Salvatore Ferragamo

Presečišče: S smrtjo glavne lastnice se je družinsko podjetje znašlo na razpotju
Fotografija:  Ferragamo na razpotju. FOTO Reuters
Odpri galerijo
 Ferragamo na razpotju. FOTO Reuters

Italijansko modno podjetje bi po smrti vdove ustanovitelja podjetja morda bilo pripravljeno prodati del svojih delnic in privoliti v to, da bi ga prevzelo drugo podjetje, menijo nekateri analitiki.

Družbo Salvatore Ferragamo je v dvajsetih letih prejšnjega stoletja ustanovil italijanski čevljar, ki je podjetje poimenoval po sebi in je že pred tem izdeloval čevlje za nekatere hollywoodske zvezdnice. Podjetje je dokončno zaslovelo po svetu po drugi svetovni vojni in postalo eden najuglednejših izdelovalcev luksuznih čevljev na svetu ter redni dobavitelj čevljev najbolj znanih igralk in drugih svetovno uveljavljenih zvezdnic.


Podjetje ostalo družinsko


Ustanovitelj podjetja je leta 1960 umrl, nasledila ga je njegova žena Wanda Ferragamo in pod njenim vodstvom je podjetje začelo oblikovati in izdelovati še torbice, oblačila in parfume. Podjetje je vse do danes ostalo družinsko, saj ima družina Ferragamo še vedno večinski lastniški delež v podjetju, Wanda Ferragamo – sicer lastnica dvajsetih odstotkov delnic podjetja – pa je vedno odločno nasprotovala prodaji kakršnega koli deleža, ki je v lasti družine. Podjetje je imelo lani 1,39 milijarde evrov prihodkov in 114 milijonov evrov čistega dobička, zaposlovalo je približno 4000 ljudi v skoraj 700 trgovinah, v katerih ponujajo samo izdelke blagovne znamke Salvatore Ferragamo.

Pred tednom dni so iz podjetja sporočili, da je 96-letna Wanda Ferragamo umrla, in kmalu po njeni smrti so se pojavile govorice, da bodo njeni potomci zdaj bolj naklonjeni prodaji svojih lastniških deležev v italijanskem izdelovalcu prestižnih čevljev. Vrednost Ferragamovih delnic se je zato po objavi novice o smrti vdove ustanovitelja podjetja takoj povečala: na milanski borzi je vrednost delnic prejšnji teden zrasla za 8,8 odstotka.


Potencialni kupci


Nekateri analitiki menijo, da bi zaradi morebitne prodaje delnic, ki so bile do zdaj v lasti družine, lahko podjetje začelo razmišljati tudi o združevanju z drugimi podjetji in o tem, da bi ga prevzelo katero od večjih modnih podjetij. Med morebitnimi kupci omenjajo ameriški podjetji Michael Kors in Tapestry, ki se že nekaj časa širita in kupujeta druga podjetja, tudi nekatere francoske modne velikane bi morda zanimal eden najbolj uveljavljenih italijanskih izdelovalcev čevljev, kitajska podjetja pa tako ali tako že nekaj časa iščejo primerne priložnosti za nakup evropskih podjetij.

Komentarji: