Avtomobilisti so odvisni od tveganja, ki izvira iz Bele hiše

Vroča delnica: Morebiten dogovor med Evropo in ZDA o koncu carinske vojne z avtomobili bi bil dobrodošel, a je še daleč
Fotografija: FOTO: Infografika
Odpri galerijo
FOTO: Infografika

Nemška industrijska naročila so se maja 2018 povečala za 2,6 odstotka, prvič od decembra 2017. Povečanje naročil izhaja iz rasti domačega povpraševanja (4,3 odstotka) in tujih naročil (1,6 odstotka). Nova naročila z območja evra so porasla za 6,7 odstotka, medtem ko so naročila zunaj območja skupne valute upadla za 1,3 odstotka. Poleg tega se je nemški trgovinski presežek aprila 2018 povečal na 20,4 milijarde evrov v primerjavi z 17,8 milijarde evrov v istem mesecu lani. V prvih štirih mesecih pa se je trgovinski presežek v primerjavi z istim obdobjem lani s 77,4 milijarde evrov povečal na 80,8 milijarde. Izvoz je na primer aprila narasel za 9,3 odstotka glede na lanski april in dosegel 110,3 milijarde evrov.

Kako bosta povečanje industrijskih naročil in visoka rast izvoza vplivala na povečanje prihodkov in dobičkonosnosti nemških podjetij, bomo videli konec julija in avgusta, ko bodo objavljala poslovne izide za drugo letošnje četrtletje. Nemški borzni indeks DAX je med sezono četrtletnih poročil za prvo četrtletje aprila in maja zrasel za več kot deset odstotkov in se takrat povzpel nad 13.150 točk. Nato so se zaradi ponovne obuditve trgovinskih zaostrovanj junija mnogi investitorji po svetu odločili unovčiti pridobljene dobičke in DAX je padel pod 12.400 točk.

Minuli teden pa je le pridobil dober odstotek, saj so delnice evropskih proizvajalcev avtomobilov prejšnji četrtek imele najboljši trgovalni dan glede na donose v zadnjih dveh letih. Voditelji nemške avtomobilske industrije so se v sredo srečali z ameriškim veleposlanikom v Nemčiji Richardom Grenellom, ki jim je povedal, da je Washington zaprosil za pogovore z Evropsko unijo in Berlinom o zniževanju carinskih dajatev na nič. Na podlagi te novice je indeks Stoxx 600 Automobiles & Parts v četrtek pridobil kar 3,8 odstotka, največ od julija 2016.

Delnica BMW je pridobila več kot pet odstotkov, medtem ko sta delnici Fiat Chryslerja in Volkswagna v četrtek do 12.30 pridobili več kot štiri odstotke. V letošnjem letu je avtomobilski sektor še vedno v skoraj osemodstotnem minusu, predvsem zaradi preteklih skrbi, povezanih z vpeljavo carin, ki so povzročile, da je evropska avtomobilska industrija postala dejavnost, ki se je po tržnih donosih v Evropi v zadnjih mesecih najslabše odrezala.

To pa nas pripelje do delnice podjetja BMW, kjer se morda odpira možnost za relativno soliden kratkoročni donos. Vendar moramo sprejeti dobro mero negotovosti glede na še vedno mogočo uvedbo carin, saj so ravnanja ameriške administracije lahko zelo nepredvidljiva. Delnica podjetja BMW je januarja letos dosegla ceno 96,26 evra na delnico, medtem ko je ta v času pisanja članka znašala 80,29, kar predstavlja več kot 16-odsotni padec v pol leta. Ker je podjetje v zadnjih dveh četrtletjih prekosilo pričakovanja trga glede dobičkonosnosti in nemški makropodatki rišejo pozitivno sliko, bi omenjena delnica pri trenutni ceni okoli 80 evrov čez poletje znala kaj pridobiti. Seveda pa je treba računati tudi z dobro mero tveganja, ki izvira iz Bele hiše.

Komentarji: