Kršitelji pod pretvezo, da so zaposleni v Banki Slovenije, od potrošnikov terjajo nakazila ali zahtevajo vpoglede v osebne podatke in transakcijske račune.

Galerija
V Banki Slovenije opažajo porast nedovoljene uporabe njihovega imena in logotipa za namene oškodovanja potrošnikov. FOTO: Jure Eržen/Delo
V Banki Slovenije zadnje mesece opažajo porast nedovoljene uporabe njihovega imena in logotipa, in sicer za namene oškodovanja potrošnikov. »Gre predvsem za nagovarjanje fizičnih oseb: kršitelji pod pretvezo, da so zaposleni v Banki Slovenije, od potrošnikov terjajo nakazila ali zahtevajo vpoglede v osebne podatke in transakcijske račune,« so sporočili iz centralne banke, ki jo vodi guverner Boštjan Vasle.
V Banki Slovenije ob takih zlorabah opozarjajo, da »kot centralna banka ne opravljamo poslovnih storitev za fizične in pravne osebe in gre torej pri tovrstnih ponudbah ali oglasih za zlorabo našega imena in logotipa. Kršitve obravnavamo v Banki Slovenije, prav tako jih posredujemo pristojnim organom. Potrošnike pa naprošamo, da so pri tovrstnih ponudbah previdni in nas ob dodatnih vprašanjih kontaktirajo.«
V BS vsem tistim, ki so zaznali sumljiva ravnanja, na svoji spletni strani omogočajo prijavo s pomočjo posebnega obrazca za prijavo kršitev. V tem primeru je prijava obravnavana po postopku za preiskavo kršitev, identiteta potrošnikov pa je zavarovana kot zaupna.
Lažni oglasi tudi na facebooku in googlu
V BS so nam pojasnili, da so zadnjem mesecu dni opazili in bili obveščeni, da so se pojavili spletni oglasi in tudi dopisi, ki vsebujejo ime in logotip Banke Slovenije. V vsakem od zaznanih primerov sta se logotip in ime Banke Slovenije nepooblaščeno uporabljala za prikaz verodostojnosti ali oglasa ali dopisa, in sicer z namenom oškodovanja potrošnika. Tako so spletni oglasi na različnih oglaševalskih mrežah, kot sta facebook in google, nagovarjali ali k ugodnim kreditom ali k nakupu raznih spletnih aplikacij.
V dopisih pa so osebe, ki so se nepooblaščeno predstavljale za zaposlene v Banki Slovenije, od posameznikov ali terjali nakazilo določenega zneska ali zahtevali vpoglede v njihove osebne podatke in transakcijske račune. »V vseh omenjenih primerih sta se naše ime in logotip uporabljala z namenom prikaza verodostojnosti sporočila ter tako lažjega oškodovanja potrošnikov. V vsakem od zabeleženih primerov smo v Banki Slovenije nemudoma odreagirali in zahtevali umik oglasa oziroma smo kršitev posredovali pristojnim organom. Zaradi porasta takšnih poskusov zlorab pa smo se odločili tudi opozoriti javnost,« so nam povedali v centralni banki.
Komentarji