BMW X3 xdrive 30d

Težko mu najdete minus, a za to tudi konkretno plačate.
Fotografija: Čeprav ga pričakovano niso obrnili na glavo, BMW X3 le deluje malo drugače od predhodnika.
Odpri galerijo
Čeprav ga pričakovano niso obrnili na glavo, BMW X3 le deluje malo drugače od predhodnika.

Iksi so pri BMW-ju tema deset­letja in posel, ki ga nekoč niso pričakovali. Časi prvega in takrat najmanjšega bavarskega športnega terenca so že daleč, današnji predstavnik tretje generacije s to oznako ima morda že drugačno vlogo, pričakovanja strank pa so nedvomno visoka.

Čeprav ga pričakovano niso obrnili na glavo, BMW X3 le deluje malo drugače od predhodnika. S 4,7 met­ra ni samo nekaj centimetrov (+5) daljši, ima tudi drugačne stranske poteze, rahlo nižje steklene površine, višji motorni pokov, spremenjene luči ... Za volanom nas čaka napredno okolje v slogu novih beemvejev. Če se mi zdijo prikazi za volanom malce preveč animirani, pa mi s svojo grafiko zelo ustreza večfunkcijski sredinski prikazovalnik, ki je ravno prav velik in še vedno omogoča uprav­ljanje z vrtljivim kolescem, ki je zame ergonomsko najboljša rešitev z najmanj odmikanja pogleda od ceste. Dobro berljiv in zaradi količine podatkov zelo uporaben je prikazovalnik informacij na vetrobranskem steklu. Če kaj, me je zmotilo, da tudi če vključiš kateri drug program vožnje, po vnovičnem zagonu avto vselej spelje v programu comfort. Morda bi moral še kje kaj nastaviti.

Sedi se spredaj odlično, sedeža sta bolj športne izvedbe, kar pri oblazinjenju z usnjem pomeni dober oprijem, vendar ne na račun udobja. Zadaj je prostora več kot prej, rekli bi, da je res udobno za dva potnika, prtljažnik tako kot doslej v osnovi sprejme obilnih 550 litrov prtljage. Sploh še kdo potrebuje X5? BMW na srečo ni posnemal Volvove poteze in ohranja delitev in podiranje zadnje klopi v razmerju 40/20/40, kar utegne biti pomembno za smučarje ali golfiste. Včasih dobro dene, da si lahko tudi zadaj nastavljamo nagib naslonjal.

Lahko razglabljamo o tem, ali imajo dizli prihodnost ali ne, a pričujoči dizelski motor z oznako 30d naredi močan vtis. Vrst­ni šestvaljnik z največjo močjo 195 kW (265 KM) in orjaškim navorom 620 NM pri 2000 do 2500 vrtljajih na minuto se v počasnem prometu morda še ne zdi ne vem kako poseben, a ko se peljete malce hitreje, vse bolj blesti. Oglaša se z umirjenim globokim zvokom in vzbuja občutek, a zmore veliko več od tistega, kar potrebuje običajen voznik. Seveda je vsako prehitevanje šala, tudi če se vozimo v manj odzivnem programu eco. Voznika celo zavaja, da ne gre prav hitro, pa v resnici gre. Ob tem bi morda pričakoval, da poraba ne bo majhna, a je bila nasprotno po računalniku ugodna, med 6,5 in 7,5 litra, in doseg zajeten. Jim kar verjamem, da so mu izboljšali aerodinamiko. X3 ima seveda štirikolesni pogon, pa vselej samodejni menjalnik, ki je odličen, skoraj ne čutimo, da dela. Skozi ovinke vozi lepo, tudi zelo dinamično, če prestavite v šport­nejši program, seveda pa to le ni neka nizka dirkaška limuzina. Po drugi strani se mi je zdel na luk­njah dokaj udoben, kar je morda v družinskem SUV-u enako ali celo bolj pomembno.

X3 ima seveda množico varnostnih asistenčnih sistemov, ki jih je odveč naštevati, delujejo zelo dobro. Pohvalim, da je vse to pojasnjeno v slovenščini ter s slikami in animacijami prikazano v zbirniku splošnih informacij. Tudi ko se v premijskem izdelku vse to pričakuje, pa vsaj koga vendarle preseneti njegova cena, ki z naloženo opremo seže v višave.

Komentarji: