Vzhod in zahod
Kje je ameriška industrija?
Odpri galerijo
Včasih je veljalo, da se na oni strani Atlantika vse, kar je pomembnega pri avtomobilih, razkaže v ameriški avtomobilski domovini, Detroitu. Zadnja leta se stvari spreminjajo. Tamkajšnja razstava izgublja pomen, zlasti se ji odrekajo evropske znamke, ki so sicer uveljavljene v ZDA.
Moč salonskega dogajanja se seli na zahodno stran, kjer se uveljavlja prireditev v Los Angelesu, tudi razstava sodobne elektronike v Las Vegasu je vse bolj povezana z avtomobili. Proizvajalci svoje pomembne novosti pogosto prvič pokažejo v tem delu Amerike, Audi je denimo pred časom svetovno premiero svojega prvega povsem električnega modela pripravil v San Franciscu, tudi njegovo nadaljevanje zdaj kaže v Los Angelesu. Skoraj ni treba ponavljati, da imajo na ameriškem zahodu svoja središča svetovno najbolj slavna IT-podjetja, ki jih zanima avtonomna vožnja, pa seveda električni avtomobilski pionir Tesla in da tam deluje marsikateri oblikovalski studio evropskih proizvajalcev.
Skoraj se zdi, da na zahodu vse cveti, na vzhodu pa … General Motors, eden klasičnih ameriških velikanov, je te dni objavil silovit načrt prestrukturiranja in zaprtje številnih tovarn, tudi na območju Detroita; med modeli, ki jih umikajo iz ponudbe, je chevrolet volt, nekoč prvi napredni avtomobil s podaljševalnikom dosega, ptič, ki je letel pred časom, a podjetje z njim ni znalo ustvariti (svetovnega) kapitala. Toda predstava, da je na vzhodu vse narobe, je kljub vsemu preveč posplošena. GM je še vedno zelo velik in tam sta s svojima centralama in obrati še vedno tudi Ford in ameriški del FiatChryslerja. Tako kot so Američani, ki ne živijo le na zahodu, še vedno zaljubljeni v velike poltovornjake, ki jih najbolj izdelujejo prav »stara«, nemoderna avtomobilska podjetja. Pa čeprav bi jim tudi tam (električni) novinci radi mešali štrene.
Moč salonskega dogajanja se seli na zahodno stran, kjer se uveljavlja prireditev v Los Angelesu, tudi razstava sodobne elektronike v Las Vegasu je vse bolj povezana z avtomobili. Proizvajalci svoje pomembne novosti pogosto prvič pokažejo v tem delu Amerike, Audi je denimo pred časom svetovno premiero svojega prvega povsem električnega modela pripravil v San Franciscu, tudi njegovo nadaljevanje zdaj kaže v Los Angelesu. Skoraj ni treba ponavljati, da imajo na ameriškem zahodu svoja središča svetovno najbolj slavna IT-podjetja, ki jih zanima avtonomna vožnja, pa seveda električni avtomobilski pionir Tesla in da tam deluje marsikateri oblikovalski studio evropskih proizvajalcev.
Predstava, da je na ameriškem avtomobilskem vzhodu vse narobe, je preveč posplošena.
Skoraj se zdi, da na zahodu vse cveti, na vzhodu pa … General Motors, eden klasičnih ameriških velikanov, je te dni objavil silovit načrt prestrukturiranja in zaprtje številnih tovarn, tudi na območju Detroita; med modeli, ki jih umikajo iz ponudbe, je chevrolet volt, nekoč prvi napredni avtomobil s podaljševalnikom dosega, ptič, ki je letel pred časom, a podjetje z njim ni znalo ustvariti (svetovnega) kapitala. Toda predstava, da je na vzhodu vse narobe, je kljub vsemu preveč posplošena. GM je še vedno zelo velik in tam sta s svojima centralama in obrati še vedno tudi Ford in ameriški del FiatChryslerja. Tako kot so Američani, ki ne živijo le na zahodu, še vedno zaljubljeni v velike poltovornjake, ki jih najbolj izdelujejo prav »stara«, nemoderna avtomobilska podjetja. Pa čeprav bi jim tudi tam (električni) novinci radi mešali štrene.