Včasih je bil peugeot partner tepee, v novi generaciji mu rečejo rifter. Je velikoprostorec iz skupine PSA, tehnični bratranec citroëna berlinga in po novem tudi opla comba. S številnimi drobnimi novostmi in ohranjenim bistvom, praktičnostjo. Še vedno pa to ni avtomobil izjemnih vozniških užitkov.

Kakor doslej peugeot partner tudi rifter izstopa s praktičnostjo in prostornostjo. FOTO: Gregor Pucelj
Rifter je sicer s svojo pojavo in osnovnimi merami avtomobil, ki ga ne morete zgrešiti, ne prav dolg, pa precej visok. Predvsem v sprednjem delu je oblikovan dokaj zanimivo, robustno, kar pri testnem vozilu poudarijo tudi črne plastične obloge, ki mu dajo videz terenca, čeprav to ni. Bodo pa pripravili tudi izvedbo s štirikolesnim pogonom. Vstopanje je sila preprosto, še zlasti v drugi vrsti, kjer boste drsna vrata zelo cenili v kakšni tesni garaži. Zadaj, kjer so trije samostojni sedeži, bodo potniki odslej lahko spustili tudi šipe. Prtljažna vrata niso čisto majhna, pa vseeno ne pretežka, že v prejšnji izvedbi smo hvalili tudi možnost odpiranja samo prtljažnega stekla. S prostorom ni zadrege, ne pri potnikih ne pri tovoru, to je nasploh glavna odlika tovrstnih izdelkov, z opombo, da je tudi povečevanje prtljažnega prostora zelo dobro in da je poleg druge vrste mogoče podreti še sovoznikov sedež. Na družinske počitnice greste z njim zlahka, vanj lahko naložite veliko potovalk in še česa.

Prisekan volan je všečna drugačnost glede na druge tehnične sorodnike, a vodljivost ni izjemna. Plastika tudi ne. FOTO: Gregor Pucelj
- Velikoprostorec iz trojčka francoskega koncerna.
- Praktičnost na visoki ravni, materiali povprečni.
- Korekten dizel, udobno podvozje, povprečna vodljivost.
Za praktičnost torej odlično pet, kaj pa druge stvari? Tudi odlagalnih površin je veliko, a niso posebno dobro obdelane, prevladuje bolj ali manj trda plastika. Te je tudi drugod veliko. Volan je peugeotovsko prisekan, s tem se pohvalno loči od tekmecev, medtem ko pri merilnikih in sredinskem zaslonu ne boste videli atrakcij in naprednosti iz peugeotov 3008 in 5008. No, večfunkcijski zaslon je kar ugodno velik in korektno upravljiv. Ko sučemo volan, pač ni neposrednosti, vodljivost je povprečna. To zmoti bolj kot nagibanje pri malce hitrejših spremembah smeri. Podvozje je sicer dokaj udobno, na cestnih luknjah tudi ne preglasno. Pogon je bil dizelski, štirivaljnik s prostornino 1,5 litra in močjo 75 kW (100 KM). Je korekten prevoznik, zmore tudi bolj pospeševati, a prav izjemne odzivnosti pač ni. No, tega v takšnem avtomobilu niti ne pričakujemo. Je pa dokaj tih in mirnega teka. Menjalnik je petstopenjski ročni, ročica je priročna, gibi solidni. Poraba goriva se je na testu gibala v doka ugodnem razponu od šest do sedem litrov. Rifter je bil tokrat bogato opremljen z različnimi dodatki za udobje, pa tudi z večinoma koristnimi varnostnimi asistenčnimi sistemi.
Peugeot rifter allure 1.5 blue HDi 100
Zastopnik: P. Automobil Import, d. o. o.
Cena: 20.550 € (testno vozilo 25.030 €, s financiranjem 21.777,30 €)
Euro NCAP: Preizkus še ni bil opravljen.
Izpust CO₂: 113 g/km

Prtljažno okno utegne priti pravi. FOTO: Gašper Boncelj
Komentarji