Predstavitvena informacija

Leanpay se širi na trge srednje in vzhodne Evrope

Podjetje Leanpay, ki je v enem letu potrojilo prihodke, ponuja rešitve za obročno plačevanje v fizičnih in spletnih trgovinah v Sloveniji in na Hrvaškem.
Fotografija: Leanpay je bil ustanovljen leta 2017 z željo ponuditi čim bolj enostavno storitev obročnih plačil pri nakupih. FOTO: Depositphoto 
Odpri galerijo
Leanpay je bil ustanovljen leta 2017 z željo ponuditi čim bolj enostavno storitev obročnih plačil pri nakupih. FOTO: Depositphoto 

Podjetje je v seriji A zbralo tri milijone evrov zagonskega kapitala, večinoma od skladov Lead Ventures in South Central Ventures. To bo podjetju, ki mu zaupa že skoraj 400 spletnih trgovin, omogočilo vstop na druge trge srednje in vzhodne Evrope (CEE) in že prihodnje leto zagon storitev na Madžarskem in v Romuniji.

Leanpay je bil ustanovljen leta 2017 z željo ponuditi čim bolj enostavno storitev obročnih plačil pri nakupih. S tem želi pomagati prihraniti čas in napor tako za kupce kot za prodajalce. S sodobnim uporabniškim vmesnikom v realnem času in v popolnoma digitaliziranem procesu zagotavlja edinstveno uporabniško izkušnjo, odplačilo pa je razporejeno na daljše obdobje. 

To daje uporabnikom večjo svobodo in jim omogoča enostavnejše in nemoteno nakupovanje, kjer koli in kadar koli želijo. Trgovcem pa pomaga povečevati prodajo, vrednost povprečnega nakupa in lojalnost kupcev.

»Obstaja izjemen potencial rasti storitev BNPL, regionalna širitev pa lahko močno spremeni tudi način vedenja potrošnika na spletu,« pojasnjuje Ábel Galácz, generalni direktor Lead Ventures. To je tudi razlog, da investicijska družba, ki upravlja sklade MOL in Eximbank, kaže zanimanje za ta tržni segment, katerega regionalna zvezda je Leanpay, ki ponuja rešitve BNPL v Sloveniji in na Hrvaškem. Start-up je v prvi polovici leta 2021 ustvaril trikrat več prometa v primerjavi z enakim obdobjem lani.

»Leanpay ni klasični ponudnik storitev BNPL, kot je denimo Klarna,« poudarja Miša Živić, soustanovitelj in CEO. Medtem ko se švedski ponudnik osredotoča predvsem na modne izdelke, pri katerih znaša povprečna vrednost nakupa 150 evrov, se Leanpay na trikratnik teh vrednosti. Predvsem zaradi osredotočanja na večje nakupe v segmentih zabavne elektronike, opreme za dom, pohištva in športne opreme. Po besedah Miše Živića je pomembna razlika, ki jo zasleduje Leanpay, tudi usmeritev na trg srednje in vzhodne Evrope, kjer drugi globalni igralci tako rekoč še niso navzoči. Digitalne kredite na omenjenih trgih trenutno ponujajo zgolj tradicionalni igralci.

V podjetju Leanpay verjamejo, da je najboljša rešitev za potrošnika pri financiranju velikih nakupov koordiniran ekosistem na potrošniški nakupovalni poti. Po besedah Janka Medje, soustanovitelja in CSO v podjetju Leanpay, je najboljša uporabniška izkušnja odvisna od tega, da vsak posamezen akter v verigi vrednosti počne tisto, v čemer je najboljši: »Leanpay tako ustvarja tesna zavezništva z različnimi deležniki na nakupovalni poti potrošnikov, tako na spletu kot zunaj njega. Trgovina in podjetje Leanpay skupaj ustvarjata uporabniško izkušnjo s poudarkom na preglednosti, enostavnosti in hitrosti pri brskanju, nakupovanju, plačevanju in poprodajnih storitvah. Z namenom, da bi to storili prav, tesno sodelujemo tudi z bankami, dostavnimi službami in drugimi, da zagotovimo vse potrebne informacije, likvidnost in dodatne storitve, ki so potrebne za najboljšo uporabniško izkušnjo.«     

Kreditne prakse podjetja BNPL Fintech so v zadnjem času pod velikim drobnogledom regulatorjev po vsem svetu. Tilen Zugwitz, soustanovitelj in CFO podjetja Leanpay, pravi: »Da bi strankam in trgovcem zagotovili trajnostno storitev, moramo biti odgovoren posojilodajalec. Najpomembnejše merilo za nas je višina dolga, ki ga lahko prevzame posameznik. Povezali smo se s kreditnimi uradi in ponudniki storitev Direktive o plačilnih storitvah 2 ter v kombinaciji s podatki iz platforme ocenili tveganje in raven dolga, ki ga stranka lahko odplačuje.«

"Regija srednje in vzhodne Evrope ni glavni cilj širitve svetovnih in zahodnoevropskih igralcev," dodaja Ábel Galácz, ki meni, da je razlog za to predvsem v strožjih predpisih ter manjši in fragmentirani strukturi trga. "Model tveganj, ki ga je podjetje razvilo samo in ki se lahko na podlagi pridobljenih izkušenj in informacij dodatno uči s strojnim učenjem, se prav tako prilagaja in obvladuje edinstvenost lokalnih trgov. Poleg tega se sposobnosti vodstva in ekipe podjetja Leanpay odlično ujemajo z vizionarsko, a regulirano in dobro opredeljeno strategijo širitve, ki jo podpira tudi družba Lead Ventures." - je dodal izvršni direktor družbe Lead Ventures. Glede na navedeno bo družba Lead Ventures v zagonsko podjetje, katerega potencial rasti naj bi bil eden najbolj obetavnih v regiji in ki je v zadnjih letih od priznanih finančnih vlagateljev že zbralo 1,8 milijona EUR, vložila 2,5 milijona EUR. 

Eden od njih je družba South Central Ventures, ki se pridružuje družbi Lead Ventures v krogu serije A. "Družba Leanpay je v zadnjih mesecih dosegla izjemen napredek in prepričani smo, da bo ta transakcija še pospešila to izjemno uspešnost," je izjavil Jure Mikuž, vodilni partner družbe South Central Ventures, in dodal: "Skoraj trikratno povečanje prihodkov in zaupanje skoraj 400 spletnih trgovin sta nas spodbudila k nadaljnji podpori ekipi pri doseganju skupnih ciljev. Leanpay bo sredstva uporabil za pospešitev rasti na obstoječih trgih in nadaljevanje širitve v srednji in vzhodni Evropi." 


Naročnik oglasne vsebine je Leanpay