Je Applu uspelo premagati strah vlagateljev pred napihnjenostjo?
Do rasti dobička z višjimi cenami, v prodaji ga prehiteva Huawei.
Odpri galerijo
Sezona objav poslovnih rezultatov je med vlagatelje zasejala kar nekaj strahu, toda po objavi poslovnih rezultatov Appla so, kot kaže, vsaj začasno prevladali optimisti.
Applu je v drugem četrtletju uspelo predvsem zvišati cene svojih ključnih izdelkov in s tem nadomestiti zastoj rasti prodaje. Prihodki od prodaje so v prejšnjem četrtletju dosegli 53,3 milijarde dolarjev (45,6 milijarde evrov), kar je 17 odstotkov več kot v istem obdobju lani.
Multinacionalka okoli 60 odstotkov prihodkov ustvari zunaj ZDA. Na domačem trgu so se prihodki povečali za petino, podobno rast pa so dosegli tudi na kitajskem trgu. V Evropi so se prihodki od prodaje povzpeli za 14 odstotkov. A rast prihodkov ima tudi senčno plat, ki bi lahko v prihodnjih dneh ohladila vlagatelje.
Prihodki od prodaje pametnih telefonov so se povzpeli za petino in dosegli skoraj 30 milijard dolarjev, toda količinska prodaja je zrasla le za dobrega pol odstotka. Zgolj za odstotek jim je uspelo povečati tudi prodajo tabličnih računalnikov, kjer pa je morala družba že nižati cene oziroma je prodala več tablic slabše kakovosti. Prodaja računalnikov je celo zdrsnila za pet odstotkov.
Izpad je družbi uspelo nadomestiti še z 31-odstotno rastjo prihodkov iz storitev in močno rastjo prodaje drugih izdelkov. Apple je rezultate objavil po zaprtju ameriških trgov, tako da na ceno delnic še niso vplivali. Sodeč po trgovanju z delnicami na drugih trgih pa so vlagatelji zadovoljni s prikazanim. Na frankfurtski borzi, denimo, so se delnice Appla podražile za štiri odstotke.
S tem pa družba še ni dosegla magične meje tisoč milijard dolarjev borzne vrednosti. Ta meja se družbi nekoliko odmika tudi zaradi velikih nakupov lastnih delnic. Apple je v začetku maja dobil dovoljenje, da kupi za okoli sto milijard dolarjev lastnih delnic (približno desetina vseh). Do konca junija je za nakupe že porabil okoli 20 milijard dolarjev.
Apple je med proizvajalci pametnih telefonov v prejšnjem četrtletju zdrsnil na tretje mesto. Na svetovnih trgih že nekaj časa vlada Samsung, ki je v prejšnjem četrtletju prodal 71,5 milijona izdelkov in ima 21-odstotni tržni delež. Prodaja se je korejski družbi medletno sesedla za desetino.
Z več kot 40-odstotno rastjo prodaje se je na drugo mesto prebil kitajski Huawei, ki je prodal 54,2 milijona telefonov. Apple je zdaj tretji z 41,3 milijona prodanih telefonov. Na četrtem mestu je še ena kitajska družba Xiaomi, ki je v Indiji že močnejša od Samsunga, kažejo podatki, ki jih je zbral IDC. Moč kitajskih izdelovalcev na petem mestu utrjuje OPPO, ki ima 8,6-odstotni tržni delež. Prodaja pametnih telefonov je bila v drugem četrtletju 1,8 odstotka manjša kot v istem obdobju lani.
Med delnicami velikih tehnoloških podjetij je sezona objav rezultatov v ZDA najbolje dela Alphabetu, bolj znanem pod imenom Google. Cena delnic se je julija povzpela za 8,7 odstotka, potem ko je družbi uspelo zvišati cene storitev.
Delnice Microsofta, ki je presenetil z uspehom na področju storitev v oblaku, so se podražile za 7,6 odstotka. Dosežek Microsofta je vlagatelje presenetil tudi zato, ker mu je uspelo na področju, kjer mu močno konkurenco delajo Amazon, Alphabet, IBM in Alibaba.
Amazonove delnice so se prejšnji mesec podražile za malo manj kot pet odstotkov. Če upoštevamo še današnje dogajanje, je bil tako Apple v sezoni objav rezultatov uspešnejši s šestodstotno rastjo delnic. Pred objavo rezultatov je rast znašala 2,8 odstotka.
Najslabše je sezono odnesel Twitter, sicer najbolj priljubljeno sredstvo objav ameriškega predsednika Donalda Trumpa. Družba je prečistila uporabniške račune, kar pa je močno zmanjšalo predvideno rast. Cena delnic je prejšnji mesec potonila za 27 odstotkov. Uporabniške račune čisti tudi Facebook, kar je ceno delnic družbe prejšnji mesec znižal za 11 odstotkov. Počasneje od pričakovanj pa se vzpenja tudi število naročnikov ponudnika spletnih TV-programov Netflix. Cena delnic se je zaradi tega znižala za 14 odstotkov.
Prav te tri družbe pa nakazujejo, da je tehnološki sektor v ZDA dosegel neko fazo zrelosti in zato bodo analitiki verjetno še klestili napovedi. Po prihodu z dopustov se lahko zato zgodi, da bo marsikateri vlagatelj opazno premešal naložbeni portfelj.
Applu je v drugem četrtletju uspelo predvsem zvišati cene svojih ključnih izdelkov in s tem nadomestiti zastoj rasti prodaje. Prihodki od prodaje so v prejšnjem četrtletju dosegli 53,3 milijarde dolarjev (45,6 milijarde evrov), kar je 17 odstotkov več kot v istem obdobju lani.
Multinacionalka okoli 60 odstotkov prihodkov ustvari zunaj ZDA. Na domačem trgu so se prihodki povečali za petino, podobno rast pa so dosegli tudi na kitajskem trgu. V Evropi so se prihodki od prodaje povzpeli za 14 odstotkov. A rast prihodkov ima tudi senčno plat, ki bi lahko v prihodnjih dneh ohladila vlagatelje.
Morda vas zanima tudi:
Huawei prehitel Apple in postal drugi največji prodajalec pametnih mobilnikov
Prodaja pametnih telefonov upada, izkupički rastejo
Huawei prehitel Apple in postal drugi največji prodajalec pametnih mobilnikov
Prodaja pametnih telefonov upada, izkupički rastejo
Prihodki od prodaje pametnih telefonov so se povzpeli za petino in dosegli skoraj 30 milijard dolarjev, toda količinska prodaja je zrasla le za dobrega pol odstotka. Zgolj za odstotek jim je uspelo povečati tudi prodajo tabličnih računalnikov, kjer pa je morala družba že nižati cene oziroma je prodala več tablic slabše kakovosti. Prodaja računalnikov je celo zdrsnila za pet odstotkov.
Rast tečaja na vzporednih borzah
Izpad je družbi uspelo nadomestiti še z 31-odstotno rastjo prihodkov iz storitev in močno rastjo prodaje drugih izdelkov. Apple je rezultate objavil po zaprtju ameriških trgov, tako da na ceno delnic še niso vplivali. Sodeč po trgovanju z delnicami na drugih trgih pa so vlagatelji zadovoljni s prikazanim. Na frankfurtski borzi, denimo, so se delnice Appla podražile za štiri odstotke.
S tem pa družba še ni dosegla magične meje tisoč milijard dolarjev borzne vrednosti. Ta meja se družbi nekoliko odmika tudi zaradi velikih nakupov lastnih delnic. Apple je v začetku maja dobil dovoljenje, da kupi za okoli sto milijard dolarjev lastnih delnic (približno desetina vseh). Do konca junija je za nakupe že porabil okoli 20 milijard dolarjev.
Kitajci prehitevajo Apple
Apple je med proizvajalci pametnih telefonov v prejšnjem četrtletju zdrsnil na tretje mesto. Na svetovnih trgih že nekaj časa vlada Samsung, ki je v prejšnjem četrtletju prodal 71,5 milijona izdelkov in ima 21-odstotni tržni delež. Prodaja se je korejski družbi medletno sesedla za desetino.
Z več kot 40-odstotno rastjo prodaje se je na drugo mesto prebil kitajski Huawei, ki je prodal 54,2 milijona telefonov. Apple je zdaj tretji z 41,3 milijona prodanih telefonov. Na četrtem mestu je še ena kitajska družba Xiaomi, ki je v Indiji že močnejša od Samsunga, kažejo podatki, ki jih je zbral IDC. Moč kitajskih izdelovalcev na petem mestu utrjuje OPPO, ki ima 8,6-odstotni tržni delež. Prodaja pametnih telefonov je bila v drugem četrtletju 1,8 odstotka manjša kot v istem obdobju lani.
Google in Microsoft v oblaku
Med delnicami velikih tehnoloških podjetij je sezona objav rezultatov v ZDA najbolje dela Alphabetu, bolj znanem pod imenom Google. Cena delnic se je julija povzpela za 8,7 odstotka, potem ko je družbi uspelo zvišati cene storitev.
Delnice Microsofta, ki je presenetil z uspehom na področju storitev v oblaku, so se podražile za 7,6 odstotka. Dosežek Microsofta je vlagatelje presenetil tudi zato, ker mu je uspelo na področju, kjer mu močno konkurenco delajo Amazon, Alphabet, IBM in Alibaba.
Amazonove delnice so se prejšnji mesec podražile za malo manj kot pet odstotkov. Če upoštevamo še današnje dogajanje, je bil tako Apple v sezoni objav rezultatov uspešnejši s šestodstotno rastjo delnic. Pred objavo rezultatov je rast znašala 2,8 odstotka.
Trd pristanek Twitterja
Najslabše je sezono odnesel Twitter, sicer najbolj priljubljeno sredstvo objav ameriškega predsednika Donalda Trumpa. Družba je prečistila uporabniške račune, kar pa je močno zmanjšalo predvideno rast. Cena delnic je prejšnji mesec potonila za 27 odstotkov. Uporabniške račune čisti tudi Facebook, kar je ceno delnic družbe prejšnji mesec znižal za 11 odstotkov. Počasneje od pričakovanj pa se vzpenja tudi število naročnikov ponudnika spletnih TV-programov Netflix. Cena delnic se je zaradi tega znižala za 14 odstotkov.
Prav te tri družbe pa nakazujejo, da je tehnološki sektor v ZDA dosegel neko fazo zrelosti in zato bodo analitiki verjetno še klestili napovedi. Po prihodu z dopustov se lahko zato zgodi, da bo marsikateri vlagatelj opazno premešal naložbeni portfelj.