Zimo motocikli običajno prespijo

Zimske razmere niso najbolj pisane na kožo motoristom, zato jih večina svoje jeklene konjičke v tem času pospravi na toplo
Fotografija: Nekateri proizvajalci pnevmatik imajo v programu tudi zimske pnevmatike M+S za motocikle in skuterje. FOTO: Leon Vidic
Odpri galerijo
Nekateri proizvajalci pnevmatik imajo v programu tudi zimske pnevmatike M+S za motocikle in skuterje. FOTO: Leon Vidic

Nekoč so bile zime bogate s snegom in nizkimi temperaturami, zato so motocikli in skuterji praviloma prezimovali v garažah, razen na Primorskem, kjer so zaradi milejših razmer na cesti vse leto. Zadnja leta – tudi letošnje je takšno –, ko doživljamo prav nenavadne zime, pa se zdi, da si tudi v drugih predelih Slovenije enosledna vozila vedno redkeje privoščijo dolg zimski spanec. Četudi je čedalje več motoristov, ki se vozijo pozimi, če seveda razmere na cestah to dopuščajo, jih motociklu še vedno veliko privošči zimski spanec.

Da nas bo motocikel v novi sezoni pričakal v odličnem stanju, ga moramo pripraviti na zimski spanec. Predvsem mu privoščimo natančno čiščenje. Če ima naš motor pogonsko verigo, jo očistimo in namažemo. Prav tako velja namazati in zaščititi kovinske, kromirane in gumijaste dele. Da se ne bi pnevmatike med daljšim mirovanjem deformirale, je idealno, da ima motorno kolo obe kolesi dvignjeni od tal. Če to ni mogoče, ga postavimo vsaj na glavno stojalo. Ne pozabimo namazati gibljivih delov, ročke sklopke in zavore, stopalke menjalnika in zavor ipd. Pri tekočinsko hlajenih motorjih preverimo še raven hladilne tekočine.

Da bo spomladi prižgal

Akumulator je brez dvoma tisti vitalni del motocikla, ki si pozimi zasluži malo več pozornosti. Predvsem sodobni motocikli tudi v mirovanju porabljajo energijo iz akumulatorja, zato se lahko zgodi, da akumulator spomladi ne bo več hotel zagnati motorja. Kaj torej storimo, da bo preživel zimo (ali daljše mirovanje) brez zapletov? Akumulator lahko odklopimo in odstranimo iz motocikla ter ga pospravimo v suh in topel prostor, kjer ga lahko občasno priklopimo tudi na polnilnik. Drugi način je, da motocikel z vgrajenim akumulatorjem občasno priklopimo na namenski polnilnik oziroma vzdrževalec.

Če pozimi ne vozimo, akumulator odklopimo
in občasno napolnimo na polnilniku. FOTO: BMW
Če pozimi ne vozimo, akumulator odklopimo in občasno napolnimo na polnilniku. FOTO: BMW

Stroka priporoča nakup »pametnega« polnilnika akumulatorja, ki bo preprečil prenapolnjenje in omogočil vzdrževanje napetosti skozi vso zimo – takšen polnilnik je lahko stalno priklopljen na motor. Nekateri serviserji motociklov svetujejo, da motor med zimovanjem občasno zaženemo.

Posoda naj bo polna

Motocikel naj ima med zimo polno posodo za gorivo, še posebej če je kovinska, saj tako preprečimo njeno rjavenje in nabiranje kondenza v njej, ki lahko škodljivo vpliva na delovanje vbrizgovalnega sistema. Strah, da bi se bencin v posodi pokvaril, je odveč. Kot so nam že pred časom razložili strokovnjaki naftnih družb, ima bencinsko gorivo ob primernem skladiščenju rok trajanja najmanj pet let. Zato nekajmesečno mirovanje ne bi smelo povzročiti težav.

Pozimi na motocikel

Motoristi v naši redakciji se radi ravnamo po načelu, da je zima za kepanje in sankanje, preostali letni časi pa za vožnjo motocikla. Ker pa vemo, da so med našimi bralci tudi celoletni motoristi, smo se obrnili na Vojka Safrana, inštruktorja varne vožnje in nosilca programov varne vožnje za motoriste v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. Safran nam je na začetku pojasnil, da zakonodaja za enosledna vozila (motorna kolesa) sicer ne predvideva obvezne uporabe zimske opreme v zimskih razmerah, a to ne pomeni, da ni priporočljivo preobuti motorno kolo v zimske pnevmatike – če te seveda za naš motocikel obstajajo. Za skuterje jih, recimo, že več let izdelujejo v kranjskem Mitasu.

Za vožnjo v zimskih razmerah gotovo koristijo sodobne varnostne tehnologije, kot sta zavorni sistem ABS in sistem za preprečevanje zdrsa pogonskega kolesa. Na žalost pa s temi sistemi niso opremljeni manjši skuterji, ki jih je med enoslednimi vozili v prometu pozimi največ.

Če se odločimo za zimsko vožnjo, so nujni primerna oblačila in oprema, tile motocikli so imeli celo ježevke. FOTO: Ducati
Če se odločimo za zimsko vožnjo, so nujni primerna oblačila in oprema, tile motocikli so imeli celo ježevke. FOTO: Ducati

Ogrevana oblačila

Za zimsko vožnjo motocikla se moramo tudi toplo obleči, saj nam bo med njo zaradi učinka vetrnega piša še hladneje. Vetrobran in oklep motocikla pripomoreta k temu, da je za krmilom malenkost topleje. Če imamo vgrajene še ogrevane ročki in sedeža, toliko bolje. Sicer pa se odenemo v zimska motoristična oblačila: toplo spodnje perilo, topli srednji sloj in zunanji sloj iz membrane, ki ne prepiha in ne premoči.

Za najbolj zmrznjene obstajajo tudi ogrevana oblačila, od škornjev in rokavic do jakne in hlač. Običajno so opremljena s polnilnimi baterijami, lahko pa jih priklopimo na napeljavo motorja, kar je zaradi žic nerodnejša rešitev. Prav tako moramo imeti v takšnem primeru vgrajen zmogljiv akumulator, saj so ogrevana oblačila velik porabnik energije.

Previdnost velja, posebej pozimi

Vožnja z motociklom je že v optimalnih poletnih razmerah bolj tvegana kot vožnja avtomobila, zato Safran pozimi toplo odsvetuje vožnjo v prometu z običajnim motociklom, obutim v klasične pnevmatike, torej v tiste brez oznake M+S. »Ne nazadnje je vožnja motocikla v poledici zelo neprijetna.« Po njegovih besedah je sicer vožnja po snegu z ustreznim motociklom v primernem okolju lahko zelo zabaven trening.

Komentarji: