,4 %, 4. kat). Zadnja dva kolesarje čakata znotraj zadnjih 16 kilometrov, Condat-sur-Vienne celo znotraj zadnjih 10.

Limoges je kolesarsko mesto. Pred leti so tam organizirali tudi svetovno prvenstvo v cestnem kolesarstvu za novinarje. Udeležili smo se ga tudi slovenski novinarji in takrat zelo dobro spoznali ta del francoske kolesarske dežele. To je štirinajstič, da etapa Toura poteka v Limogesu. Zmagovalec prve etape v mestu v departmaju Haute-Vienne je bil leta 1952 Belgijec André Rosseel, zadnjo etapo pa je dobil Marcel Kittel. Nemec je leta 2016 prehitel Bryana Coquarda in Petra Sagana.

Tistega leta so kolesarji prispeli iz Saumurja, danes se etapa začne v Libourneju, mestu na bregovih reke Dordogne, ki je leta 2021 gostilo cilj in štart etape. To mesto imamo slovenski ljubitelji kolesarstva v zelo dobrem spominu, saj je tistega leta Matej Mohorič zmagal na 19. etapi.

Zadnji kilometer ni povsem raven, cesta se dviga s 3,1-odstotnim povprečnim naklonom.

Profil 8. etape Toura 2023. FOTO: Letour.fr 
Profil 8. etape Toura 2023. FOTO: Letour.fr 
 

Komentarji: