Q3 je zdaj bolj prostoren in prilagodljiv
Audijev športni terenec prinaša več prestiža, a tudi uporabnosti.
Odpri galerijo
Q3 je dobro znan Audijev športni terenec, nekdaj je bil to njihov najmanjši SUV, a je potem dobil še mlajšega in manjšega brata Q2, tako da so morali v drugi generaciji njegovo vlogo malo spremeniti. Je kar zrasel in dobil zanimive prostorske atribute.
Audi Q3 je zunaj seveda nezgrešljiv član Audijeve vse bolj razvejane družine športnih terencev, ki tudi pri tej znamki prevzemajo primat klasično oblikovanim modelom. Njegove zunanje poteze so ostrejše, sprednje luči, ki so v celoti iz svetečih diod, so nižje, osmerokotna maska bolj poudarjena. Ne moremo reči, da so pri novem Q3 dizajn obrnili na glavo, kar nekateri novinarji včasih pogrešamo, a v živo deluje precej drugače od predhodnika. Tudi na prvi vožnji na Južnem Tirolskem si ga je kar nekaj mimoidočih zvedavo ogledovalo in vsaj po tistih redkih stavkih, ki smo si jih izmenjali, z odobravanjem.
Q3 je v dolžino zrasel za 10 cm (448 cm), malo je širši in za odtenek nižji kot doslej. Ima tudi za 8 cm daljšo medosno razdaljo (286 cm), kar se pozna pri prostornosti. Ampak o tem nekaj pozneje. Najprej sedemo za spodaj prisekan volan, za njim je že dobro znani virtualni kokpit, z različnimi načini jasnih in hkrati pestrih prikazov informacij. Desno sledi nekakšna kombinacija visoke tehnologije in klasike. Namreč, na blago k vozniku zasukanem sredinskem delu armaturne plošče je zdaj na vrhu zračnik za klimatsko napravo, pod njim pa kot opcija zaslon s črnim steklom z upravljanjem na dotik, kakršne so prvi dobili veliki modeli audi A8/A7/A6. V nasprotju s to trojico ima Q3 pod njim bolj klasičen upravljalni sklop z več vrtljivimi gumbi in stikali za nastavljanje najpomembnejših funkcij, kot sta delovanje klimatske naprave ali glasnost radia. Lahko rečem, da je tako bolje, manj je pogledovanja stran od volana. Spodaj je še priročen odlagalni prostor, ki je lahko tudi brezstični polnilnik za telefon. Volanska ročica je postavljena priročno, čeravno v izvedbi z ročnim menjalnikom malo visoko.
Zadaj je prostora več kot prej in je uporabno (družinsko) prilagodljiv, na srečo so izkoristili možnosti sorodne konstrukcijske osnove, kot jo ima volkswagen tiguan. Zadnjo klop, pri kateri je srednji del malo krajši, je mogoče vzdolžno pomikati za 15 centimetrov in nastavljati naklon naslonjal, ki se lahko podrejo v razmerju 40/20/40, kar olajša prevoz daljših stvari v sredini. Ob podrtju zadnje klopi nastane skoraj ravno dno, prtljažnik, ki v osnovi meri vsaj 530 litrov (675 litrov, če je klop pomaknjena najbolj naprej), se takrat poveča na zajetnih 1525 litrov.
Ko se odpeljemo z novim Q3, ni nejasnosti, vozniku ni treba ničesar iskati, se privajati. Počutje je dobro, stvari izdelane tako, kot je pri znamki navada – zelo dobro, ampak je občutek v bogato opremljenih modelih vedno boljši. Za glavnino uvodnih kilometrov sem sedel v primerek živahne oranžne barve, ki je namenjena prvi prodajni seriji novega modela; pod motornim pokrovom je imel trenutno najzmogljivejši bencinski štirivaljnik (moč 169 kW/230 KM) v povezavi s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama in štirikolesnim pogonom. Po novi hišni nomenklaturi se mu reče TFSI 45 quattro. Vsekakor pravi motor za ta avto, z opombo: če je le dovolj denarja zanj. Dovolj odziven, miren, avto je z njim lahkoten. No, poraba dvolitrskega turbo štirivaljnika ni bila ravno bleščeča, smo se pa res vozili gor in dol na prelaze in v doline. Lahko si sicer izberete tudi šibkejšo izvedbo tega agregata z oznako 40 TFSI (140 kW/190 KM) ali manjši 1,5-litrski bencinec 35 TFSI s sistemom izklapljanja dveh od štirih valjev, ki pa ima le sprednji pogon (110 kW/135 KM).
V nasprotju s Porschejem se Audi ne bo odrekel dizlom: Q3 ima lahko tudi izvedbo 35 TDI quattro (moč 110 kW/150KM). Menjalnik je v tem primeru šeststopenjski ročni. Seveda bo dizel porabil manj, ampak se njegov brbot le sliši. Tudi ta je opremljen s štirikolesnim pogonom, ki pa je nasploh pri Q3 namenjen predvsem za boljšo vožnjo po cestah in malce zunaj njih, oddaljenost od tal s 14 cm ni prav velika. Preseneča me, da glede na vse evropske zahteve glede izpusta CO2 (še) ni nobene priključne hibridne izpeljanke.
Audi Q3 ima lahko seveda veliko opreme za udobje in varnost, npr. nastavljivo ali športnejše vzmetenje, matrične luči, vrsto varnostnih asistenčnih sistemov, avdiosistem Bang & Olufsen s 15 zvočniki, glasovno upravljanje, aplikacijo my audi za nadzor na razdaljo itn. Vse to dvigne ceno precej nad tisto začetno, pri kateri so zelo splošno za Nemčijo omenili številko 33.500 evrov. K nam pripelje novembra, takrat bo znano, po koliko in s kakšnimi prodajnimi cilji.
Preberite še
Prihaja novi audi Q3
Za predsednika potegavščina, za župana izziv generacije (FOTO in VIDEO)
Prihaja novi audi Q3
Za predsednika potegavščina, za župana izziv generacije (FOTO in VIDEO)
Audi Q3 je zunaj seveda nezgrešljiv član Audijeve vse bolj razvejane družine športnih terencev, ki tudi pri tej znamki prevzemajo primat klasično oblikovanim modelom. Njegove zunanje poteze so ostrejše, sprednje luči, ki so v celoti iz svetečih diod, so nižje, osmerokotna maska bolj poudarjena. Ne moremo reči, da so pri novem Q3 dizajn obrnili na glavo, kar nekateri novinarji včasih pogrešamo, a v živo deluje precej drugače od predhodnika. Tudi na prvi vožnji na Južnem Tirolskem si ga je kar nekaj mimoidočih zvedavo ogledovalo in vsaj po tistih redkih stavkih, ki smo si jih izmenjali, z odobravanjem.
Q3 je v dolžino zrasel za 10 cm (448 cm), malo je širši in za odtenek nižji kot doslej. Ima tudi za 8 cm daljšo medosno razdaljo (286 cm), kar se pozna pri prostornosti. Ampak o tem nekaj pozneje. Najprej sedemo za spodaj prisekan volan, za njim je že dobro znani virtualni kokpit, z različnimi načini jasnih in hkrati pestrih prikazov informacij. Desno sledi nekakšna kombinacija visoke tehnologije in klasike. Namreč, na blago k vozniku zasukanem sredinskem delu armaturne plošče je zdaj na vrhu zračnik za klimatsko napravo, pod njim pa kot opcija zaslon s črnim steklom z upravljanjem na dotik, kakršne so prvi dobili veliki modeli audi A8/A7/A6. V nasprotju s to trojico ima Q3 pod njim bolj klasičen upravljalni sklop z več vrtljivimi gumbi in stikali za nastavljanje najpomembnejših funkcij, kot sta delovanje klimatske naprave ali glasnost radia. Lahko rečem, da je tako bolje, manj je pogledovanja stran od volana. Spodaj je še priročen odlagalni prostor, ki je lahko tudi brezstični polnilnik za telefon. Volanska ročica je postavljena priročno, čeravno v izvedbi z ročnim menjalnikom malo visoko.
V drugi vrsti pestro
Zadaj je prostora več kot prej in je uporabno (družinsko) prilagodljiv, na srečo so izkoristili možnosti sorodne konstrukcijske osnove, kot jo ima volkswagen tiguan. Zadnjo klop, pri kateri je srednji del malo krajši, je mogoče vzdolžno pomikati za 15 centimetrov in nastavljati naklon naslonjal, ki se lahko podrejo v razmerju 40/20/40, kar olajša prevoz daljših stvari v sredini. Ob podrtju zadnje klopi nastane skoraj ravno dno, prtljažnik, ki v osnovi meri vsaj 530 litrov (675 litrov, če je klop pomaknjena najbolj naprej), se takrat poveča na zajetnih 1525 litrov.
Ko se odpeljemo z novim Q3, ni nejasnosti, vozniku ni treba ničesar iskati, se privajati. Počutje je dobro, stvari izdelane tako, kot je pri znamki navada – zelo dobro, ampak je občutek v bogato opremljenih modelih vedno boljši. Za glavnino uvodnih kilometrov sem sedel v primerek živahne oranžne barve, ki je namenjena prvi prodajni seriji novega modela; pod motornim pokrovom je imel trenutno najzmogljivejši bencinski štirivaljnik (moč 169 kW/230 KM) v povezavi s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama in štirikolesnim pogonom. Po novi hišni nomenklaturi se mu reče TFSI 45 quattro. Vsekakor pravi motor za ta avto, z opombo: če je le dovolj denarja zanj. Dovolj odziven, miren, avto je z njim lahkoten. No, poraba dvolitrskega turbo štirivaljnika ni bila ravno bleščeča, smo se pa res vozili gor in dol na prelaze in v doline. Lahko si sicer izberete tudi šibkejšo izvedbo tega agregata z oznako 40 TFSI (140 kW/190 KM) ali manjši 1,5-litrski bencinec 35 TFSI s sistemom izklapljanja dveh od štirih valjev, ki pa ima le sprednji pogon (110 kW/135 KM).
Dizli še, hibrid pač ne
V nasprotju s Porschejem se Audi ne bo odrekel dizlom: Q3 ima lahko tudi izvedbo 35 TDI quattro (moč 110 kW/150KM). Menjalnik je v tem primeru šeststopenjski ročni. Seveda bo dizel porabil manj, ampak se njegov brbot le sliši. Tudi ta je opremljen s štirikolesnim pogonom, ki pa je nasploh pri Q3 namenjen predvsem za boljšo vožnjo po cestah in malce zunaj njih, oddaljenost od tal s 14 cm ni prav velika. Preseneča me, da glede na vse evropske zahteve glede izpusta CO2 (še) ni nobene priključne hibridne izpeljanke.
- Dolžina skoraj 4,5 metra ali 10 cm več kot pri predhodniku.
- Prilagodljiva in prostorna kabina, z dobro povečljivim prtljažnikom.
- Uvodoma štirivaljni bencinski in dizelski motorji.
Audi Q3 ima lahko seveda veliko opreme za udobje in varnost, npr. nastavljivo ali športnejše vzmetenje, matrične luči, vrsto varnostnih asistenčnih sistemov, avdiosistem Bang & Olufsen s 15 zvočniki, glasovno upravljanje, aplikacijo my audi za nadzor na razdaljo itn. Vse to dvigne ceno precej nad tisto začetno, pri kateri so zelo splošno za Nemčijo omenili številko 33.500 evrov. K nam pripelje novembra, takrat bo znano, po koliko in s kakšnimi prodajnimi cilji.