Za odličnjake

Vsekakor je BMW S 1000 XR odlična izbira za izkušenega motorista z visokimi in raznolikimi vozniškimi zahtevami.
Fotografija: Tako rad se spogleduje s cestnimi dirkači, da meri tudi kako globoko se v ovinku nagneš. FOTO: Andrej Brglez
Odpri galerijo
Tako rad se spogleduje s cestnimi dirkači, da meri tudi kako globoko se v ovinku nagneš. FOTO: Andrej Brglez

Spoznala sta se v Münchnu, on je bi divji, tekmovalen in poln sebe, ona nemirnega duha, neustrašna in radovedna, vselej na trnih kaj je za ovinkom. Njegovo ime je RR in je med žrebci na dirkališču in v lokalu zelo spoštovan. Ona je R 1250 GS. Kraljica. Še tisti, ki jih motocikli ne zanimajo, so že slišali, da obstaja motor, ki gre od vsega najraje kar okrog planeta. RR in R GS sta se ujela in tu je njun derivat S 1000 XR.

Glede na sestavine iz katerih je S 1000 XR sestavljen je jasno, da sem pričakoval veliko. Pravzaprav sem glede na pedigre obeh pomembnežev, enega na področju super športnih motociklov in drugega na področju velikih popotniških motociklov, vedel, da mora fuzija teh dveh na videz nezdružljivih sestavin ponuditi presenetljiv rezultat. Sicer pa je letvico visoko postavil že predhodnik, ki je pod žaromete milanskega moto šova EICMA zapeljal leta 2014.

Če pogosto zapeljete na makadam, potem S ni prava izbira, S 1000 XR je predan asfaltni cesti. FOTO: Andrej Brglez
Če pogosto zapeljete na makadam, potem S ni prava izbira, S 1000 XR je predan asfaltni cesti. FOTO: Andrej Brglez



 

Športno-potovalna ergonomija


Na test sem se torej dobro pripravil. Avtocesta, zelo različne konfiguracije lokalnih cest, različne kakovosti asfaltov, različne vrste zavitih hribovskih cest, nekaj koroškega makadama, daljša nočna vožnja ter poseben dan za dolgo celodnevno vožnjo. Kako bo vse skupaj šlo, je S 1000 XR povedal v trenutku, ko sem sedel v sedlo. Udobno, široko, z odlično oporo zadaj, da te pri huligansko močnem pospeševanju ne spodnese. Predvsem pa se sedi globoko. Voznik dobi občutek, da sedi v motorju in ne na njem. Pomembna informacija, ki obljublja veselje v ovinkih. Prav tako dejstvo, da je sedež oblikovan tako, da omogoča pred ovinkom lahkotno premikanje telesa iz enega položaja v drugega.

Zadnja luč in zavora sta našli mesto kar v smernikih, odličen tehnični in oblikovalski trik. FOTO: Andrej Brglez
Zadnja luč in zavora sta našli mesto kar v smernikih, odličen tehnični in oblikovalski trik. FOTO: Andrej Brglez
Podobno govorico govori tudi krmilo. Je široko, pripravljeno na daljša potovanja, a hkrati nagnjeno rahlo naprej, da je komunikacija s prednjo pnevmatiko v ovinkih lahko še bolj neposredna. Pritisk na roke je za to nekoliko večji kot na primer pri GS, a to je športno potovalni kompromis, ki ga je moč s spreminjanem položaja krmila enostavno prilagoditi lastnim željam.

Ozko sprednje steklo odlično opravi z močnim vetrom pri visokih hitrostih, vibracije so na krmilu, stopalkah in sedežu nadležne le v zelo visokih vrtljajih, nad 9.000 vrt./min.. Verjemite na besedo, da se v teh vrtljajih nihče ne bo prav dolgo zadrževal, saj ima agregat izjemno popadljivih 121 kW (165 KM). Izboljšali so navor v srednjem območju, kar daje vozniku možnost, da se skozi ovinke zapelje na več načinov. Lahko agresivno s prestavo nižje ali bolj nežno in tekoče, a še vedno z izjemno zalogo moči v izhodu iz ovinka.
 

Podaljšane višje prestave


Prenos je v najvišjih prestavah po novem nekoliko podaljšan, kar občutno umiri delovanje in zvok, s tem pa močno povečuje udobje na daljših avtocestnih potovanjih. V reklami pravijo, da se lahko z XR cele dneve boriš za vsak ovinek in vsako ravnico. Lahko, ker je dovolj udoben in res se splača, ker je odlično vodljiv. Še posebej se velja boriti za ovinke, se pa nikakor ne velja boriti z ovinki. Nikoli.

BMW S 1000 XR FOTO: Andrej Brglez
BMW S 1000 XR FOTO: Andrej Brglez

 
S 1000 XR tehta 10 kg manj kot prej in ko se prek sedeža zliješ v njegov objem so ovinki poezija, ravnine zaradi potovalne postavitve telesa udobno kratke, slab asfalt zaradi velikega hoda vzmetenja in odličnega delovanja sistema ESA pa tudi po celem dnevu vožnje ne pušča posebnih posledic. In, kar je bistveno, ko hočeš, je pravi huligan, če si v popoldanskem jazz počutju pa bo z velikim razponom navora predel kot mucek. Makadam požira po sili, že hladilniki postavljeni nizko k tlom za prednje kolo povedo vse o tem, koliko terenske vožnje so imeli v mislih. Pa saj je prav tako, to področje pokriva GS.


Novodobni pomočniki na krovu


Kot se za BMW višjega cenovnega razreda spodobi ima cel kup napredne tehnologije, med katero tokrat izpostavimo meritve in beleženje pojemka, zdrs kolesa pri pospeševanju in stopnjo naklona. Zakaj? Da tekmuješ sam s sabo ali drugimi? Kakorkoli, S 1000 XR toplo priporočamo vsem motoristom, ki jim bije športno srce, a bi si vseeno radi odpočili zadnjico in hrbet. Za povrh pa se lahko mirno, lahkotno in udobno zapeljete na daljše potepanje v dvoje. Ni dirkaški psihopat kot RR in v vozniškem smislu je precej bolj lahkoten in dinamičen kot potepuški GS.

Odlična izbira za motoriste, ki iščejo odličnega športnika in udobnega popotnika. FOTO: Andrej Brglez
Odlična izbira za motoriste, ki iščejo odličnega športnika in udobnega popotnika. FOTO: Andrej Brglez


Komentarji: