Predstavitvena informacija

To je športnica leta!

Ne, ne govorimo o izvrstni tekačici na smučeh Anamariji Lampič.
Fotografija: Nizka in vitka silhueta modela OCTAVIA se lahko pohvali z najboljšim količnikom zračnega upora v svojem razredu. FOTO: Škoda
Odpri galerijo
Nizka in vitka silhueta modela OCTAVIA se lahko pohvali z najboljšim količnikom zračnega upora v svojem razredu. FOTO: Škoda

Govorimo o športni različici avtomobila, ki je tudi v svoji četrti generaciji prepričal voznike in strokovno javnost ter postal slovenski avto leta 2021.Kako je torej videti, ko ŠKODA OCTAVIA pokaže mišice?

Pojdimo po vrsti!


1. Nezmotljivo RS


Športnoeleganten videz skupaj s športnimi dodatki poskrbi, da »ereske« ne morete prezreti. Serijsko je opremljena s specifičnimi LED-meglenkami in črnimi 18-palčnimi aluminijastimi platišči, zavorne čeljusti pa so kot poseben magnet za oči lakirane v rdeči barvi, značilni za modele RS. Po želji so na voljo tudi 19-colska platišča. Poleg logotipa RS ima OCTAVIA RS predrugačen sprednji in zadnji odbijač, maska, sprednji in zadnji difuzor, pokrovi zunanjih ogledal in obroba stranskih oken pa so odeti v sijajno črnino. Nizka in vitka silhueta modela OCTAVIA se lahko pohvali tudi z najboljšim količnikom zračnega upora v svojem razredu.

FOTO: Škoda
FOTO: Škoda

Športnost modela OCTAVIA RS se odraža tudi v notranjosti. Tu vas čakajo športni, a udobni sedeži z integriranimi vzglavniki ter oblazinjenjem iz alkantare in usnja, okrašeni z logotipom RS in rdečimi oziroma srebrnimi šivi. Enake šive najdemo na naslonih za roke, na instrumentni plošči, oblečeni v alkantaro, in na trikrakem usnjenem ogrevanem multifunkcijskem športnem volanu z oznako RS. Podobo zaokrožajo stopalke v videzu aluminija.

FOTO: Škoda
FOTO: Škoda

 

2. Dve obliki karoserije

Kot vse različice modela OCTAVIA sta športnici RS in priključnohibridna RS iV na voljo bodisi kot petvratna kombilimuzina ali kot karavan OCTAVIA COMBI RS oziroma OCTAVIA COMBI RS iV.

FOTO: Škoda
FOTO: Škoda


3. Tri vrste pogona


Prvič v zgodovini modela OCTAVIA RS lahko kupci izbirajo med tremi različnimi vrstami pogona. Ob tradicionalni bencinski različici, ki premore 180 kilovatov moči (245 'konjev'), je tu še priključni hibrid OCTAVIA RS iV, ki enako skupno sistemsko moč ustvari s pomočjo kombinacije 85-kilovatnega elektromotorja in 110-kilovatnega štirivaljnika 1.4 TSI s samodejnim DSG-menjalnikom. Zgolj na elektriko lahko prevozite 60 kilometrov. V načinu Sport priključnohibridna »ereska« pospeši od 0 do 100 km/h v samo 7,3 sekunde, največja hitrost pa znaša 225 km/h. Tretja možnost je 2-litrski turbo dizel s 147 kilovati oziroma 200 'konji', kjer je mogoče izbrati tudi štirikolesni pogon. V kombinaciji z bencinskim motorjem je na voljo tudi ročni šeststopenjski menjalnik, sicer pa je večina različic RS opremljena s samodejnim menjalnikom DSG. Kot prvo vozilo ŠKODA je OCTAVIA opremljena s tehnologijo shift-by-wire, tako da samodejni menjalnik DSG z dvojno sklopko upravljate z ročico v sredinski konzoli, kjer je tudi elektromehanska ročna zavora s funkcijo zadrževanja, ki je nadomestila mehansko.

FOTO: Škoda
FOTO: Škoda



 

4. Zabava za volanom


A niso le močni motorji tisto, kar omogoča zabavno vožnjo z »eresko«. Voznike bo navdušilo natančno in progresivno vodenje, zanesli pa se bodo lahko tudi na predvidljivo in čvrsto obnašanje karoserije. S polnimi LED-matričnimi žarometi lahko brez preklapljanja in skrbi ves čas vozite z dolgimi žarometi, ne da bi zaslepili druge voznike. OCTAVIA pa ima tudi sistem dinamičnega uravnavanja podvozja (DCC), ki omogoča izbiro ene od petih nastavitev načina vožnje (Eco, Sport, Comfort, Normal, Individual), te pa omogočajo vozniku še bolj občutljive nastavitve. Tako je na voljo kar 15 možnosti, tudi Supersport. Klasične merilnike je nadomestil aktivni informacijski zaslon, ki mu dela družbo 10-palčni multimedijski zaslon infotainment sistema Columbus. Tega je mogoče upravljati z dotikom, gestami ali prek digitalne asistentke Laure.

FOTO: Škoda
FOTO: Škoda

 

5. Udobje in praktičnost


Kljub svoji športni naravnanosti je OCTAVIA RS zelo praktičen in udoben avto. Kot tipična OCTAVIA ima seveda ogromen prtljažni prostor (600 litrov oziroma 1555 litrov s podrtimi sedeži v kombilimuzinski in 640 litrov oziroma 1700 litrov s podrtimi sedeži v karavanski različici), pohvali pa se lahko tudi s širokim naborom serijske in dodatne opreme. Poleg tega da je na zahtevnih testiranjih Euro NCAP dosegla vseh pet zvezdic, je denimo nova OCTAVIA prva ŠKODA, ki je na voljo z asistenco za ovire, asistenco pri zavijanju in asistenco pri izstopanju. V asistenco Travel Assist, ki v kombinaciji s samodejnim DSG-menjalnikom z dvojno sklopko omogoča tudi samodejno počasno vožnjo v gostem prometu, je vključen predvidljivi tempomat, ki predvideva vozne razmere za naslednji kilometer do dva in po potrebi prilagodi hitrost vožnje.



FOTO: Škoda
FOTO: Škoda

A zakaj bi pravzaprav na dolgo pisali in opisovali njene adute, ko pa vas lahko ŠKODA OCTAVIA RS oziroma RS iV kot prava šprinterka osvoji že v 60 sekundah? Oglejte si video!