Vsak začetek je težak, a očitno lažji, če se ga podjetnik loti skozi proces Primorskega tehnološkega parka (PTP). V slabih dveh desetletjih je znanje tam počrpalo več kot 200 podjetij, ki danes skupaj ustvarjajo več kot 100 milijonov evrov prihodkov od prodaje.
Specializirane delavnice, mentorstva, strokovna svetovanja, vključevanje podjetniških ekip v okolje, ustvarjanje skupnosti in zagotovitev prostorov so privlačne spodbude za ustvarjanje boljšega poslovnega okolja, ki ga želi zagotavljati Primorski tehnološki park. »Slovenci smo zelo dobri v tehničnih strokah, manj pa v podjetništvu,« je opozorila direktorica
Tanja Kožuh, ki PTP vodi od leta 2012. Leta 2017 so vsa doslej »inkubirana« podjetja zaposlovala 746 ljudi, najboljših pet podjetij, mlajših od pet let pa je predlani zaposlovalo 42 ljudi. Večinoma gre za bolje izobražen kader.
Lani so v zagon, razvoj, rast podjetij in razvoj podjetnosti za mlade vložili 350.000 evrov, od tega je šlo največ za mentorski program. »Ključno je to, da potencialni podjetniki na učinkovit in hiter način preverijo, ali za njihovo idejo sploh obstaja priložnost, kako velik je trg in ali se jih sploh izplača razvijati idejo naprej. Velikokrat jo v tem procesu nato spremenijo, da jim najprej omogoča preživetje, naslednji cilj pa je rast in razvoj,« je povzela direktorica. Vse programe ponujajo podjetnikom brezplačno, sicer pa 80 odstotkov denarja pridobijo iz evropske blagajne, preostanek pa prispevajo občine soustanoviteljice in sponzorji.
»Marsikdaj se izkaže, da se kompliciranje ne izplača in da so najboljše ideje lahko zelo preproste. Ni treba, da je vodilo strogo visokotehnološko področje.« Tanja Kožuh, direktorica PTP
Kakšne ideje pridejo na plan? Regija ali Slovenija se doslej ni osredotočila v določeno vrsto tehnologije, pravi, čeprav določena področja obdobno izstopajo. Še nedavno je bilo več start-upov s področja avdio in video tehnologije (MAG - LEV Audio lebdeči gramofon). »Zdaj opažamo start-upe na področju prehrambene industrije, kar je za območje Vipavske doline velik potencial. To bi lahko še bolj razvijali,« pravi. Spodbujajo tudi družboslovne zamisli, s turističnega področja: »Sprejeli smo vsaj dve podjetij, ki sodita na področje socialnih podjetij. Tudi za take deluje pristop, ki ga tukaj razvijamo.«
Lokacija PTP ob mejnem prehodu Vrtojba pa ima še eno prednost. Kar približno 40 odstotkov lastnikov podjetij znotraj tehnološkega parka je iz Italije, medtem ko vlagatelji prihajajo tudi iz ZDA in Izraela. Podjetja zaposlujejo Slovence in Italijane. Trenutno daje PTP streho nad glavo 70 podjetjem.
103.272 €
dodane vrednosti na zaposlenega je najboljših pet podjetij skupnosti PTP ustvarilo leta 2017.
Priložnosti za oranje poslovne ledine je veliko.
Anja Korenč je ustanoviteljica mladega podjetja Impatient, ki bo trgu ponudilo žensko rose vino z mehurčki pod blagovno znamko Bitchy Club. »Tehnološki park je zanimiv zaradi vsega podpornega vidika, delavnic in izobraževalnih učinkov. Projekt sem prijavila lansko jesen, od decembra pa delam na produktu. Prek parka veliko laže pridem do poslovnih stikov,« je povedala. Pijačo sicer že prodaja prek lastne spletne trgovine, cilj pa je prodor v distribucijsko mrežo hrane in pijače, doseči največje slovenske trgovce in preboj v tujino. »Slovenija pač ne bo dovolj. Upam, da bo preboj možen še pred poletjem, ki je glavna sezona.«

Anja Korenč bo izpilila poslovno idejo o ženskem rose vinu z mehurčki. Foto Blaž Močnik/Delo
Luka Deržaj je direktor podjetja Hempika, ki se ukvarja s prodajo in proizvodnjo izdelkov iz konoplje s poudarkom na vedno bolj priljubljenih konopljinih CBD izdelkih. Podjetje je ustanovil konec leta 2016, izdelke pa prodaja večino še vedno na slovenskem trgu. Spogleduje se tudi z mednarodnim trgom, kjer so teren prek partnerja že potipali na Finskem. »Test je bil zelo pozitiven,« je zatrdil. Kljub močni konkurenci predvideva, da bi morebiti še letos lahko podvojili lanski promet.
Komentarji