Po novem po Louvru kot Beyonce in Jay Z

V osrednjem francoskem muzeju ponujajo novo vodstvo z ogledom umetnin iz viralnega videa Apeshit najvplivnejšega para glasbene industrije.
Fotografija: Video Apeshit, ki sta ga Beyonce in Jay Z posnela v Louvru, je na youtubu zabeležil že preko 65 milijonov ogledov. FOTO: Youtube.
Odpri galerijo
Video Apeshit, ki sta ga Beyonce in Jay Z posnela v Louvru, je na youtubu zabeležil že preko 65 milijonov ogledov. FOTO: Youtube.

Če postane nek fenomen dovolj viralen v virtualnem digitalnem svetu, se prilagodijo tudi največji v realnem. Dobre tri tedne po objavi videa Apeshit s skupnega albuma Everything Is Love Beyonce in Jaya Z, ki je na youtubu zabeležil že prek 65 milijonov ogledov, so se v Louvru, kjer ga je najvplivnejši par glasbene industrije posnel na skrivaj, odmaknjen od oči javnosti, odločili za nov program vodstev.

Po novem je mogoče v najbolj obleganem umetnostnem muzeju na svetu – lani ga je obiskalo 8,1 milijona ljudi – med poldrugo uro dolgim vodenim ogledom spoznati vse umetnine, ki se pojavijo tudi v videu Apeshit. Med njimi so Mona Liza Leonarda da Vincija, marmorna Nike samotraška, Splav Meuze Théodora Géricaulta in druge ikonične Louvrove umetnine, sporočilo videa pa ni zgolj opozorilo na vrhunske umetnine iz preteklosti.
 

Marginalizirana temna telesa


Nasprotno, mimo debat o primernosti ali neprimernosti najemanja muzeja za komercialno glasbeno industrijo ali repanja med najpomembnejšimi umetninami na svetu video z razkošno koreografijo temnopoltih plesalk ob umetnostni klasiki izpostavlja marginalizacijo tovrstnih teles v zahodnem umetnostnem kanonu. Kot piše spletni Frieze, sicer v Louvru med novim vodenjem tej temi ne posvečajo kake globlje predstavitve.


V Louvru bi bila trenutno tudi brez viralnega dometa tega videa in z njim zastonjske globalne promocije njegovih zbirk (ob tem še zaslužijo; snemalni dan namreč po pisanju tiska zaračunajo okoli 15.000 evrov dnevno), gneča.

Druga novica iz tega osrednjega francoskega muzeja je, da je njegovo ravnokaršnjo osrednjo razstavo, posvečeno Eugenu Delacroixu (1798 –1863), romantično usmerjenemu klasiku francoskega slikarstva, mdr. avtorju vsem znane slike Svoboda vodi ljudstvo, videlo že več kot 300.000 obiskovalcev. Njen termin se počasi izteka – odprta bo še do 23. julija –, neskončne vrste zanjo pa so povzročile zamik odpiralnega časa globoko v večer. Po novem zadnje obiskovalce na razstavo spuščajo ob 21.45 uri.

Komentarji: