Aygo, Toyotin malček, ki je leta 2005 nastal v sodelovanju med Japonci in francoskim koncernom PSA, ki združuje znamki Citroën in Peugeot (ter po novem Opel), se uvršča med bolj prodajane avtomobile v segmentu A. Prodajne številke so se še bolj okrepile s prihodom druge generacije pred štirimi leti, ki je uvedla prepoznavno X-obliko sprednjega dela. Letos so pri Toyoti izvedli korenito prenovo. Avtomobil bo tako kot predhodnik nastajal v skupni tovarni Toyote in PSA na Češkem.
Prenovljeni aygo s podobo prav izstopa med predstavniki segmenta A, v katerem je konkurenca neizprosna. Kakor je na mednarodni novinarski predstavitvi dejal glavni inženir projekta Aygo David Terai, so imeli pred seboj kar nekaj velikih izzivov: »Hoteli smo model, ki bo videti in bi ga doživljali kot nov avtomobil, ob tem pa smo se osredotočili na tri ključne elemente: poudarek je na zunanji obliki, avtomobil smo naredili tišji in bolj zabaven za vožnjo, zmanjšali pa smo tudi stroške njegovega lastništva.«

Notranjost je prenovljena, uporabljeni so žlahtnejši materiali, najbolje opremljena različica x-clusiv ponudi tudi samodejno klimatsko napravo in multimedijski sistem s podporo pametnim telefonom. FOTO: Toyota
Za voznice in voznike
Oblikovalci so najbolj korenito preoblikovali sprednji del, značilno obliko X, ki je iz dvodimenzionalne grafike napredovala v še močnejši, tridimenzionalni arhitekturni element. Tega podkrepijo še dnevne luči v LED-tehniki z značilno obliko. Tudi zadku so namenili LED-luči, ki ga naredijo prepoznavnega že na daleč. Kupci lahko izbirajo med osmimi barvami zunanjosti, med katerimi sta dve novi kovinski – bogato modra in magenta splash, ki je rezervirana za ekskluzivno opremo x-cite. Sicer so v ponudbi tri ravni opreme in dve posebni izdaji. Vstopna različica nosi oznako x, srednje opremljena (in po pričakovanjih Toyote najbolj prodajana) je x-play, najbolje opremljeni pa pravijo x-clusiv. Posebna izdaja x-cite bo vabila predvsem voznice, x-trend pa voznike.
Oprema x-play bo kupcem omogočala, da bodo avtomobil opremili po svojem okusu, serijsko pa bodo dobili klimatsko napravo, multifunkcijski volan, po višini nastavljiv voznikov sedež, prilagodljiv omejevalnik hitrosti in multimedijsko napravo s sedempalčnim zaslonom. Najbogatejša oprema x-clusiv bo prinesla še možnost dvobarvne karoserije, samodejno klimatsko napravo, asistenčni paket toyota safety sense – ta vključuje zaviranje v sili, ki omili ali celo prepreči trk, in sistem za opozarjanje na nenamerno menjavo voznega pasu – in novo multimedijsko napravo s sedempalčnim zaslonom in podporo apple carplay in android auto. Na tem mestu omenimo še možnost naročila platnene sončne strehe.
Na slovenskem trgu pričakujemo prenovljeno toyoto aygo v začetku jeseni. Cena še ni znana, neuradno pa se govori, da bo ostala na dosedanji ravni.
Obstaja tudi ekološka različica
Pod motornim pokrovom je Toyotin 998-kubični bencinski trivaljnik 1.0 VVT-i, ki je prestal kar nekaj izboljšav. Tako se med drugim ponaša z novim sistemom vbrizga z dvema injektorjema na valj. Mehanizem za variabilno krmiljenje ventilov VVT so inženirji dodali k izpušni gredi in tako še izboljšali učinkovitost agregata. Poleg tega so vgradili sistem za hlajenje izpušnih plinov (EGR) in izboljšano izravnalno gred za manj motornih tresljajev v prostem teku. Tako motor razvije največjo moč 53 kW pri 6000 vrt./min in 93 Nm največjega navora pri 4400 vrt/min. Tovarna obljublja končno hitrost 160 km/h in pospešek od 0 do 100 km/h 13,8 sekunde. Vožnja v mestu je zaradi kompaktnih mer zabavna, na avtocesti pa kljub vsemu občutimo njegovo šibkost.

Zadek ima nove LED-luči, v njem je mestnih 168 litrov prostora za prtljago, ki ga je mogoče povečati z zlaganjem naslonov sedežev. FOTO: Blaž Kondža
Omenimo še, da aygo obstaja v standardni in t. i. ekološki različici – zadnja ima daljši četrto in peto prestavo, pnevmatike z majhnim kotalnim uporom, sistem start-stop in nekatere aerodinamične izboljšave. Po tovarniških podatkih znaša povprečna poraba slednje 3,8 l/100 kilometrov, standardna različica pa da je za 0,3 litra potratnejša. Med našimi prvimi kilometri je potovalni računalnik sicer pokazal povprečno porabo okoli 5,5 l/100 km. Novincu so namenili petstopenjski ročni menjalnik ali robotizirani samodejni menjalnik x-shift.
- Na voljo le z bencinskim 998-kubičnim trivaljnikom, ki je doživel temeljito prenovo.
- Izboljšano podvozje in programska oprema krmilnega sistema.
- Cena naj bi ostala na ravni predhodnika.
Komentarji