Predstavitvena informacija

Kaj preseneti dolgoletne voznike, ko ponovno opravljajo izpitno vožnjo

Koliko let je minilo, odkar ste uspešno opravili izpitno vožnjo? Ste prepričani, da še vedno obvladate vsa pravila?
Fotografija: Vsako znanje je treba obnavljati – ne samo v teoriji, ampak predvsem v praksi. FOTO: iStock
Odpri galerijo
Vsako znanje je treba obnavljati – ne samo v teoriji, ampak predvsem v praksi. FOTO: iStock

Pravila v prometu se spreminjajo, naša vožnja pa sčasoma postane tako rutinska, da pogosto niti ne razmišljamo več, ali smo do cilja zapeljali pravilno in po predpisih. Vendar ali ste se kdaj vprašali, ali bi danes, tudi po več deset tisoč prevoženih kilometrih, sploh opravili vozniški izpit?

Ne boste verjeli, vendar odgovor na to vprašanje ni nujno pritrdilen. To dokazujejo rezultati akcije Ponovno na izpitno vožnjo, ki jo organizira Zavarovalnica Triglav. Več slovenskih voznikov se je skupaj z učitelji varne vožnje odpeljalo po slovenskih cestah in ugotovitev na koncu je bila enoglasna: takšno izkušnjo bi morali večkrat ponoviti! In ker vaja dela mojstra, bi bili sčasoma verjetno končni rezultati še boljši. V lanski akciji bi namreč preizkus uspešno opravilo le 43 % voznic in voznikov. 


Pasti rutinirane vožnje

 
Večletne izkušnje in na tisoče prevoženih kilometrov so nedvomno odlična podlaga za dobro obvladanje najrazličnejših prometnih zagat. Vendar to vsekakor ni dovolj. Vsako znanje je treba obnavljati – ne samo v teoriji, ampak predvsem v praksi.

FOTO: Uroš Modlic
FOTO: Uroš Modlic


»Fokus ni na tem, da Slovencem dokažemo, kako slabi vozniki so. Predvsem smo poskušali novosti, ki so v prometu (po 10, 20, 30 letih) na zelo blag način predati in doseči, da se tudi vozniki začnemo zavedati, da vozimo preveč rutinirano. Takrat se je naša vožnja malo spremenila, in če bi vsi vozili tako, kot so vozili teh 30 ur, sem prepričan, da bi bistveno vplivali na prometno varnost v Sloveniji,« poudarja Manuel Pungertnik, ki je z nasveti in dobro voljo spremljal voznike v akciji.

Z njim se strinjajo tudi udeleženci akcije – tako tisti, ki so izpitno vožnjo opravili uspešno, kot tudi tisti, ki bi jo morali ponavljati.

»Da vidiš, kje si in kako voziš. Da ti nekdo, ki ocenjuje in uči vožnjo, pove, kakšen voznik si,« je svojo odločitev za prijavo komentirala Mojca Mrvar, ki je voznica že 35 let.

»Med vožnjo sem lahko inštruktorju zastavila kakšno popolnoma življenjsko, praktično vprašanje in dobila dober odgovor za še lažjo vožnjo,« je ob koncu svoje preizkušnje povedala Lučka Kokol, sodelujoča v akciji Ponovno na izpitno vožnjo.

»Na ponovitev sem se prijavila, da vprašam to, česar nisem vedela, in izvem kaj novega. Ker vem, da se predpisi spreminjajo,« je povedala ena od voznic Magda Kužnik, ki je izpit opravljala že pred 30 leti. Samokritičen pa je bil tudi Matjaž Zorc, voznik že več kot 30 let, ki je povedal, da ga je zanimalo, »kako se obnašam do drugih, in ne le drugi do mene«. Samega sebe pač ne moreš oceniti oziroma je res merodajna šele ocena, ki jo da učitelj vožnje – nekdo, ki ima veliko izkušenj in je pravi strokovnjak na svojem področju, je potrdil Stane Cankar, ki je izpit opravljal pred 55 leti.

FOTO: Uroš Modlic
FOTO: Uroš Modlic


»Ko se priključiš na avtocesto, mi je povedal, da moram kar pospešiti, kar običajno nisem naredila. To je takšna novost, na katero se bom morala navaditi. Da pospešiš in dosežeš največjo hitrost in čisto na koncu se priključiš na cestišče,« je svoje občutke po koncu lanske akcije strnila kandidatka Karolina Stjepić.

In to je bistvo akcije: obnovitev znanja in novi nasveti iz prve roke, s katerimi bodo kandidati izboljšali svojo vožnjo in tako prispevali k boljši prometni varnosti na naših cestah.

 


Glavna težava izkušenih voznikov: krožna krožišča


Krožna krožišča so v zadnjih letih nadomestila klasična, saj so bolj pretočna in zato poskrbijo za manjše prometne zamaške. V sebi pa skrivajo tudi marsikatero past, ki je tudi izkušenemu vozniku povzročila nemalo preglavic.

Vozniki se napačno razvrščajo, krožišče zapuščajo neposredno z notranjega pasu, izsiljujejo pešce in kolesarje pred prehodom za pešce in napačno uporabljajo utripalke.

FOTO: Zavarovalnica Triglav
FOTO: Zavarovalnica Triglav


Posebej zahtevna pa so krožna križišča s kanaliziranimi prometnimi tokovi. Gre za tip krožnega križišča, v katerem je s posebnimi stranskimi ovirami vsakemu vozilu zagotovljena posebna prometna površina. Prehajanje med pasovi zaradi vmesne ovire ni mogoče, zato je pomembno branje tabel, da se lahko pravilno razvrstite in na ustreznem izvozu zapustite krožno križišče. Tako se zmanjša število konfliktnih točk, zagotovljena je boljša preglednost, možnost nepravilnih reakcij voznikov pri vožnji skozi krožno križišče pa se zmanjša.

In vožnja čez krožišča v družbi učitelja varne vožnje je marsikateremu udeležencu odprla nova znanja, ki jih bo lahko uporabljal v praksi.



»Če pri vsakem od kandidatov znova prebudimo osredotočenost, razmišljanje, predvidevanje, defenzivno vedenje ter strpnost in kulturo do vseh udeležencev v prometu med vožnjo, potem bomo vsi skupaj ZMAGOVALCI,« je bistvo akcije Ponovno na izpitno vožnjo strnil Darko Daljević, učitelj vožnje in inštruktor varne vožnje.


 

Naročnik oglasne vsebine je Zavarovalnica Triglav