Sejem s kavča ponovno združuje

Po lanskem uspehu se ob prazniku knjige vrača tudi spletni sejem, ki bo potekal med 22. in 25. aprilom
Fotografija: Ekipa pisarne Ljubljane, Unescovega mesta literature FOTO: promocijsko gradivo
Odpri galerijo
Ekipa pisarne Ljubljane, Unescovega mesta literature FOTO: promocijsko gradivo

Na pobudo skupnosti založnikov ter v organizaciji pisarne Ljubljane, Unescovega mesta literature, ob podpori Javne agencije za knjigo RS, Društva slovenskih pisateljev, splošnih knjižnic ter številnih občin bo ob svetovnem dnevu knjige (23. aprila) med 22. in 25. aprilom potekal spletni knjižni sejem, Sejem s kavča.

image_alt
Izkoreninjenost je identiteta, ki danes prevladuje v svetu


Premierno se je pojavil lanskega aprila kot odziv na pandemijo. Spomnimo se, da so takrat bile knjigarne še zaprte, pa tudi vsi načrtovani sejmi so odpadli. Založbe so se zaradi tega znašle v stiski, v odgovor in rešitev pa so organizirale spletni knjižni sejem. »V sodelovanju z 62 založniki smo tako rekoč čez noč v podporo knjižnim ustvarjalcem pripravili precej improviziran slovenski knjižni sejem na spletu,« se je spomnila Tina Popovič, vodja pisarne Ljubljane, Unescovega mesta literature. »Spletna stran je usmerjala v spletne knjigarne založnikov. Obisk je bil izjemen, v nekaj dneh smo našteli 12.000 obiskov strani in mnogo knjižnih nakupov. Skakali smo od veselja in hvaležnosti. Ljudje so na sejem prišli tudi zaradi podpore ustvarjalcem, za uspeh je bila pomembna tudi velika medijska podpora. Ob koncu karantene smo uspešno zgodbo nadaljevali s še tremi Sejmi na zraku, ki so potekali v živo. Z drugačnim pristopom in aktivno vlogo založnikov oblikujemo novo paradigmo knjižnih sejmov.« Želijo si, da bi manjši sejmi na izbranih lokacijah postali stalna poletna ponudba večjih mest, podobno kot tradicionalni nedeljski ljubljanski bolšjak ali Artmarket.
 

Vseslovenska izkušnja


Eno od poslanstev sejma je širiti zavest, da ni samoumevno, da lahko v slovenščini beremo toliko dobrih knjig. Književna skupnost se povezuje in pripravlja sejem v želji, da bi bil 23. april dan, ko bi Slovenci množično kupovali in si poklanjali knjige. »Da je nekaj takšnega mogoče, smo z odprtimi usti opazovali ob obisku Barcelone pred leti, na svetovni dan knjige. Takrat se v okviru praznika svetega Jordija mesto spremeni v velikansko ulično knjigarno, prebivalci mesta pa si množično podarjajo knjige in cvetje. Vsi se srečujejo na ulicah, ob knjigah, založniki pa na ta dan ustvarijo velik del letne prodaje, ki pomembno vpliva na knjižni trg. Ideja širjenja pomena kupovanja knjig gre z roko v roki z vzpostavljanjem novih poti srečevanja ter komuniciranja založnikov z bralci.«

Lani so ob koncu karantene nadaljevali uspešno zgodbo s še tremi <em>Sejmi na zraku</em>, ki so potekali v živo. FOTO: promocijsko gradivo
Lani so ob koncu karantene nadaljevali uspešno zgodbo s še tremi Sejmi na zraku, ki so potekali v živo. FOTO: promocijsko gradivo


Pisarna Ljubljane, Unescovega mesta literature, deluje kot povezovalka literarne skupnosti, je pojasnila Tina Popovič, in redno komunicira z različnimi akterji. V sejemski dejavnosti se je znašla nenačrtovano, zaradi znanih izrednih razmer. »Glavna pomanjkljivost lanskega sejma, ki je naletel na izjemen odziv, je bila, da v kratkem času nismo mogli ponuditi spletnega nakupovanja z enotno košarico, kar je za obiskovalce spletnega sejma pomembno.« Letos se na sejmu z omejeno ponudbo desetih knjig predstavlja več kot 50 založnikov. Skupno več kot 500 knjig bo k nakupu in podarjanju vabilo štiri dni, od četrtka do nedelje.

»Zanimanje za obisk sejma je veliko, zato smo se organizatorji odločili, da bomo sejem začeli že dan pred svetovnim dnevom knjige, v četrtek, tako da lahko kupci knjige, naročene v četrtek, v petek že podarijo in nekoga razveselijo.« Omeniti velja, da bodo knjige po želji odposlane tudi s posvetilom in ustrezno lično zapakirane. V Ljubljani bo knjige mogoče osebno prevzeti na Vodnikovi domačiji, v petek in nedeljo pa bo naročene knjige ob hitri dostavni službi s kolesi dostavljala tudi angažirana skupnost založnikov.

Za likovno podobo je poskrbel Nenad Cizl. ILUSTRACIJA: Nenad Cizl
Za likovno podobo je poskrbel Nenad Cizl. ILUSTRACIJA: Nenad Cizl


Spletni knjižni Sejem s kavča omogoča uporabnikom sprehajanje med virtualnimi stojnicami in ogledovanje ponudbe 52 založnikov. Knjige bodo ponujali po sejemskih cenah. »Vsaka založba se v skupni začasni spletni trgovini predstavlja z desetimi knjigami in svojo sejemsko telefonsko številko. Po celotni sejemski ponudbi se lahko sprehodimo tudi prek izbrane kategorije knjig, kot so roman, esejistika, družboslovje, humanistika, otroška in mladinska ­literatura.«

Preberite še:

Komentarji: