Predstavitvena informacija

Za vse izkušene voznike: bi danes še opravili vozniški izpit?

Koliko let je minilo od vaše izpitne vožnje? Ste samozavestni, da bi jo danes spet opravili? Kaj pravite na to, da bi se še enkrat preizkusili?
Fotografija: Ponovno na izpitno vožnjo je vožnja, v kateri doživite prav posebno učno uro z izkušenim učiteljem vožnje. FOTO: Zavarovalnica Triglav
Odpri galerijo
Ponovno na izpitno vožnjo je vožnja, v kateri doživite prav posebno učno uro z izkušenim učiteljem vožnje. FOTO: Zavarovalnica Triglav

To je izkušnja, ki je že lansko leto navdušila številne voznice in voznike, ki so imeli dovolj poguma in želje po novem znanju, da so se prijavili na prav poseben izziv. Za kaj gre? Ponovno na izpitno vožnjo je vožnja, v kateri lahko vsak izmed vas doživi prav posebno učno uro z izkušenim učiteljem vožnje in hkrati preveri, ali bi bil kos takšni preizkušnji.

Ne, ne gre za to, da bi na vožnji preizkusili vaše neznanje, temveč gre predvsem za troje:
  • osveževanje starega znanja,
  • odpravljanje zatečenih napak, ki jih prinesejo desetletja rutinirane vožnje,
  • pridobivanje novega, saj se cestnoprometni predpisi ves čas spreminjajo oziroma dopolnjujejo.
Izpitno vožnjo je do zdaj ponovilo že več kot 210 voznikov v šestih mestih po Sloveniji. Odziv je bil izjemen, prijav je bilo ogromno, zato bodo pri Zavarovalnici Triglav letos akcijo še bolj razširili in nadgradili. Opravljena vožnja – pa naj bo uspešna ali ne - bo veljala tudi kot zlata vstopnica v žrebu za rally vožnjo z našim najboljšim rally voznikom Rokom Turkom. Ta bo dva izžrebanca najprej popeljal s svojim tekmovalnim vozilom, potem pa ju bo spremljal, ko se bosta še sama preizkusila v vožnji izvenserijskega športnega avtomobila.






Gre torej za zabavno in hkrati zelo koristno izkušnjo, ki bi jo nujno morali doživeti prav si, je prepričan eden od učiteljev Mitja Jeseničnik, ki je v pogovoru najprej poudaril: "Številnim in konkretnim spremembam ter posodobitvam, kot jih zaznavamo v sodobnem času, pa naj gre tu za tehnološki napredek v vozilih, spremembe pravil ali cestne infrastrukture, vsak voznik težko sam sledi, v prometu pa je pomembno tudi vseživljenjsko učenje. Kot se je izkazalo, takšne akcije dopolnijo znanje tudi pri tistih, ki menijo, da znajo vse."

"Vsekakor menim, da je akcija pripomogla k osvežitvi znanja o CPP in predvsem o vpogledu v prometno kulturo, ki je na naših cestah. Večinoma v pogovorih slišimo, da je prometna kultura v Sloveniji na nizki ravni, a akcija je pokazala, da to pravzaprav sploh ni res. Tudi naša pričakovanja so bila sprva glede tega zadržana." Končni rezultati voženj so bili namreč nad njihovimi pričakovanji.

Mitja Jeseničnik je prepričan, da bi morali vsi vozniki ponovno na izpitno vožnjo. FOTO: Zavarovalnica Triglav
Mitja Jeseničnik je prepričan, da bi morali vsi vozniki ponovno na izpitno vožnjo. FOTO: Zavarovalnica Triglav


Kako poteka akcija? Se bodo kandidati z vami vozili v avtomobilu kot na pravem izpitu?

Določimo traso vožnje z vsemi temeljnimi elementi vožnje, ki se preverjajo tudi na izpitni vožnji. Vožnjo in ravnanje voznika inštruktor najlažje in najbolj korektno oceni s sopotnikovega sedeža. Tudi dajanje navodil in usmerjanje je tako najlažje. Predvsem pa s tem ustvarimo prisotnost oziroma se kar se da približamo opravljanju vozniškega izpita v šoli vožnje.

Lansko leto se je izkazalo, da so bila krožišča največja težava, poleg tudi ustavljanja pri znaku stop. Smo res vse pozabili?

Ah, še zdaleč ne. V teoriji je osvojenega precej znanja. Redki ne vedo, da morajo pri stop znaku ustaviti pred nadaljevanjem vožnje. Omeniti je treba, da praktično nihče, ki je prevozil stop znak, s tem ni povzročil nevarne situacije. Saj je bila edina napaka, da se ni popolnoma ustavil. Pomembno je, da je v križišče pripeljal s primerno nizko hitrostjo in res temeljito preveril, ali ima prosto pot. V takšnih križiščih bi recimo lahko bil postavljen tudi trikotni prometni znak križišče s prednostno cesto. Stop znak pa bi lahko bil rezerviran le za križišča, kjer je zaradi zelo slabe preglednosti res treba biti še posebej previden in popolnoma ustaviti vozilo. Žal v realnosti zasledimo prometne znake stop tudi na zelo dobro preglednih križiščih.

Rezultati so bili lani pravzaprav kar slabi: samo četrtina udeležencev bi opravila izpit. In to so bili vozniki, ki imajo za sabo kar nekaj kilometrov in let izkušenj. Kaj nam to pove?

Mi smo sicer te uradne rezultate dojemali nekako drugače, saj nam je v vsakem vozniku uspelo prepoznati tudi precej dobrih vozniških navad. Rezultat je samo potrditev, da smo ljudje zmotljivi. Roko na srce, ali vi sami ves čas vozite skladno s predpisi in nikoli ne naredite nobene napake? Zato je izrednega pomena dejstvo, da to sprejmemo in se tega zavedamo, saj se na cestah srečujemo z nešteto različnimi posamezniki. Da lahko v prometu varno sodelujemo, moramo biti v vsakem trenutku zbrani, predvidevati in prepoznavati morebitne napake in nevarnosti, da se jim lahko uspešno izogibamo. Pomembna je tudi strpnost do napak drugih. Nujno pa je tudi zavedanje, da je treba cestnoprometne predpise spoštovati, ker nam omogočajo večjo varnost in manjše tveganje za nastanek hudih posledic ob prometni nesreči.

Kakšni so bili odzivi voznikov, ki izpita niso opravili? In kakšni so bili na splošno odzivi sodelujočih? Vam je kakšen še posebej ostal v spominu?

Pozitivni. Tu so udeleženci spet pokazali, da želijo napredovati, izvedeti, kje so njihove pomanjkljivosti oziroma dobiti realno oceno svoje vožnje, s čimer so pokazali, da jim je mar za soudeležence in varnost v prometu ... Eden od glavnih namenov takšne vožnje je spoznati svoje šibke točke, morebitne slabe navade, ki se jih sami le redko zavedamo. Ljudje smo hitro kritični do drugih in pri njih enostavno najdemo napake. Do sebe pa smo precej bolj tolerantni. Vsi udeleženci so bili skupnega mnenja, da bi bilo takšno vožnjo dobro opraviti večkrat, kot nekakšno osvežitev, posodobitev znanja. Ali pa zgolj potrditev, da res obvladaš, da si res dober. V spominu mi je recimo ostal ravno takšen komentar enega od prvih udeležencev, ki je zelo samozavestno rekel, da on ve, da je najboljši voznik, in je prišel to samo pokazati. Po končani vožnji sva se strinjala, da je izredno dober voznik, a da je cesta, pa četudi jo izredno dobro poznamo, lahko zelo zahrbtna.

Ana Cergolj Kebler in Mitja Jeseničnik. FOTO: Zavarovalnica Triglav
Ana Cergolj Kebler in Mitja Jeseničnik. FOTO: Zavarovalnica Triglav


Torej bi bilo smiselno, da bi vsak voznik vsakih nekaj let osvežil svoj izpit s takšnim preizkusom praktičnega znanja? Je to sploh izvedljivo?

Smiselno? To bi bilo praktično nujno. Tako številnim in konkretnim spremembam ter posodobitvam, kot jih doživljamo v sodobnem času, pa naj gre tu za tehnološki napredek v vozilih, spremembe pravil ali cestne infrastrukture, vsak voznik težko sam sledi, v prometu pa je tudi pomembno vseživljenjsko učenje. Kot se je izkazalo, takšne akcije dopolnijo znanje tudi pri tistih, ki menijo, da znajo vse. Vsi so bili veseli dodatnih informacij, morda drugačne, bolj poljudne razlage. Tukaj se pridružujem mnenju večine, da je takšna vožnja gotovo zelo uporabna za izboljšanje lastnega znanja o vožnji. Tu moram biti optimist, sploh po odzivih udeležencev, saj skorajda nihče ni odšel od nas slabo razpoložen, ne glede na izid. Vse je izvedljivo.

Eno so rezultati delavnice, drugo pa je realnost na naših cestah. Kaj najbolj pogrešate med slovenskimi vozniki? Na katere težave v našem načinu vožnje bi še opozorili?

Želim si še več strpnosti, sodelovanja, razumevanja, zlasti med različnimi udeleženci v prometu (npr. avtomobilisti, motoristi, pešci, kolesarji …), saj si velikokrat vsi delimo iste površine. Kot največji težavi pa zaznavam težnjo po vožnji prek omejitve hitrosti in vožnjo na prekratki varnostni razdalji.


Iz virtualnega v realno okolje


Projekt Ponovno na izpitno vožnjo je v Zavarovalnici Triglav dozorel na podlagi dolgoletnih akcij, v katerih spremljajo voznike, njihov vozniški slog in navade. Ko so se s simulatorjem vožnje DRAJV leta 2019 podali po desetih slovenskih mestih, da bi raziskali vozne navade slovenskih voznikov, je bil odziv neverjeten. Ko pa so rezultati pokazali, da bi vozniški izpit na simulatorju v resnici opravila manj kot tretjina voznikov, ki pa so zelo željni obnove svojega znanja, so v Zavarovalnici Triglav vedeli, da morajo vožnjo postaviti tudi v realno okolje na ceste. »Prosili smo ekipo izjemnih učiteljev vožnje AMZS Mitjo Jeseničnika, Marka Bračiča, Darka Daljevića in vodjo šole vožnje AMZS Manuela Pungertnika, da nam pri tem pomagajo. To je ekipa učiteljev, ki me je naučila, da sta dolgoletni voznik in učitelj vožnje neprekosljiv tandem, ki lahko v kratkem času doseže izjemen napredek v vožnji,« nam je o projektu povedala Ana Cergolj Kebler iz Zavarovalnice Triglav. In tako se je začelo.

Odziv je neverjeten, prijavila se je raznolika paleta voznikov vseh starosti, vozniških stažev, slogov in samozavesti. "Z voženj pod okriljem naše akcije vozniki in voznice odhajajo s širokimi nasmehi – neodvisno od tega, ali so izpit uspešno opravili ali ne. Skupaj z učiteljem vožnje so vedno znova zmagovalni tandem, ker izboljšajo en del sebe," in to je tisto, kar na koncu najbolj šteje – zadovoljstvo z zavedanjem, da si naredil nekaj dobrega zase in za vse udeležence v prometu.



Ekipa učiteljev, s katerimi se boste odpeljali na izpitno vožnjo. FOTO: FOTO: Zavarovalnica Triglavv
Ekipa učiteljev, s katerimi se boste odpeljali na izpitno vožnjo. FOTO: FOTO: Zavarovalnica Triglavv


Zavarovalnica Triglav veliko pozornosti namenja ozaveščanju in izobraževanju vseh udeležencev v prometu. Eden izmed pomembnejših projektov je izobraževalni portal vozimse.si, ki voznikom na zanimiv način pomaga slediti spremembam v prometu, osvajanju novih prometnih znakov, pravil in osvajanju situacij, ki nam največkrat povzročajo sive lase, recimo krožiščem. »Izkazalo se je, da so tisti vozniki, ki so se na vožnjo pripravili z reševanjem CPP testov na vozimse.si, s cestnim izzivom opravili bolj uspešno,« pove Ana Cergolj Kebler, ki vsem letošnjim kandidatom za vožnjo razkrije še poseben namig: »Nekaj dodatnih točk pri opravljanju ponovne vožnje vam bo prineslo tudi, če boste dobro vožnjo že prej dokazali aplikaciji za varnejšo vožnjo DRAJV.«

Čas je torej za novo cestno pustolovščino! Prijavite se na preizkušnjo Ponovno na izpitno vožnjo in izboljšajte svoje vozniške sposobnosti.





 

Naročnik oglasne vsebine je Zavarovalnica Triglav