Predstavitvena informacija

Izzivi poslovanja na tujih trgih večji kot kadarkoli

Epidemiološke razmere so upočasnile izvozne aktivnosti slovenskih podjetij.
Fotografija: Širjenje poslovanja v tujino je vedno izziv. Foto SPIRIT Slovenija
Odpri galerijo
Širjenje poslovanja v tujino je vedno izziv. Foto SPIRIT Slovenija

Hkrati so povečale zavedanje, da je treba okrepiti digitalno poslovanje in prilagoditi poslovni model marsikaterega podjetja.

Izobraževanje izvoznikov, povezovanje podjetij s tujimi kupci, predstavitve podjetij na sejmih in drugih izvoznih dogodkih ter finančne spodbude za izvozno poslovanje so bile tudi letos, čeprav v prilagojeni obliki, v ospredju aktivnosti javne agencije SPIRIT Slovenija za slovenske izvoznike.
 

Izobraževanja za izvoznike

Kljub izvedbi izobraževalnih programov po spletu je SPIRIT Slovenija podjetjem posredoval znanje in konkretne napotke za uspešno izvozno poslovanje v različnih izobraževalnih programih. Tako trenutno v programu Vodenje izvoznega poslovanja (ITM – International Trade Management) 13 podjetij pripravlja konkretne izvozne načrte in prodajne predstavitve, kmalu bo znan tudi ITM izvoznik leta.

Po lanskem izobraževanju na temo vstopa na trge DACH so podjetja letos spoznala podrobnosti poslovanja z regijo Leningrad in mestom St. Peterburg ter Združenimi državami Amerike. Vidike poslovanja, morebitne pasti, praktične primere in aktivnosti, na katere je treba biti še posebej pozoren, so podjetja izpostavila kot glavne koristi poslovnega treninga po meri ENTER: USA.

Na seminarju Razpisi zveze NATO in agencij NSPA ter NCIA so predstavniki zveze NATO skoraj 60 predstavnikom podjetij in institucij predstavili investicijske načrte, možnosti in postopke kandidiranja na javnih razpisih zveze NATO, ki so objavljeni tudi na spletnem portalu Izvozno okno.


Kako digitalizirati svoje poslovanje in implementirati digitalna orodja z namenom večje prepoznavnosti in spletne prodaje, je na delavnicah ter individualnih svetovanjih v okviru programa Digitalna realnost za izvoznike spoznalo 25 slovenskih podjetij. »Poglobljen pristop, konkretni nasveti ter dodaten vpogled v metode in metrike nastopa na tujih trgih, ki bodo pripomogle k boljši pripravi strategije za nastop na tujih trgih,« je kot glavne prednosti izobraževanja izpostavil udeleženec iz podjetja PR d. o. o. 
 

Sejemske predstavitve

Letos so se slovenska podjetja predstavljala na sejmih Arab Health v Dubaju in IMM v Kölnu, njihovi izdelki so bili predstavljeni tudi na sejmu China International Import Expo v Šanghaju. Ker je bila večina sejemskih dogodkov zaradi epidemije odpovedana, je javna agencija SPIRIT Slovenija v sodelovanju s sejmišči slovenskim podjetjem omogočila predstavitev na digitalnih platformah posameznih sejmišč.
Slovenska podjetja so se tako lahko predstavila na virtualnih sejmih Omnia Live Health, Maison&Objet in China – CEEC Expo 2020, trenutno se slovenska navtična industrija predstavlja na digitalnem sejmu METSTRADE Connect 2020 in v okviru digitalne kampanje tudi potencialnim kupcem na drugih tujih trgih. Decembra se bodo digitalno predstavila še slovenska podjetja s področja domače in umetnostne obrti v okviru sejma Artigiano in Fiera Live 2020

SPIRIT Slovenija v letu 2021 načrtuje organizacijo skupinskih predstavitev slovenskega gospodarstva na sejmih ARAB HEALTH, IDEX, HANNOVER MESSE, TRANSPORT LOGISTIC, LIGNA, TUTTOFOOD, MOULDING EXPO, ANUGA, IBA in METSTRADE. Do 27. 11. 2020 lahko podjetja prijavite svojo udeležbo na skupinski predstavitvi na sejmu METSTRADE 2021, ki bo potekal od 16. do 18. 11. 2021. SPIRIT Slovenija v okviru skupinske predstavitve krije stroške najema neopremljenega razstavnega prostora, najema tehničnih priključkov in vpisa v katalog razstavljavcev ter organizira sejemsko predstavitev. Fizična ali morebitna digitalna izvedba sejemskih predstavitev slovenskih podjetij v letu 2021 se bo prilagajala aktualnim epidemiološkim razmeram. 
 

Skupinski nastop slovenskega gospodarstva na sejmu Arab Health 2020. FOTO: Arhiv SPIRIT Slovenija/BO
Skupinski nastop slovenskega gospodarstva na sejmu Arab Health 2020. FOTO: Arhiv SPIRIT Slovenija/BO

B2B dogodki

Tudi nekateri b2b dogodki so se preselili na splet. Tako je bilo septembra izvedeno virtualno srečanje slovenskih podjetij z italijanskimi agenti v okviru dogodka Forum Agenti Virtual, novembra pa srečanje z nemškimi kupci na največjem evropskem virtualnem forumu dobaviteljev – AHK Industrial Suppliers Forum 2020. SPIRIT Slovenija v letu 2021 nadaljuje organizacijo dnevov dobaviteljev, ki bodo, glede na razmere, izvedeni v fizični ali digitalni obliki.


Finančne spodbude

Finančne spodbude za izvozne aktivnosti slovenskih podjetij bodo na voljo tudi v prihodnjem letu. Podjetja se bodo lahko prijavila na javne razpise za vzpostavitev ali nadgradnjo elektronskega poslovanja, sofinanciranje individualnih nastopov podjetij na mednarodnih sejmih v tujini, krepitev trženja blagovnih znamk na tujih trgih prek showroomov in spodbujanje trajnostne poslovne strateške transformacije in razvoj novih poslovnih modelov za lažje vključevanje v globalne verige vrednosti.

Širjenje poslovanja v tujino je vedno izziv. Javna agencija SPIRIT Slovenija s svojimi programi s področja spodbujanja izvoza krepi kompetence in povečuje konkurenčnost slovenskih izvoznih podjetij. Za več informacij obiščite spletni portal www.izvoznookno.si.