Audi A4 allroad 2.0 TDI quattro (FOTO)

Če bi se še sedelo višje, bi bil popoln.
Fotografija: Audi A4 allroad 2.0 TDI quattro. FOTO: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Audi A4 allroad 2.0 TDI quattro. FOTO: Aljaž Vrabec

Avtomobilski trg je s športnimi terenci doživel povsem nov zagon. Proizvajalci so kmalu odgovorili na množično povpraševanje po avtomobilih, »v katerih se višje sedi« in jih imajo radi predvsem starejši vozniki. Toda v noriji s športnimi terenci so kar malo pozabljeni ostali karavanski primerki, ki v mnogočem boljše odgovorijo na uporabniške potrebe.

Se vsak dan peljete v službo v mesto? Ste doma na podeželju, kjer je pozimi pogosto sneg? Se za konec tedna z družino odpravite v hribe, ali pa med tednom s prijatelji na partijo golfa ali tenisa? Potrebe so številne, toda na prav vse je lahko najboljši odgovor audi A4 allroad. To je namreč avtomobil, ki se dobro znajde v mestu, udoben je na dolge proge in prav nič se ne ustraši zasneženih ali makadamskih cest.

Notranjost je lično oblikovana, a še nima najnovejšega Audijevega zaslona. FOTO: Aljaž Vrabec
Notranjost je lično oblikovana, a še nima najnovejšega Audijevega zaslona. FOTO: Aljaž Vrabec


Ni malo tistih, ki so prepričani, da je karavanska različica celo najlepša izvedba modela A4. Avtomobil ima bolj popolno celoto in je hkrati tudi koristen. V prtljažniku je prostora za 505 litrov prtljage, ob podrti drugi klopi 1510 litrov. Nakladanje je preprosto, saj rob ni visok, obenem pa je še dodatno zaščiten s kovinsko obrobo, da lahko težje predmete po njem kar porinete v prtljažnik. Ob takšni prostornosti lahko zadaj pospravite številne kovčke, športno opremo in precej pohištvene opreme.

Da gre za terensko različico, razkrivajo dodatne zaščitne obloge ob vseh spodnjih robovih avtomobila, zato se ob vožnji čez kamenje in veje praske ne poznajo. Ker ima štirikolesni pogon, je primeren za številne neurejene terene, ko želite priti do težje dostopnih koč v planinah, ali pa si ogledati kakšno planinsko jezero. Nastavitev podvozja pri terenski različici je sicer v primerjavi z osnovnim modelom nekoliko višja, zraven so še večja kolesa, zato je odmik od tal višji za 34 milimetrov. Tovrstni model deluje tudi najbolj mišičasto in agresivno v paleti A4, zato ima še toliko več privržencev.



Štirikolesni pogon zgledno sodeluje z dvolitrskim dizelskim motorjem, ki poganja karavanskega A4 s 163 konjskimi močmi (120 kW), moč pa se razporeja s sedem stopenjskim samodejnim menjalnikom. Avtomobil je poskočen, a tudi miren. Pri višjih hitrostih je vožnja povsem elegantna, zato se v njem dobro počutijo vsi potniki. Poraba je znosna, okoli sedmih litrov, a če bi zavestno vozili bolj varčno, bi jo lahko spustili nižje. Testni model do stotice pospeši v 8,3 sekunde, končno hitrost pa doseže pri 210 kilometrih na uro.

Toda karavani žal nimajo največje prednosti športnih terencev – višjega in bolj pokončnega sedenja. Tudi v testnem A4 allroadu se sedi nizko in bolj leže, kar pa ni noben problem, če nimate težav s hrbtenico ali kakšnim drugim sklepom. Sedeži so namreč udobni, zato sem bil spočit tudi po daljših poteh, vendar kdor ima težave s sklepi, v tovrstnih avtomobilih vedno benti pri vstopu in izstopu.

Ker gre za 4,75 metra dolg avtomobil, bi pričakoval več prostora na drugi klopi. Kajti če imata voznik in sovoznik svoj sedež pomaknjen povsem nazaj, potem lahko zadaj sedijo res samo najmlajši otroci s kratkimi nožicami. In tudi cena pri slabih petdesetih tisočakih ni ravno za vsak družinski proračun.

Komentarji: