Čas za zimsko spanje

Tudi pozimi moramo poskrbeti za jeklene konjičke. Največjo pozornost je treba nameniti akumulatorju.
Fotografija: Motorna kolesa imajo pozimi podobno kot medvedje zimsko spanje, med katerim pa potrebujejo nekaj nege in pozornosti. Foto BMW
Odpri galerijo
Motorna kolesa imajo pozimi podobno kot medvedje zimsko spanje, med katerim pa potrebujejo nekaj nege in pozornosti. Foto BMW

Zima je čas, ko večina motociklov počiva v garaži in čaka na prve spomladanske dni. Drugače je na Primorskem, kjer so temperature manj zimske in večina motociklov in skuterjev še vedno veselo brni po cestah. Navsezadnje se na severu prav tako najdejo ljudje, ki se vozijo z motociklom tudi v zimskih mesecih.

Motorno kolo pred zimskim spanjem skrbno operemo in posušimo. Vse kromirane dele namažemo ali nabrizgamo s protikorozivnim razpršilom, gumirane dele pa je najbolje namazati z glicerinom ali ustreznim zaščitnim sredstvom za ta namen. Bočnic pnevmatik raje ne mažimo, saj sredstvo lahko pride na kotalno površino, kar povzroči slabši oprijem pnevmatike. Očistimo in namažemo pogonsko verigo.

Motocikel naj prezimuje tako, da ima obe kolesi dvignjeni od tal. Če to ni možno, ga postavimo vsaj na glavno stojalo. Tako preprečimo, da bi se pnevmatike deformirale. Namažemo še vse gibljive dele, ročke sklopke, stopalke zavor in podobno. Pri
vodno hlajenem motorju preverimo raven hladilne tekočine.



Da se bo motor po zimovanju prižgal brez težav, poskrbimo za vzdrževanje napetosti v akumulatorju. Motocikel, predvsem tisti novejšega letnika, namreč tudi v mirovanju porablja energijo iz akumulatorja – sicer zanemarljivo, a če stoji več mesecev, bo akumulator izgubil toliko energije, da ne bo hotel več zagnati motorja. Stroka priporoča dva načina za zimsko nego akumulatorja: bodisi ga odklopimo in odstranimo z motocikla ter damo v suh in topel prostor, nato pa ga občasno priklopimo na polnilnik akumulatorjev, bodisi ga pustimo priklopljenega in ga občasno polnimo z namenskim polnilnikom.

Smiselno je kupiti »pametni« polnilnik akumulatorja, ki bo preprečil prenapolnjenje in omogočil vzdrževanje napetosti vso zimo – takšen polnilnik je lahko ves čas priklopljen na motor. Serviserji motociklov še svetujejo, da motor med zimovanjem občasno zaženemo. Morda bomo tako lažje pričakali naslednjo sezono.


Bencin natočimo do vrha


Pred zimo se motoristi pogosto sprašujejo, ali naj posodo z gorivom napolnijo do vrha ali morda celoten sistem celo izpraznijo. In kakšna težava je staranje goriva. Za nasvet smo se obrnili na naftne trgovce MOL, OMV in Petrol. »Bencinsko gorivo ima, če je ustrezno skladiščeno, rok trajanja najmanj pet let,« pravijo v OMV in dodajajo, da staranje bencina najpogosteje vodi v nastanek smolastih usedlin, ki povzročajo težave v sistemu dovoda goriva.

Ne pozabimo priklopiti akumulatorja na polnilnik. Foto Ctek
Ne pozabimo priklopiti akumulatorja na polnilnik. Foto Ctek


»Nekajmesečno mirovanje ne bo privedlo do bistvenih sprememb pri gorivu, ki bi spomladi zahtevale posebne ukrepe za ponovni zagon,« pojasnjujejo v Petrolu. »Ker bo motor dlje časa miroval, je možno, da bo zagon malo otežen, vendar obratovanje s tem gorivom ne bo vprašljivo. Seveda bo dolivanje novega, 'svežega' bencina, ko bo prostor v posodi to dovoljeval, mešanico 'starega' in novega nekoliko osvežilo, a tudi le s 'starim' bo motor obratoval zadovoljivo.«

Kar zadeva napolnjenost posode za gorivo, pa naši sogovorniki priporočajo, da motocikel prespi zimo s polno posodo. S tem med drugim preprečimo čezmerno nabiranje kondenzirane vlage v njej, ki lahko škodljivo vpliva na delovanje vbrizgalnega sistema. »Nekateri sicer zagovarjajo, da je najbolje sistem popolnoma izprazniti, vendar je po našem mnenju to slabša rešitev,« pravijo v Petrolu.

Motorna kolesa imajo pozimi podobno kot medvedje zimsko spanje, med katerim pa potrebujejo nekaj nege in pozornosti. Foto BMW
Motorna kolesa imajo pozimi podobno kot medvedje zimsko spanje, med katerim pa potrebujejo nekaj nege in pozornosti. Foto BMW


Na trgu so različni dodatki za gorivo, ki obljubljajo tudi daljšo življenjsko dobo bencina in blagodejno delovanje na posodo za gorivo. A kot pravijo strokovnjaki iz Petrola, je njihov učinek pogosto dvomljiv. »Nevarnosti pri dodajanju aditivov so predvsem njihova nekompatibilnost z aditivi, ki jih gorivo že vsebuje, in morebitno predoziranje ter posledično izločanje aditiva na dno posode,« pojasnjujejo strokovnjaki iz OMV.

Naši sogovorniki poudarjajo, da sodobna goriva, ki jih imenujemo tudi nadstandardna, že vsebujejo dodatke. Ti posredno zmanjšujejo vplive staranja goriv, a je njihova naloga v prvi vrsti drugačna. Z njimi zagotavljajo predvsem brezhibno stanje motorja v času obratovanja.


Zimska vožnja


Čeprav se v našem uredništvu držimo pravila, da je zima za smučanje, poletje pa za vožnjo motocikla, smo prepričani, da so med našimi bralci tudi celoletni motoristi. Tem Vojko Safran, inštruktor varne vožnje pri AMZS, svetuje, da se toplo oblečejo ter poskrbijo za zimske pnevmatike – za skuterje jih izdelujejo v kranjskem Mitasu – in tehnično brezhibnost motornega kolesa.

image_alt
Ko v hladnem jutru obmolkne motor


Dodajmo, da zakonodaja za enosledna vozila (motorna kolesa) ne predvideva obvezne uporabe zimske opreme v zimskih razmerah. »Samo vožnjo moramo vselej prilagoditi razmeram. Pozimi je cestna podlaga hladna, posuta s peskom, soljo, emulzijo, lahko pa tudi mokra in poledenela. To so razlogi za prilagajanje hitrosti. Pospeševanje naj bo karseda nežno, prav tako zaviranje, vožnja v zavoj pa z manjšim nagibom kot v poletnih razmerah. Predlagam še daljšo varnostno razdaljo, vsaj na približno tri sekunde. Odsvetujem pa vožnjo, ko sneži in se sneg oprijemlje ceste,« pravi Safran in doda, da lahko motoristi zimski premor izkoristijo za vadbo in tako pričakajo naslednjo motoristično sezono bolje pripravljeni.

Komentarji: