Vzhod in zahod

Kje je ameriška industrija?
Fotografija: Audi e-tron so predstavili v San Franciscu. FOTO: Audi
Odpri galerijo
Audi e-tron so predstavili v San Franciscu. FOTO: Audi

Včasih je veljalo, da se na oni strani Atlantika vse, kar je pomembnega pri avtomobilih, razkaže v ameriški avtomobilski domovini, Detroitu. Zadnja leta se stvari spreminjajo. Tamkajšnja razstava izgublja pomen, zlasti se ji odrekajo evropske znamke, ki so sicer uveljavljene v ZDA.

Moč salonskega dogajanja se seli na zahodno stran, kjer se uveljavlja prireditev v Los Angelesu, tudi razstava sodobne elektronike v Las Vegasu je vse bolj povezana z avtomobili. Proizvajalci svoje pomembne novosti pogosto prvič pokažejo v tem delu Amerike, Audi je denimo pred časom svetovno premiero svojega prvega povsem električnega modela pripravil v San Franciscu, tudi njegovo nadaljevanje zdaj kaže v Los Angelesu. Skoraj ni treba ponavljati, da imajo na ameriškem zahodu svoja središča svetovno najbolj slavna IT-podjetja, ki jih zanima avtonomna vožnja, pa seveda električni avtomobilski pionir Tesla in da tam deluje marsikateri oblikovalski studio evropskih proizvajalcev.



Skoraj se zdi, da na zahodu vse cveti, na vzhodu pa … General Motors, eden klasičnih ameriških velikanov, je te dni objavil silovit načrt prestrukturiranja in zaprtje številnih tovarn, tudi na območju Detroita; med modeli, ki jih umikajo iz ponudbe, je chevrolet volt, nekoč prvi napredni avtomobil s podaljševalnikom dosega, ptič, ki je letel pred časom, a podjetje z njim ni znalo ustvariti (svetovnega) kapitala. Toda predstava, da je na vzhodu vse narobe, je kljub vsemu preveč posplošena. GM je še vedno zelo velik in tam sta s svojima centralama in obrati še vedno tudi Ford in ameriški del FiatChryslerja. Tako kot so Američani, ki ne živijo le na zahodu, še vedno zaljubljeni v velike poltovornjake, ki jih najbolj izdelujejo prav »stara«, nemoderna avtomobilska podjetja. Pa čeprav bi jim tudi tam (električni) novinci radi mešali štrene.