Skrivnosti, skrite v glavah in pametnih telefonih

Italijanska filmska uspešnica Popolni tujci na odru mariborske Drame
Fotografija: Ana Urbanc in Nejc Ropret v Popolnih tujcih Foto Damjan Švarc
Odpri galerijo
Ana Urbanc in Nejc Ropret v Popolnih tujcih Foto Damjan Švarc

Film Popolni tujci (Perfetti sconosciuti) iz leta 2016 velja za enega najuspešnejših italijanskih filmov zadnjega desetletja, remake so posneli v Franciji, Španiji, Mehiki, Južni Koreji in na Kitajskem, besedilo Filippa Bologne in Paola Costella pa je doživelo tudi nekaj odrskih uprizoritev. Danes bo prevod oziroma priredba premierno uprizorjena tudi na odru mariborske Drame.
 
Dolgoletni prijatelji se ob srečanju dogovorijo za nenavadno igro, po kateri se odločijo razkriti svoje skrivnosti, in sicer z javno delitvijo sporočil SMS, ki jih bodo prejeli med večerjo. Začetne zabavne reakcije in lahkotnost igre se začnejo počasi izgubljati, skrivnosti, ki bi morale ostati skrite v pametnih telefonih, začenjajo spreminjati podobe o zakoncih, partnerjih, ljubicah in prijateljih. Igra razkrije temno plat vsakega od udeležencev omizja, ki so jo dotlej uspešno skrivali, a poti nazaj ni več …

Dramo režira zelo mlada hrvaška režiserka Tamara Damjanović, ki pa je nase opozorila že s svojo drugo profesionalno režijo, saj je bila predstava Spomini gozda lani uvrščena med najboljše hrvaške uprizoritve. Damjanovićeva je tudi avtorica prevoda oziroma priredbe, kot je dejala, je poante še zaostrila, saj italijanska različica sicer ponuja očarljivo zgodbo, vendar ima osnovna premisa dodaten potencial bolj radikalno predstaviti temne plati človeške narave. »Razkriti svoje skrivnosti pomeni neprijetno, travmatično izkušnjo soočanja s samim seboj in iz tega spoznanja verjetno izvira potreba, da pred drugimi zanikamo obstoj teh skrivnosti,« je dejala.


Kača in jabolko

Protagonistom je tudi spremenila imena, med osrednjimi sta v mariborski odrski različici Adam in Eva in seveda nato posledično še kača, jabolko, skušnjava … In zelo oster in neprizanesljiv način humorja. »Zgodilo se je, da sem se prav v družbah, v katerih se ljudje poznajo dolgo, srečala s situacijami, v katerih gre za držo in vprašanje časti, kako se inteligentno iz koga norčevati, pri tem pa ne prestopiti meja dobrega okusa. Po drugi strani je lahko tip bolj grobega humorja osnova za interpretacijo motivov drame in preizkušenj njenih protagonistov in tem smislu je humor nežen tudi takrat, ko je grob.«

Dramaturginja Maja Borin poudarja, da smo ljudje izjemno iracionalna bitja, mnogi živijo svoj preprosti vsakdan, misleč, da so zadovoljni, a v resnici živijo v laži in zatajevanju, zato začnejo nekega dne njihove potlačene bolečine uhajati na plan. Lik Adam to tankočutno ubesedi v enem svojih monologov: »Dovoljujemo, da čas mineva, in molčimo, molčimo, molčimo, dokler tisto nepovratno ne pride in naših nesreč ne potisne do točke, na kateri jih več ne moremo prenesti.« Nastopili bodo Maša Žilavec, Mateja Pucko, Nejc Ropret, Ana Urbanc in Matevž Biber ter Tomo Tomšič in Gorazd Žilavec, ki sta nova člana ansambla mariborske Drame.

Komentarji: