Kitajsko javnost je užalila reklama D&G, v kateri kitajska manekenka, oblečena v obleko iz njihove kolekcije, poskuša s paličicami jesti pico, špagete in kanole.

Galerija
Domenico Dolce (desno) in Stefano Gabbana. FOTO: Stefano Rellandini/Reuters
»Nisem bil jaz,« je vzkliknil Stefano Gabbana, ko se je znašel v loncu z vrelim oljem, v katerega ga je kitajska spletna javnost vrgla zaradi domnevnega rasizma. Njegov vzklik se je nanašal na sporočilo, ki se je pojavilo na instagramu in v katerem je on ali morda neki heker zapisal, da je Kitajska »država … (sledi pet sličic s kupčki iztrebkov)«.
To je samo del škandala, o katerem zadnje dni govori vsa Kitajska. Podjetje Dolce & Gabbana je odpovedalo slavnostno promocijsko prireditev, ki bi se morala zgoditi v sredo v Šanghaju, ker so skoraj vse kitajske manekenke in znane osebnosti, ki so jih povabili na svečano prireditev, odpovedale udeležbo. Užalila jih je namreč reklama D&G, v kateri kitajska manekenka, oblečena v rdečo obleko iz njihove kolekcije, poskuša s paličicami jesti pico, špagete in kanole. Medtem ko se dekle trudi nabosti jedi na krožniku, glas v ozadju pojasnjuje, kako je treba jesti s paličicami.
Na družabnih omrežjih so se pojavili kritični vzkliki, ki opozarjajo na posmehovanje kitajski civilizaciji. »In temu rečejo reklama?!« je zapisal neki pisec spletnega dnevnika. »Dead & Gone!« je drugi spremenil pomen blagovne znamke D&G in s tem pokazal, da je to podjetje za Kitajce mrtvo in da je izginilo z njihovega seznama priljubljene razkošne garderobe in galanterije. Stefano Gabbana je zatrdil, da je heker vdrl v njegov instagram in da on ni izrekel takšnih žaljivk. Toda po preteklih nerodnih izjavah, spomnimo se samo, da je Seleno Gomez označil za »grdo«, Kitajcev ne zanima, kdo je avtor rasističnih sporočil. Žalitev bodo kaznovali tako, da bodo zaprli vrata svojega velikega trga za podjetje D&G.
Komentarji