Nov linijski vzdrževalec letal Adrie Airways bo danski Northern Aerotech

Novi partner bo od 1. septembra vzdrževal vsa letala iz Adriine flote na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana in v Luganu
Fotografija: Na novinarski konferenci so spregovorili (od leve) Tadej Notersberg, direktor sektorja operative v Adrii Airways, Sven Kukemelk, direktor v Adrii Airways in Morten Schalls Jørgensen, izvršni direktor Northern Aerotech. FOTO Adria Airways
Odpri galerijo
Na novinarski konferenci so spregovorili (od leve) Tadej Notersberg, direktor sektorja operative v Adrii Airways, Sven Kukemelk, direktor v Adrii Airways in Morten Schalls Jørgensen, izvršni direktor Northern Aerotech. FOTO Adria Airways

Adria Airways je novo pogodbo o linijskem vzdrževanju letal podpisala z danskim Northern Aerotech. Izvršni direktor (CEO) le-tega Morten Schalls Jørgensen se veseli sodelovanja z Adrio Airways, ki je prevoznik z zgodovino in visokimi varnostnimi standardi, kar je navsezadnje nujno, saj je družba članica združenja Star Alliance. Adrijina flota je po njegovih besedah v dobrem stanju.

Sven Kukemelk, direktor v Adrii Airways je pojasnil, da je bilo na razpisu pet ponudnikov in da je družba na dobri poti. Dansko družbo so izbrali predvsem zato, ker ponuja najbolj celovite rešitve, prikrojene potrebam Adrijine flote, ter zato, ker je njena osnovna dejavnost linijsko vzdrževanje, torej vzdrževanje v operativnem okolju na letališču, in ne v hangarjih. Ker ne leti samo iz Ljubljane in za druge prevoznike potrebuje pravočasne in hitre vzdrževalne storitve.

Direktor sektorja operative v Adrii Airways Tadej Notersberg pa je dodal, da je prednost Northern Aerotech, da bo na ljubljanskem letališču in letališču v Luganu prevzela linijsko vzdrževanje za vsa letala iz Adriine flote. Tudi za Saabe, za katere sedanji vzdrževalec, Adria Tehnika nima ustreznih licenc.

Adria Airways je na razpisu, za katerega je bilo na tem specifičnem trgu po besedah Tadeja Notersberga veliko zanimanje, izbrala podjetje s številnimi izkušnjami. Prepričan je, da bodo z njihovo pomočjo uspeli izboljšati interne procese in zanesljivost letov ter ohraniti visoke varnostne standarde. V Adrii Airways, kjer želijo sami prevzeti tehnične funkcije, medtem že zaposlujejo ustrezne kadre, ki bodo omogočili podporo in prenos posameznih aktivnosti.

Za linijsko vzdrževanje hanger ni potreben. Sicer pa enega Adria Airways na ljubljanskem letališču ima - a ga oddaja Adria Tehniki. Le-ta servisira letala v štirih hangarjih, razmišlja pa o gradnji novega svojega, z dvema linijama za servisiranje ozkotrupnih letal ali ene za širokotrupna letala.

Northern Aerotech ima več kot tri desetletja izkušenj in za vzdrževanje skrbi na 24 lokacijah po vsej Evropi, na Bližnjem Vzhodu, v Afriki in v Aziji. Med njegovimi strankami so številne letalske družbe, od SAS do Wizzaira in Ryanairja. Na spletni strani so kot njihove postaje našteta tri češka letališča Brno, Praga in Ostrava, Riga (Latvija), Stockholm Skavsta (Švedska), Talin (Estonija), Sal (Zelenortski otoki), Inverness (Škotska), Charleroi (Belgija), italijanska otoka Pantelleria in Lampedusa, nemški letališči Frankfurt Hahn in Berlin Tegel, Hošiminh (Vietnam) ter Tel Aviv (Izrael).

V Evropski uniji je več certificiranih vzdrževalcev, Rok Marolt, direktor Javne agencije za civilno letalstvo (JACL, slovenske CAA - civil aviation authority), pojasnjuje, da v vzdrževalca, ki ima certifikat IATA 145, ne glede katera CAA v EU ga je izdala, ne more dvomiti. Nadzor nad vzdrževalcem opravlja CAA, ki je certifikat izdala, JACL pa bo nadzirala morebitnega podizvajalca, organizacije za vodenje stalne plovnosti CAMO (Continued Airworthiness Management Organisation). Izdajalec vzdrževalnega certifikata 145 pa bo nadziral novega vzdrževalca. Tako je JACL nadziral Adrio Airways tudi v tujini, ko je letela v Estoniji. Za novega linijskega vzdrževalca je torej pomembno, da ima zahtevano licenco (certifikat).


Linijsko vzdrževanje


Linijsko vzdrževanje obsega dnevne in tedenske preglede letal, pri tem, da se dnevne preglede skladno s predpisanim in potrjenim programom vzdrževanja letal izvaja vsakih 72 ur, obvezno tudi po vsakem vpisu (pilotov) o morebitni tehnični pomanjkljivosti. Do leta 2011 je ob priletu v bazo (na Brniku) v letalo prišel tehnik Adria Tehnike, kar je bil za letalskega prevoznika seveda strošek. Po letu 2011 se je to spremenilo, namesto sedmih tehnikov so zadoščali trije, velja pa, da v primeru, ko ni vpisa o pomanjkljivosti, v teh 72 urah po linijskem vzdrževanju naredi pred poletom vizualni pregled (walkaround) letala in preveri tlak v gumah, hidravliko in podobno kapetan, ki je zato tudi posebej izšolan.


Pogodba z Adria Tehniko se izteka


Veljavna osemnajstmesečna pogodba o linijskem vzdrževanju med Adrio Airways in Adria Tehniko se izteče konec avgusta. Izvršna direktorica AT Barbara Perko Brvar je pojasnila, da je AT oddala ponudbo na razpis, očitno pa je bil izbran drug izvajalec. Vrat ne zapirajo, ima pa AT vse zmogljivosti za naslednjo sezono tudi brez pogodbe z Adrio Airways za linijsko vzdrževanje zapolnjene, njihova nova stranka je od tega poletja tudi Air France. Adria Tehnika linijsko vzdrževanje za Adrio Airways poleg ljubljanskega letališča trenutno opravlja še v Prištini, Wrocłavu, Košicah in Saarbrucknu, v delu baz, kjer Adriina letala nočijo. Adria Airways za izvajanje svoje letalske operacije uporablja tudi letala tipa SAAB, za katere Adria Tehnika nima ustreznega certifikata in jih trenutno ne more suportirati. Glede na majhen obseg flote SAAB tudi ni ekonomsko upravičeno pridobivanje dovoljenja za izvajanje teh storitev in dodatno certificiranje osebja, saj to predstavlja visoke stroške za relativno nizke prihodke iz tega dela servisiranja.

Komentarji: