Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Avtomobilno

Elektro križanec iz Zuffenhausna

Cross turismo kot prostornejša izvedba Porschejevega taycana.
Cross turismo ima večji prtljažni prostor in prostor nad glavami zadaj od običajnega taycana.<br />
FOTO: Porsche
Cross turismo ima večji prtljažni prostor in prostor nad glavami zadaj od običajnega taycana.<br /> FOTO: Porsche
26. 6. 2021 | 16:00
26. 6. 2021 | 21:06
5:28
Kot pravijo pri Porscheju, podjetju iz Zuffenhausna, je cross turismo njihov prvi križanec oziroma CUV (angl. cross utility vehicle), ki je povrhu vsega še električen. Podobno kot v njegovem limuzinskem bratu taycanu se tudi v cross turismu skriva oblikovalski DNK legendarnega 911.

Novinčeve zunanje mere so identične športni limuzini, prav tako tehnologija in zmogljivosti. Le odmik od tal, prtljažni prostor in prostor nad glavami zadaj sedečih potnikov so pri cross turismu večji. Prtljažni prostor tako meri 446 litrov in ga je mogoče z zlaganjem zadnjih sedežev povečati do 1221 litrov. Armaturna plošča je v celoti digitalna, njena posebnost pa je zaslon pred sovoznikovim sedežem.

Ponujajo tudi prtljažmnik za kolesa.<br />
FOTO: Porsche
Ponujajo tudi prtljažmnik za kolesa.
FOTO: Porsche


Med uporabne poslastice, ki jih bodo cenili ljubitelji kolesarstva, sodita še posebna nosilca, ki se skrivata tam, kjer so običajno nameščene izpušne cevi. Nanju lahko enostavno namestimo nosilec za tri (električna) kolesa. Če si omislimo poseben paket za brezpotja, ima cross turismo 30 milimetrov dodatnega odmika od tal (brez paketa le 20 milimetrov). Ker pa je vzmetenje zračno, avtomobil med vožnjo prilagaja višino vozila z namenom, da je poraba elektrike čim bolj optimalna.

Koliko moči razvije novinec, je odvisno od izvedenke – na voljo so štiri različice z največjimi močmi 350, 420, 500 ali 560 kilovatov. Omenimo, da sta pri zmogljivejših različicah turbo in turbo S vgrajena dva elektromotorja, oba sinhrona s stalnim magnetom, vsak od njiju pa žene svojo os, s čimer imamo štirikolesni pogon. V takšnem primeru ima avtomobil vgrajena tudi dva menjalnika, enostopenjskega za sprednji elektromotor in dvostopenjskega, katerega krajša prestava poskrbi za pospeške, daljša pa za boljšo gospodarnost, za zadnji elektromotor. Posebnost taycanov je tudi ta, da se rekuperacija aktivira šele ob pritisku na zavorni pedal.


Tovarniške obljube o dosegu govorijo o dobrih 400 kilometrih. Jasno, če bomo vozili ekonomično v posebnem voznem programu, kjer je hitrost omejena na 120 km/h, pogon pa je le na en kolesni par. Vožnja z močnejšimi pospeševanji bo brez dvoma zelo zahtevna do pogonskega akumulatorja. Njegova zmogljivost je 93 kWh, celice pa so lepo razporejene po dnu vozila. Visokonapetostna napeljava v vozilu je 800-voltna, s čimer so dosegli manjši premer žic in s tem prihranili pri teži. Seveda je 800-voltna napeljava prihodnost električne mobilnosti.

Oliver Blume (na fotografiji levo), predsednik uprave družbe Porsche in Winfried Kretschmann, premier nemške zvezne dežele Baden-Württemberg.<br />
FOTO: Porsche
Oliver Blume (na fotografiji levo), predsednik uprave družbe Porsche in Winfried Kretschmann, premier nemške zvezne dežele Baden-Württemberg.
FOTO: Porsche


Največja zmogljivost polnjenja v enosmernem toku je 270 kW – na tako zmogljivi 800-voltni polnilnici taycana napolnimo do 80 odstotkov v 22,5 minute. Dodajmo, da bo lastnikom taycana na voljo več kot 200.000 polnilnih mest po svetu v sklopu storitve Porsche Charging Service, za aktivacijo polnjenja pa bo zadoščala Porschejeva pametna kartica oziroma aplikacija.

Slabih sto tisočakov moramo imeti na bančnem računu ali v sefu, če želimo v svojo garažo pripeljati vstopno različico novega Porschejevega električnega križanca taycan cross turismo – 98.728 evrov, če smo zelo natančni. Najmanj toliko bomo zanj odšteli pri slovenskem uradnem zastopniku te prestižne športne znamke. Če imamo na računu še dodatnih 100.000 evrov, pa se bomo lahko odpeljali z najzmogljivejšo izvedenko turbo S, ki razvije največjo moč 761 »konjev« (560 kW).

V središču Ljubljane, na vogalu Tomšičeve ulice in Slovenske ceste, so pred kratkim odprli začasno Porschejevo trgovino, kjer je trenutno razstavljen limuzinski taycan. Odprta bo do januarja 2022.<br />
FOTO: Blaž  Kondža
V središču Ljubljane, na vogalu Tomšičeve ulice in Slovenske ceste, so pred kratkim odprli začasno Porschejevo trgovino, kjer je trenutno razstavljen limuzinski taycan. Odprta bo do januarja 2022.
FOTO: Blaž  Kondža

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine