Ljubljana bo za leto dni ostala brez Trubarjeve ulice

Večina obnovljene ulice bo po novem namenjena pešcem in kolesarjem, dostava pa bo kot v mestnem jedru dovoljena dopoldne
Fotografija: Kocke na sredi, rdeče porfirne plošče na pločnikih, vmes kanalete za odvod meteorne vode
VIR ATELIERarhitekti
Odpri galerijo
Kocke na sredi, rdeče porfirne plošče na pločnikih, vmes kanalete za odvod meteorne vode VIR ATELIERarhitekti

Občutljivo okolje staromestne Trubarjeve ulice, na katero ima vsakdo svoj občutek, bo tudi po predvidoma enoletni popolni prenovi, ki se bo začela v začetku oktobra, ohranilo svojstven značaj. Hkrati pa bo ulica prijaznejša za gibalno omejene, je pred začetkom del v nabito polni veliki sejni dvorani mestne hiše napovedal glavni arhitekt, profesor Jurij Kobe, ki se tako občutljive naloge, kot je obnova Trubarjeve, v dolgoletni praksi še ni lotil.

Tlakovanje bo do pešcev kar se da prijazno – tako na sami Trubarjevi ulici kot na vseh priključnih stezah in ulicah, ki se nad Ljubljanico precej strmo vzpenjajo proti nekdanji Šentpetrski ulici, ki vodi od (ne samo ljubljanske, temveč kar osrednjeslovenske) prafare, cerkve sv. Petra do Tromostovja. Vse te priključne ulice – od Obrežne steze do Usnjarske ulice – so praviloma tlakovane z večjimi prodniki, tako imenovanimi mačjimi glavami, ki bodo tam tudi ostali. Le da bodo primerno široki deli pobrušeni, tako da bo dostop za gibalno omejene, pa tudi za otroške in nakupovalne vozičke ter dame z visokimi petami lažji. Prevelik naklon bo rešen s kaskadnimi stopnicami; podobno bodo rešene površine za gostinske vrtove, tako da ne bo več prostora za podije in platoje, ki so po Kobetovih besedah viri higienske in vizualne nesnage.


Življenje po prenovi bo drugačno


Večina obnovljene Trubarjeve ulice bo namenjena zgolj pešcem in kolesarjem, dostava pa bo kot drugod po zaprtem mestnem jedru dovoljena v dopoldanskih urah. Vozne površine bodo tlakovane s kockami, pločniki, ki bodo bolj ali manj v istem nivoju, meteorna voda pa se bo odvajala skozi kanalete, ki bodo nameščene na celotni dolžini, pa bodo tako kot doslej iz plošč rdečega porfirja. Pravzaprav na vseh razširitvah bodo nastali manjši trgi, kjer bodo možni različni dogodki.

Srečanje stanovalcev, lastnikov in najemnikov lokalov ter vse zainteresirane javnosti se je začelo z desetminutno zamudo in s prihodom župana Zorana Jankovića, ki je dogodek odločno obvladal. Takoj je napovedal, da bo prenova zahtevna in moteča, rezultat pa bo ulica, v kateri bo mogoče uživati. Dostava bo problem, ker pa se bo delalo po delih, sto do sto petdesetmetrskih odsekih, več kot tridnevnih zapor do lokalov – napovedovali jih bodo ustno in pravočasno  – župan ne pričakuje. Razen če bo podobno kot na Gosposvetski, ko so bile v globini izjemne okoliščine in je bil lokal dva meseca zaprt.

O tehničnih dejstvih je navzoče seznanjal David Polutnik, vodja mestnega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet. Obnovljene seveda ne bodo samo pohodne površine – bistvo bo itak pod zemljo, kjer so električni vodi, vodovod, vročevod, kanalizacija, plinovod in vsi ostali vodi, vključno z optičnim telekomunikacijskim vodom, brez katerega danes ne gre. Do konca septembra naj bi bil razpis, v katerem sta bila za izvajalca izbrana KPL in ljubljanski Nigrad (v Mariboru imajo tudi svojega), formalnopravno končan, tako da bi dela lahko začeli v začetku oktobra. In to od Prešernovega trga proti Resljevi.

Prenova naj bi po napovedi Zorana Jankovića trajala dvanajst mesecev – od zime pa je odvisno, kdaj bo v resnici končana. Svoje bodo dodali tudi arheologi – zanimive najdbe ne bi bile prav nič presenetljive. Zima bo nekako tudi narekovala, ali bi bilo dela mogoče hkrati začeti na dveh koncih.


Sprememba prometnega režima


Ko bodo dela končana, se v Trubarjevo ulico pet let ne bo posegalo, je podobno kot za Gosposvetsko cesto napovedal župan in tistim lastnikom objektov ob Trubarjevi, ki majo v načrtu sanacijo temeljev, predlagal, naj to, če le lahko, storijo hkrati s prenovo same ulice.

Številne »Trubarjevce« motijo grafiti. Tudi župan nad njimi ni najbolj navdušen – so sramota – ampak brez soglasja države se ne da prav veliko narediti. Pravega odgovora na vprašanje, kako grafitarje nadzorovati, preprosto ni. MOL nadzornih kamer ne sme postaviti, lahko pa jih lastniki objektov. V mestni občini je sicer 18 lokacij predvidenih za grafitiranje, vendar Trubarjeve ulice ni med njimi.

Spremembe bodo tudi v prometnem režimu. Od Rozmanove ulice na vzhodnem začetku Trubarjeve bo do garaž (pri Usnjarski ulici) promet urejen dvosmerno, možno bo tudi bočno parkiranje. Od garaž naprej bo potopni količek, tako da bodo vožnjo lahko nadaljevali le imetniki dovolilnic. Potopni količek bo tudi na Vidovdanski, kjer se bo tako zmanjšalo število javnih parkirnih prostorov. Med samo prenovo bodo za tiste, ki parkirajo na dvoriščih, do katerih ne bodo mogli, zagotovljena nadomestna parkirna mesta.

Ob predlogu, da bi namestili fizične ovire za kolesarje, se je župan Zoran Janković, ki je pešec, nasmehnil in povedal, da 95 odstotkov kolesarjev spoštuje pešce – in vozi razmeram na mešanih površinah primerno – res pa je, da preostalih pet odstotkov kolesarjev vsi vidijo.

Komentarji: