Kako so Američani »zavohali« uspešnega trgovca za živali

Ameriški sklad tik nakupom verige trgovin Mr. Pet, kmalu prevzem 150 zaposlenih, opreme in celotne zaloge.
Fotografija: Aleš Jamšek, komercialni direktor in solastnik podjetja Mimaja. FOTO: Osebni Arhiv
Odpri galerijo
Aleš Jamšek, komercialni direktor in solastnik podjetja Mimaja. FOTO: Osebni Arhiv

Ljubljana – Ameriški investicijski sklad The Rohatyn Group, ki je pred kratkim že prevzel hrvaško, srbsko in romunsko verigo trgovin za male živali, bo kmalu postal novi lastnik podjetja Mimaja. To so prvi pisali v časniku Finance. Gre za vodilnega slovenskega trgovca na področju specializiranih trgovin za male živali, znanega pod blagovno znamko Mr. Pet. »Kupci si lahko obetajo še večjo izbiro in cenejše izdelke,« pravi Aleš Jamšek, eden od lastnikov družbe.

Mimaja je eno izmed najbolj hitro rastočih srednjih podjetij pri nas. Ima verigo 15 trgovin za male živali Mr. Pet, zaposluje 150 ljudi, lani pa so ustvarili več kot 13 milijonov evrov prihodkov in okoli 1,2 milijona evrov dobička. »Res je, smo tik pred prodajo ameriškem skladu. Prodali smo zaposlene, opremo in zalogo, razen poslovne stavbe na Celovški cesti, ki smo jo pred kratkim v celoti prenovili in razširili. Stavbo bodo novi lastniki dobili v najem,« je pojasnil Aleš Jamšek, eden izmed treh lastnikov Mimaje.

Zakaj so se odločili za prodajo, saj podjetje skokovito raste? Jamšek odgovarja, da sta bila pri tem pomembna dva dejavnika. »Prvi je, da bi se morali skupaj z enim izmed partnerjev širiti v tujino, saj smo na slovenskem trgu dosegli večinski tržni delež. Drugi pa je, da nam svetovna ekonomija oziroma svetovni splet zelo močno trkata na vrata. In če želimo kot podjetje dolgoročno ostati uspešni, potem se moramo povezati z večjimi. Ker če si majhen, potem te veliki lahko požrejo,« pojasnjuje Jamšek.

Ob tem priznava, da so imeli lastniki različne poglede na širitev družbe, zato je ponudba Američanov za prevzem prišla pravzaprav v pravem trenutku. Ocenili so, da je ponudba dobra tako za zaposlene kot tudi za lastnike. O višini kupnine Jamšek ni hotel govoriti, saj gre za poslovno skrivnost. Znano je le, da Mimajo kupuje ameriški investicijski sklad The Rohatyn Group, ki ga je leta 2002 ustanovil Nicolas Rohatyn, nekdanji uslužbenec investicijske banke JP Morgan.
 

Američani napadajo tržno nišo


Pogovori z novimi lastniki skupaj s skrbnim pregledom poslovanja podjetja so trajali sedem mesecev, pogodba o prodaji je tudi že podpisana, treba je le še izpolniti nekatere formalnopravne zadeve. Prodaja Mimaje se bo tako zgodila v zelo kratkem času, poudarja Jamšek. Ameriški naložbeni je pred kratkim že prevzel hrvaško in srbsko trgovsko verigo Pet centar, posluje pa tudi v Romuniji, kjer je kupil največjega romunskega trgovca za male živali Animax. »Zagotovo se Američani pri širjenju ne bodo ustavili, res pa je, da je ta naložbeni sklad novinec na področju oskrbe za male živali. Vendar je panogo prepoznal kot izjemno perspektivno, zato je tudi investiral v tujini. Skupaj s štirimi trgi ima potencial za srednjeročne spremembe, predvsem na področju lansiranja izdelkov lastne blagovne znamke,« pravi Aleš Jamšek. In kaj bo z okoli 150 zaposlenimi v trgovinah Mr. Pet? »Zaposlenim se bodo zagotovo pridružili novi sodelavci, tudi z načrti novega lastnika smo jih že seznanili. Strah se je tako razblinil,« pravi Jamšek.

Vse več mačk in psov v Sloveniji postaja del družine, zato se tudi povečuje mesečna poraba za hrano in oskrbo. FOTO: Istockphoto
Vse več mačk in psov v Sloveniji postaja del družine, zato se tudi povečuje mesečna poraba za hrano in oskrbo. FOTO: Istockphoto

 

Koliko Slovenci namenimo za hišne ljubljenčke


Kupci pa si lahko obetajo več novih izdelkov, predvsem lastne blagovne znamke, za katere Jamšek verjame, da bodo cenovno ugodnejši. Ker je po podatkih centralnega registra pri nas registriranih več kot 230.000 psov in okoli 19.000 mačk, se postavlja vprašanje, koliko smo Slovenci na mesec pripravljeni odšteti za hrano in oskrbo hišnih ljubljenčkov. »Skrb za male živali kot dejavnost se zelo hitro širi, pa tudi odnos do malih živali pri nas je v porastu. Vse več mačk in psov postaja del družine, zato se tudi povečuje mesečna poraba za hrano in oskrbo. Tako kot so različne živali, so različne tudi naše denarnice. Lahko rečem, da je razpon za porabo od nekaj evrov do nekaj sto evrov na mesec. Vendar vrhunsko kakovostna hrana, denimo, za srednje velikega psa po mojem mnenju ne bi smela presegati več kot evro na dan,« dodaja Jamšek.

Komentarji: