V osnovni šoli napad na učenca s kladivom

Učenci in učitelji so pretreseni, zato bodo prihodnji teden pouk prilagodili pogovoru o tem, kar se je zgodilo.
Fotografija: Na policiji so povedali, da primer nasilja na OŠ Šmarje obravnavajo posebno skrbno in da je vključen tudi center za socialno delo. FOTO: Google Maps/Zajem zaslona
Odpri galerijo
Na policiji so povedali, da primer nasilja na OŠ Šmarje obravnavajo posebno skrbno in da je vključen tudi center za socialno delo. FOTO: Google Maps/Zajem zaslona

»Predhodno smo imeli informacijo, da se je nekaj zgodilo zunaj šolskega okolja, zaradi česar smo bili bolj pozorni na varnostne razmere v šoli,« je dejal Simon Dražič, ravnatelj Osnovne šole Šmarje pri Kopru, kjer je včeraj dopoldne en učenec napadel drugega s kladivom.

K sreči je vmes posegel dežurni učitelj in jo je napadeni odnesel brez hujših ran. Upokojeni kriminalistični inšpektor Cveto Kokalj poudarja, da bi morale šole več pozornosti posvetiti preventivi nasilnega vedenja.

Incident se je pripetil v dopoldanskih urah v šolskih toaletnih prostorih, in če ne bi posredoval učitelj, je vprašanje, kako bi se končalo. Kaznivo dejanje je storil učenec predmetne stopnje, s katerim doslej niso imeli težav zaradi nasilja. Zaokrožile so govorice, da naj bi imel celo seznam z imeni učencev in učiteljev, ki naj bi jih »vse pobil«, a ravnatelj tega ni potrdil. Ranjeni učenec je v domači oskrbi, njegovega napadalca pa so umaknili iz šole in celo iz domačega okolja.

Ravnatelj česa podobnega ne pomni

»V tridesetih letih, odkar sem v šolstvu, česa takega ne pomnim,« je dejal Dražič, ki se je takoj po dogodku obrnil na vse pristojne institucije in obvestil starše vseh učencev. »Obiskali so nas policisti, delavci centra za socialno delo, inšpektorji, pa tudi predstavniki ministrstev,« je povedal.

Z učenci na predmetni stopnji so se o dogodku že pogovorili, bodo pa tudi prihodnji teden pouk prilagodili temu, da bi razmere na šoli umirili ter učencem in učiteljem nudili psihološko podporo, saj so zaradi dogodka pretreseni. Organizirali bodo tudi delavnice za preprečevanje nasilja.

»Povemo lahko le to, da zadevo obravnavamo posebno skrbno, vključen je tudi pristojni center za socialno delo,« pa so v zvezi s tem včeraj sporočili s koprske policijske uprave.

Pomen čustvenega opismenjevanja

»Žal takih dogodkov ni mogoče povsem preprečiti. V večini primerov gre za prisotnost vzorcev nasilja, s katerim se otroci srečajo doma,« pojasni nedavno upokojeni kriminalistični inšpektor na koprski policijski upravi Cveto Kokalj, ki se je vrsto let posvečal temi preventive nasilja med mladimi.

»Nekateri starši se ob pojavu medvrstniškega nasilja obrnejo neposredno na policijo, ki pa kaj dosti ne more pomagati. Bistveno je sodelovanje in medsebojno zaupanje staršev in učiteljev. Osnovne šole bi morale posvetiti več pozornosti tako imenovanemu čustvenemu opismenjevanju, ki je namenjeno prepoznavanju čustev ter temu, da se jih zna in upa na primeren način izraziti,« izpostavi.

Po njegovih besedah je pomembno tudi samozaščitno ravnanje učencev. Če nekdo postane žrtev nasilja, mora na njegovo stran stopiti večina učencev ter se nasilnežu upreti tako, da o tem spregovori z učiteljem – ne pa da iz strahu za lastno varnost ostanejo nemi opazovalci.

»Pred nasiljem si ne gre zatiskati oči. Bila je že vrsta primerov, ko so otroci v šolo prinesli žepne nože in podobne nevarne predmete. Ne želim si, da bi – namesto ozaveščanja o nasilju – imeli na šolah rentgene, s katerim bi pregledovali učence, kot se to dogaja v Združenih državah Amerike,« poudari. Kokalj še omeni, da se veliko medvrstniškega nasilja dogaja na spletu, od koder se konflikt, pogosto v obliki fizičnega obračuna, prenese v šolski prostor.