Zgodba o poti od Dalíja do Magritta
V Narodni galeriji v Budimpešti nocoj odpirajo razstavo umetnikov nadrealističnega gibanja.
Odpri galerijo
Razstava z naslovom Nadrealistično gibanje od Dalíja do Magritta: Kriza in ponovno rojstvo leta 1929, ki je nastala v sodelovanju s pariškim centrom Pompidou, ponuja na ogled stodvajset del nadrealističnih avtorjev, slik, grafik, kipov, fotografij, filmov in dokumentov, se osredotoča na leto 1929, pomembno letnico nadrealističnega gibanja.
Do 20. oktobra si bo v Budimpešti mogoče ogledati izbor, ki ga je opravil kustos Didier Ottinger iz centra Pompidou, dela Salvadorja Dalíja, Maxa Ernsta, Joana Mirója, Yvesa Tanguya, Renéja Magritta, Pabla Picassa, Francisa Picabie, Alberta Giacomettija, Jeana Arpa in drugih.
Razstava predstavlja glavne trende, vodilne figure in ključne umetnike gibanja v letu, ki so ga zaznamovale velike spremembe in številni osebni in umetniški konflikti. Tega leta je na pariškem umetniškem prizorišču vzniknil katalonski slikar Salvador Dalí in kmalu zavzel najpomembnejše mesto v nadrealističnem gibanju.
Razstava, prikazujoča dogodke, ki so vodili do nastanka gibanja, je razdeljena v sedem večjih delov – Pariz, dadaizem Francisa Picabie in Mana Raya, Giorgio de Chirico, Ernst in Miró, Dalí, skupina Grand Jeu, dokumenti (Georges Bataille proti krogu Andréa Bretona).
Večina del na razstavi prihaja iz centra Pompidou, del iz madridskega Museo Thyssen-Bornemisza, madžarskega muzeja fotografije Kecskeméta in zasebnih zbirk.
Do 20. oktobra si bo v Budimpešti mogoče ogledati izbor, ki ga je opravil kustos Didier Ottinger iz centra Pompidou, dela Salvadorja Dalíja, Maxa Ernsta, Joana Mirója, Yvesa Tanguya, Renéja Magritta, Pabla Picassa, Francisa Picabie, Alberta Giacomettija, Jeana Arpa in drugih.
Razstava predstavlja glavne trende, vodilne figure in ključne umetnike gibanja v letu, ki so ga zaznamovale velike spremembe in številni osebni in umetniški konflikti. Tega leta je na pariškem umetniškem prizorišču vzniknil katalonski slikar Salvador Dalí in kmalu zavzel najpomembnejše mesto v nadrealističnem gibanju.
Istega leta je nastala prva filmska mojstrovina nadrealističnega filma, Un Chien Andalou (Andaluzijski pes), ki sta ga podpisala Dalí in režiser Luis Buñuel, v njem pa potrdila, da sta posebna perspektiva in umetniški pristop, ki ju je zagovarjalo gibanje nadrealistov, mogoče uspešno uporabiti na najrazličnejše načine in v različnih umetniških formah.
Razstava, prikazujoča dogodke, ki so vodili do nastanka gibanja, je razdeljena v sedem večjih delov – Pariz, dadaizem Francisa Picabie in Mana Raya, Giorgio de Chirico, Ernst in Miró, Dalí, skupina Grand Jeu, dokumenti (Georges Bataille proti krogu Andréa Bretona).
Večina del na razstavi prihaja iz centra Pompidou, del iz madridskega Museo Thyssen-Bornemisza, madžarskega muzeja fotografije Kecskeméta in zasebnih zbirk.