Do poletja raje ne padajte v Ljubljanico

Po več letih bodo na občini do vročih dni namestili reševalne obroče na območju plovne poti po Ljubljanici     
Fotografija: Po Ljubljanici zdaj vozi 15 turističnih ladjic. FOTO: Leon Vidic/Delo
Odpri galerijo
Po Ljubljanici zdaj vozi 15 turističnih ladjic. FOTO: Leon Vidic/Delo

Mestni svetniki bodo konec meseca sprejemali novelo odloka o plovbnem režimu po Ljubljanici in ga tokrat že četrtič spreminjali po hitrem postopku. Velikih sprememb ni, bodo pa med drugim uresničili obljubo o namestitvi omaric z reševalnimi obroči na območju plovne poti. Na občini zanikajo, da lestve za reševanje iz reke niso ustrezno označene.

Ljubljanica je za turiste in obiskovalce prestolnice vse bolj zanimiva turistična točka in po njej pluje vse več plovil za javni prevoz potnikov. Podatkov o dovoljenjih za plovbo po njej na občini nimajo, češ da izdajajo zgolj dovoljenja za privez v pristanišču in uporabo vstopno-izstopnih mest. Tako so leta 2015 dvanajstim pravnim osebam izdali 16 dovoljenj, predlani je 13 pravnih oseb prejelo 16 dovoljenj, lani pa 18 pravnih oseb 16 dovoljenj.

Ti podatki kažejo, da je vse več ponudnikov turističnih plovb po Ljubljanici. V vpisnik čolnov pri ljubljanski upravni enoti je vpisanih 27 plovil na motorni pogon za javni prevoz ljudi po Ljubljanici. »Po reki zdaj redno vozi 15 turističnih ladjic. Vendar je registriranih plovil več, saj se k njim prištevajo tudi plovila za izposojo, kot so kanuji, in plovila, ki so registrirana za prevoz potnikov, a jih uporabljajo za zasebne namene,« pravi Benjamin Jernejčič s slovenske zveze prevoznikov po celinskih vodah.


So reševalne lestve ustrezno označene?


Ob sprejetju že četrtega popravka odloka o plovbnem režimu se postavlja vprašanje, zakaj se ob vse več nesrečah v Ljubljanici, med katerimi so tudi brezglavi skoki opitih turistov, na občini še niso odločili, da bi reševalne lestve ob bregu označili z vidnimi odsevnimi barvami. Po mnenju nekaterih naših sogovornikov bi bilo dobro, da bi to storili, saj že podnevi niso dovolj dobro vidne, kaj šele ponoči. S tem se strinja tudi Stanko Pintar, ki vozi leseno ladjico Ljubljanica za prevoz potnikov. Pravi, da so reševalne lestve zelo slabo vidne in tudi težko dostopne.

»Ni jasno, na kateri predpis se sklicujete, ko navajate, da lestve niso ustrezno barvne označene. Lestve so označene z odsevnimi trakovi,« odločno zatrjujejo na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet. Ali na občini morda razmišljajo, da bi na mostovih čez reko ponovno namestili steklene omarice z reševalnimi obroči? »Do poletja bomo na območju plovne poti namestili prve omarice z reševalnimi obroči, in sicer skladno s predlogi gasilcev in policije,« odgovarjajo občinski uradniki. A kot smo neuradno izvedeli, se pristojni v javnem podjetju Ljubljanska parkirišča in tržnice, ki upravlja pristanišče in vstopno-izstopna mesta na reki, bojijo, da bodo steklene omarice tarča vandalov.


Ljubljanica postaja prometnica, a kar gre


Po mestnem odloku morajo lastniki plovil za javni prevoz oseb in blaga občini za uporabo priveza v pristanišču in uporabo vstopno-izstopnih mest plačati pristojbino. Anže Logar, lastnik podjetja Lakecraft, ki je izdelalo prvo leseno ladjico za prevoz potnikov na Ljubljanici, pravi, da za pristojbine odštejejo 1900 evrov na leto. Z njihovo turistično ladjico, ki sprejme 48 ljudi in je privezana na Bregu, pod spomenikom Ivanu Hribarju, se skupine turistov največ vozijo od maja do oktobra, veliko obiska imajo tudi decembra. Zanimanje za vožnjo po reki je odvisno od vremena in praznikov.

Lastniki plovil, ki zatrjujejo, da je Ljubljanica vse bolj prometna, se z drugimi prevozniki na reki dobro razumejo. Kljub vsemu se zavzemajo za to, da bi vsi, tudi tisti v kanujih in na supih, več pozornosti namenili varnosti. »Želimo si, da bi nas prevoznike obveščali tudi takrat, kadar odpirajo zapornico pri Cukrarni. Nekatere večje turistične ladjice imajo zaradi tega težave pri izplutju,« pa dodaja Jernejčič z zveze prevoznikov po celinskih vodah, sicer lastnik turističnih ladjic Livada in Mala Zala.      

Komentarji: