Največ smo brskali za iphoni in samokolnicami

Zaradi inflacije smo postali bolj preudarni kupci, ki so še vedno največ naročali izdelke iz kategorije mode, v porastu pa so tudi e-skuterji.
Fotografija: Na vrhu lestvice spletnih ogledov so bile lani tudi samokolnice – najbrž zaradi odpravljanja posledic ujm. FOTO: Blaž Samec
Odpri galerijo
Na vrhu lestvice spletnih ogledov so bile lani tudi samokolnice – najbrž zaradi odpravljanja posledic ujm. FOTO: Blaž Samec

Napoved platforme za primerjalno spletno nakupovanje in svetovanje spletnim kupcem Ceneje! in podjetja za trženjsko svetovanje Valicon, po kateri bodo spletni kupci v letu 2023 nakupovali preudarneje, se je uresničila. Kot kaže najnovejše poročilo E-commerce Report 2023, sta spletno poslovanje lani zaznamovali racionalizacija in stagnacija.

Ne glede na nove trende v spletnem nakupovanju in spremenjene navade potrošnikov, ki so med drugim tudi posledica inflacije, ostajajo tudi v letu 2023 med najbolj priljubljenimi nakupi izdelki iz kategorij moda, elektronika ter dom in vrt.

Podjetji Ceneje! In Valicon sta raziskavo E-commerce Report 2023, v kateri sta se osredotočili na spletno nakupovanje, izvedli oktobra lani. Vanjo sta vključili 2994 ljudi, izbranih prek Valiconovega spletnega panela JazVem in skupine kupcev iz različnih spletnih trgovin.

Kot poudarja David Čreslovnik iz podjetja Ceneje!, so potrošniki v letu 2023 postali »zelo racionalni, kar je vodilo do zmanjšanja impulzivnih nakupov«. Manj impulzivnosti pri spletnih kupcih in več časa, namenjenega informiranemu in preudarnemu nakupovanju, med drugim tudi s pomočjo platform za primerjalne spletne nakupe, je Čreslovnik sicer napovedal že lani, trajnost, novi načini dostave, prednosti lokalnih trgovin, hitrost spletnih strani … pa so po njegovem trendi, ki spletne trgovce čakajo v prihodnje.

Med najpogosteje iskanimi izdelki na spletu v 2023 so ponovno izdelki iphone in playstation 5, presenetljivo pa so se na lestvici top izdelkov znašle tudi samokolnice – najbrž zaradi odpravljanja posledic ujm. Segment mode je rasel, vendar se je ta rast nekoliko umirila, izstopajo pa nakupi električnih skuterjev, kar naj bi kazalo na »rastoči pomen trajnosti in ekološke zavesti med potrošniki«.

Domači nakupi ohranjajo primat

Avtorji raziskave še ugotavljajo, da se je lani delež prebivalcev Slovenije, ki je spletne nakupe opravljal v tujini, povečal za tri odstotne točke: s 14 na 17 odstotkov. Vendar pa domače nakupovanje še vedno prevladuje.

Matjaž Robinšak. FOTO: Osebni arhiv
Matjaž Robinšak. FOTO: Osebni arhiv

Po navedbah Matjaža Robinšaka iz Valicona je generacija Y na spletnem tržišču vse bolj dominantna, vodilno vlogo v nakupih pa ohranjajo mobilni telefoni, kar po njegovem kaže »na stalno prilagajanje tehnologij in spletnih platform potrebam sodobnih potrošnikov«.

Največ vračil je bilo povezanih z oblačili; kar 16 odstotkov vseh vračil je bilo iz kategorije oblačil in športnih oblačil. Najpogostejši razlog, zaradi katerega so jih kupci vračali, je bil predvsem neustrezna velikost, kar – tako avtorji raziskave – kaže na »pomembnost natančnih informacij o izdelkih in njihovo predstavitev na spletu«.

Napovedi za 2024

Letos naj bi se zgodili pomembni premiki v smeri trajnostne in lokalne proizvodnje, pa tudi v uporabi napredne tehnologije, kot so umetna inteligenca in chat boti, napovedujejo v Ceneje! in Valiconu. Ti trendi po njihovem kažejo na »evolucijo spletnega nakupovanja, z vedno večjim poudarkom na prilagajanju ponudbe individualnim potrebam kupcev ter izboljšanju uporabniške izkušnje«.

Sicer pa so porast spletnega nakupovanja v Sloveniji ponovno zaznali že v letu 2022. Poročilo istih avtorjev za 2022 je pokazalo, da vsaj enkrat na leto prek spleta nakupuje milijon Slovencev, kar 600.000 pa je takšnih, ki opravijo na spletu že skoraj en nakup na mesec. Pred dvema letoma smo po spletu najraje naročali oblačila, obutev in elektroniko, znesek teh nakupov pa se je sukal okrog sto evrov. Vrednostno so prednjačili izdelki za dom in vrt (181 evrov) ter za elektroniko (126 evrov). Slovenci smo spletne nakupe najraje plačevali s karticami.

Po podatkih Sursa sta med aprilom 2022 in prvim četrtletjem 2023 vsaj en spletni nakup opravili že dve tretjini prebivalcev Slovenije, največ iz obalno-kraške (73 odstotkov) in gorenjske statistične regije (72 odstotkov), najmanj pa iz savinjske in zasavske (v vsaki 59 odstotkov).

Preberite še:

Komentarji: