Dobro jutro!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
PREMIUM   D+   |   Vizualna umetnost

Ko stopala postanejo ušesa

Lois Weinberger – kmet, kovač in vizionarski kritik antropocena, mojster precizne malomarnosti.
Oktobra so se Loisu Weinbergerju v dunajskem muzeju Belvedere 21 poklonili z razstavo Basics. FOTO: Johannes Stoll/Belvedere
Oktobra so se Loisu Weinbergerju v dunajskem muzeju Belvedere 21 poklonili z razstavo Basics. FOTO: Johannes Stoll/Belvedere
16. 12. 2021 | 06:00
8:04

V nadaljevanju preberite: 

Avstrijski umetnik Lois Weinberger (1947–2020), ki se je v devetdesetih letih uveljavil kot eden od glavnih preizpraševalcev odnosa med človekom in naravo, velja za pionirja umetniške ekologije, svojo prakso pa je opisal kot »radikalno poetiko ruderalnega« in »poetično terensko delo«. ­Oktobra so se mu v dunajskem muzeju Belvedere 21 poklonili z razstavo Basics.

Že v sedemdesetih letih, ko je Weinberger čas še preživljal v kovaški delavnici in na kmetiji, je vzpostavil temeljne elemente svoje »radikalne poetike ruderalnega« (rudis = divje, neumetno, je zapisal), ki so bili »v nasprotju z estetiko čistega in pravega, v nasprotju s silami urejenosti«. Stremel je k točki, »ko živeče obvelja nad urejenim«, in prav dejstvo, da umetnost, družba in narava lahko soobstajajo ter medsebojno delujejo v nepredvidljivem, spontanem redu, je v središču njegove umetniške prakse in dela z naravnim okoljem.

Celoten članek je na voljo le naročnikom.

Berite Delo 3 mesece za ceno enega.

NAROČITE  

Obstoječi naročnik?Prijavite se

Sorodni članki

Komentarji

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine