Soul z več električnega »soka«

Kijin električni prvak z velikim dosegom, a za zdaj v majhnih količinah.
Fotografija: Soul je že stari znanec iz Kijine modelne palete, v novi izdaji pa bo v Evropi le v električni izvedbi – z velikim dosegom, a z majhnim številom avtomobilov na voljo. Fotografiji Kia
Odpri galerijo
Soul je že stari znanec iz Kijine modelne palete, v novi izdaji pa bo v Evropi le v električni izvedbi – z velikim dosegom, a z majhnim številom avtomobilov na voljo. Fotografiji Kia

Kia je model soul s prepoznavno škatlasto obliko predstavila že leta 2008, z nenavadno pojavo je bil nekakšen oblikovalski križanec, ki je avtomobilsko publiko bodisi navduševal bodisi odbijal, od vsega začetka je deloval zelo posebno. Že v drugi izvedbi so ta model prvič ponudili tudi v električni izvedbi, zdaj pa bo povsem novi soul pri nas vozil le s tem pogonom. A za zdaj le v nekaj primerkih, kasneje jih bo morda več.

V kabini je soul zasnovan bolj živahno od nekaterih hišnih sorodnikov, nekaj poudarkov je seveda dodanih skladno z električno pogonsko zasnovo.
V kabini je soul zasnovan bolj živahno od nekaterih hišnih sorodnikov, nekaj poudarkov je seveda dodanih skladno z električno pogonsko zasnovo.


Soul je po novem dolg 419 centimetrov, za pet več kot prej, medosno razdaljo so povečali za 3 cm, na 260 cm. Seveda je med njim in predhodnikom nekakšna oblikovalska kontinuiteta, a je navzven zdaj vendarle nekoliko drugačen, pa naj gre za sprednje luči s svetečimi diodami ali pa zadnji del, kjer luči prtljažna vrata skoraj povsem obkrožijo.

E-soul, kot je uradna oznaka modela, je pripravljen v dveh izvedbah zmogljivosti akumulatorja, pri nas bo na voljo le zmogljivejša s 64 kWh in zajetnim dosegom z enim napolnjenjem. Foto Kia
E-soul, kot je uradna oznaka modela, je pripravljen v dveh izvedbah zmogljivosti akumulatorja, pri nas bo na voljo le zmogljivejša s 64 kWh in zajetnim dosegom z enim napolnjenjem. Foto Kia


Čeravno bo na nekaterih trgih še dosegljiv tudi v bencinski izvedbi, bo po Evropi vozil samo v električni izpeljanki, ki nosi oznako e-soul, pri nas le v zmogljivejši od dveh izvedb. Ta prinaša baterijski sklop z zmogljivostjo 64 kWh in elektromotor z močjo 150 kW (204 KM), kot pravijo, je povprečna poraba energije slabih 16 kWh/100 km, z enim polnjenjem pa lahko prevozi 452 kilometrov (WLTP, kombinirani cikel​).
Polnilni kabli zavzamejo prostor v dvojnem dnu vozila. Foto Kia
Polnilni kabli zavzamejo prostor v dvojnem dnu vozila. Foto Kia
To tehniko smo v osnovi spoznali že v tehnično sorodni hyundai koni, kjer je kar prepričala.

Akumulatorji iz litij-ionskih polimerov so nameščeni v dnu vozila, pri čemer ima e-soul glede na razmeroma majhno dolžino precej prostorno kabino, avtomobil je sicer s 160 centimetri tudi za 5 cm višji kot prej. Prtljažnik ima 315 litrov prostornine, po podrtju zadnje klopi, ki se deli v razmerju 60/40, se poveča na 1339 litrov.

Povsem prisekan rob zadnjega dela vozila in specifična oblika luči dajejo soulu še večjo prepoznavnost. Foto Kia
Povsem prisekan rob zadnjega dela vozila in specifična oblika luči dajejo soulu še večjo prepoznavnost. Foto Kia
Tudi notranjost deluje malce bolj razgibano in igrivo kot v drugih kiah, za volanom si bo med drugim mogoče nastavljati stopnjo rekuperacije energije ob popuščanju pedalke za plin.


Električni soul ima velik nabor asistenčnih varnostnih sistemov, napreden infozabavni sistem z ravno prav velikim sredinskim zaslonom, ki ga je kajpada mogoče upravljati na dotik, ponuja tudi različne povezljivostne storitve. Seveda so na voljo različno hitri načini polnjenja.



Kia e-soul stane pri nas 42 tisoč evrov, pri čemer je mogoče odšteti 6 tisoč evrov subvencije okoljskega sklada. Kot pravijo pri slovenskem zastopniku, imajo za zdaj na voljo le manjše število avtomobilov.
Ob akumulatorjih v dnu vozila ima soul kar nekaj prostora za potnike. Foto Kia
Ob akumulatorjih v dnu vozila ima soul kar nekaj prostora za potnike. Foto Kia


Pri znamki je sicer v okviru modela kia niro na izbiro tudi baterijska električna izvedenka, prihodnje leto pa pričakujejo še ne povsem na novo zasnovan model električnega križanca. Pri razvoju tega koncern Hyundai-Kia sodeluje s hrvaškim specialistom za električne pogone Rimcem, pri katerem so si pred časom pridobili manjši lastniški delež.

Komentarji: