Predstavitvena informacija

Fortenova grupa – vodilna na področju digitalnih rešitev

Konzum je odprl prvo trgovino Smart v jugovzhodni Evropi, s tehnologijo napovedovanja povpraševanja so zmanjšali odpise in odpravili papirnate račune.
Fotografija: Fabris Peruško, izvršni direktor in član upravnega odbora Fortenova grupe, in Zoran Mitreski, izvršni direktor Fortenova grupe in predsednik uprave Konzuma ob odprtju trgovine Smart v Zagrebu. FOTO: Damjan Tadic/Cropix
Odpri galerijo
Fabris Peruško, izvršni direktor in član upravnega odbora Fortenova grupe, in Zoran Mitreski, izvršni direktor Fortenova grupe in predsednik uprave Konzuma ob odprtju trgovine Smart v Zagrebu. FOTO: Damjan Tadic/Cropix

Fortenova grupa je med vodilnimi v digitalni preobrazbi, ki jo izvaja s tremi strateškimi cilji. Prvi cilj je preiti iz podatkovno bogatega podjetja v podatkovno vodeno podjetje. V tej smeri so bili z ekipo Data Lab, ki sodeluje z operativnimi podjetji, že narejeni veliki koraki. Drugi cilj je izboljšanje splošne uporabniške izkušnje, zlasti članov programa zvestobe, s personalizacijo in nagrajevanjem.

»Tretji steber te preobrazbe so inovacije, s katerimi želimo izboljšati svoje poslovanje. Ta digitalna preobrazba ni le smer, v katero gremo, ampak tudi pot, po kateri želimo, da potujejo naše stranke skupaj z nami,« poudarja Bojan Radlović, direktor za digitalno preobrazbo Fortenova grupe in predsednik uprave Multi Plus Card. Fortenova grupa je za svoje digitalne rešitve prejela dve pomembni globalni nagradi na konferenci Google Next 2023 v San Franciscu. Za svoje dosežke v ekosistemu google cloud je prejela nagrado za stranke v maloprodajni panogi (ang. Retail Industry Customer Award) in nagrado za preobrazbo talentov (ang. Talent Transformation Award).

Za vse rešitve odgovoren Data Lab

»Izjemno smo ponosni, da smo prejeli dve globalni nagradi google cloud, saj to potrjuje trdo delo in zavezanost naše ekipe k uporabi novih in inovativnih tehnologij, da bodo poslovni uporabniki lahko sprejemali še boljše odločitve na podlagi podatkov, obdelanih z umetno inteligenco in tehnologijo strojnega učenja. Ko gre za uporabo rešitev umetne inteligence v ključnih poslovnih procesih, se je s tem priznanjem Data Lab kot globalni akter skupaj s Konzumom in Mercatorjem postavil ob bok svetovno znanim maloprodajnim podjetjem,« je povedal Dragan Mrkajić, direktor za Data in UI strategijo v Fortenova grupi.

FOTO: Mario Topić
FOTO: Mario Topić

Center odličnosti Data Lab v Fortenova grupi je odgovoren za vse rešitve, povezane z napredno analitiko in umetno inteligenco znotraj skupine. V Fortenova grupi je temelj strategije digitalne preobrazbe podjetja, katere cilj je povečati vrednost podatkov, izboljšati uporabniško izkušnjo in optimizirati poslovanje. Deluje kot nekakšno zagonsko podjetje, razdeljeno na več ekip za primere uporabe oziroma funkcije, v katerih so združeni strokovnjaki iz mStarta, Konzuma in Mercatorja, ki si prizadevajo rešiti nekatere najzahtevnejše probleme v maloprodajni panogi.

Ekipa Data Laba je odgovorna za projekt optimizacije promocije s ciljem ustvariti centralizirano orodje, ki zagotavlja dejanski kvantitativni učinek prejšnjih promocijskih kampanj na rezultate. Rešitev je sestavljena iz dveh modulov, ki vključujeta tri modele strojnega učenja, za več kot dve leti podatkov in več kot 20 milijonov računov za več kot 500.000 strank. Rešitev maloprodajne kategorije zagotavlja vodjem Konzuma in Mercatorja podroben pregled nad uspešnostjo preteklih promocij in napovedovanje prihodnjih.

Modeli umetne inteligence pri naročanju

Ekipa si prizadeva tudi za razvoj novega načina napovedovanja povpraševanja po različnih kategorijah izdelkov (v prvi fazi svežega sadja in zelenjave), da bi upravljavcem trgovin in analitikom dobavnih verig pomagala izboljšati razpoložljivost blaga in zmanjšati njihov odpis. Rešitev za to je model strojnega učenja za napovedovanje povpraševanja ter orodje za sledenje modelov in naročanja. Rezultati uporabe v 65 trgovinah na Hrvaškem so pokazali osemodstotno povečanje dobička v primerjavi s trgovinami, ki niso uporabljale modela umetne inteligence. Na začetku septembra se je v Mercatorju Slovenija začelo tehnično testiranje modela umetne inteligence za meso. V skladu z načrti naj bi prihodnje leto vse trgovine v Konzumu in Mercatorju uporabljale modele umetne inteligence za naročanje sadja in zelenjave ter mesa.

FOTO: Mario Topić
FOTO: Mario Topić

Kot vodilni trgovec na Hrvaškem je Konzum prvi trgovec na drobno, ki je odprl trgovino Smart brez blagajn in skeniranja izdelkov. To je prva trgovina v jugovzhodni Evropi, v kateri lahko stranke skenirajo kodo QR iz Konzumove mobilne aplikacije, vzamejo s police želene izdelke in preprosto odidejo. Plačilo računa kupljenih izdelkov bo samodejno izvedeno z debetno ali kreditno kartico, ki ga stranka vnese v aplikacijo, račun pa je poslan v aplikacijo in e-pošto. Preprosto, brez gneče in čakanja, dobesedno kot prehodni nakup, sistem prek aplikacije deluje kot »digitalna denarnica« in strankam vseh generacij omogoča vrhunsko nakupovalno izkušnjo. Tehnologija, ki se uporablja za ta koncept trgovine, temelji na računalniškem vidu za prepoznavanje, prostor pa je pokrit s 150 kamerami, s katerimi se lahko spremlja, katere izdelke je stranka vzela s police in zaračuna le tiste, ki jih je vzela s seboj iz trgovine. Cilj je zagotoviti strankam hitrejši in enostavnejši nakup.

E-račun za multi plus card

Za druge digitalne rešitve lahko uporabniki poiščejo svoje račune iz Konzuma v aplikaciji multi plus card. Na ta način se lahko kupci končno poslovijo od papirnatih računov, saj v aplikaciji lahko izberejo možnost prejemanja samo e-računov, brez papirja, kar skrajša čas čakanja na blagajni, poenostavlja nakup in hkrati pripomore k varstvu okolja. Dodatna prednost e-računov je, da lahko stranke v aplikaciji enostavno vodijo evidenco o vseh nakupih, če želijo, pa račune lahko prenesejo in shranijo na svojo mobilno napravo ali računalnik. Vsem uporabnikom je samodejno omogočena funkcionalnost e-računov, možnost, da se računi na prodajnem mestu ne izpisujejo, pa je treba v aplikaciji izbrati.

Data Lab rešuje maloprodajne izzive

Adrian Alajković, Konzumov direktor za načrtovanje in upravljanje zalog in dobavne verige ter vodja ekipe Features v Data Labu, poudarja, da so optimizacija izbora izdelkov in uporabe prostora v trgovinah, poglobljena analiza promocijskih akcij in njihovega vpliva, zmanjšanje odpisov, hkrati pa povečanje razpoložljivosti in svežine blaga v trgovinah le nekateri od poslovnih izzivov, s katerimi se ukvarja Data Lab v Fortenova grupi.

»Tehnologija, ki jo uporabljamo v Data Labu, nam bo pomagala rešiti nekatere največje izzive v panogi,« pravi Adrian Alajković.

Dragan Mrkajić dodaja: »Veseli me, da je Data Lab v Fortenova grupi v preteklem letu s sodelovanjem v našem medpodjetniškem programu imel priložnost pokazati potencial naprednih tehnologij umetne inteligence, kot sta napredna analitika in strojno učenje. Fortenova grupa ima več kot 30 terabajtov kakovostnih podatkov, kar je neverjetna vrednost, ki nam daje veliko priložnosti za ustvarjanje edinstvenih rešitev za naša podjetja,« je poudaril Mrkajić.

Dolgoročni cilj Data Laba v Fortenova grupi je uvajanje rešitev v vseh delujočih podjetjih, kjer je to smiselno, pa tudi prepoznavanje in izvajanje novih modelov, pri katerih bi bile rešitve, ki temeljijo na napredni analitiki in strojnem učenju, zelo koristne.


Naročnik oglasne vsebine je Fortenova grupa.

Več iz te teme: