V času, ko vsi avtomobilski proizvajalci na trg pošiljajo nove križance, so pri Citroënu ubrali drugačno pot. Njihov model C4 cactus je bil namreč do zdaj križanec, po prenovi pa je prešel med kombilimuzine (t. i. golfov razred), kar so potrdili tudi občutki med testnimi vožnjami.
Smo v avtomobilu ali doma na kavču? Takšna primerjava ni povsem privlečena za lase, kajti v prenovljenem citroënu C4 cactus sta prednja sedeža iz penaste gume zelo široka, pa tudi barvne kombinacije spominjajo bolj na pohištvo kot avtomobil. Namen Citroënovih razvojnikov je jasen: želeli so, da se potniki v svojem jeklenem konjičku počutijo kot doma.

Preizkušeni 1,6-litrski dizelski motor je varčen prevoznik. FOTO: Gašper Boncelj
Udobno za hrbtenico
Čeprav sta sedeža na pogled malce nenavadna, je že po nekaj kilometrih jasno, da se lepo podata pod hrbtenico. K udobni vožnji pripomore tudi vzmetenje s hidravličnimi dročniki, saj C4 cactus z njimi brez težav nevtralizira neravnine na poškodovanem in neurejenem cestišču. A tako je le pri zmerni vožnji. Kdor preveč divja, kmalu spozna, da sedeža ne dajeta najboljše bočne opore za hitro zavijanje v ovinkih, ob takšni vožnji tudi vzmetenje ni več povsem blago.
Citroën C4 cactus shine blueHDi 100 BVM S&SZastopnik: C Automobil Import d.o.o.
Cena: 17.300 € (testni avtomobil 19.650 €)
Euro NCAP: Preizkus še ni bil opravljen.
Izpust CO₂: 96 g/km
Testni C4 cactus ima pod pokrovom 1,6-litrski dizelski motor s 100 konjskimi močmi (73 kW), do 100 km/h pospeši v 10,6 sekunde, skrajno hitrost doseže pri 184 km/h, ročni menjalnik pa je petstopenjski. C4 cactus ima z njim najraje umirjeno medmestno vožnjo, dobro se znajde tudi v ozkih mestnih ulicah, čeravno z dolžino 4,17 metra ni med najkrajšimi. Brez težke noge je poraba goriva ugodna, v prijetnejšem delu leta, ko ni premrzlo, jo lahko spravite pod pet litrov na 100 prevoženih kilometrov.

Precej izstopa oblika armaturne plošče pri sovozniku. Takšne nima noben drug avtomobil. FOTO: Aljaž Vrabec
Številna odlagalna mesta
V urbana okolja se poda tudi zaradi svoje zunanje in notranje oblike. Dosedanji značilni bočni zračni blažilniki (airbumps) so manjši in nižje na vratih, a C4 cactus je še vedno drugačen od konkurence, zato ga ni težko prepoznati. Enako velja za notranje oblikovne prijeme, saj so materiali prijetni na otip in barvne kombinacije moderne. Precej izstopa oblika armaturne plošče na sovoznikovi strani, ki je unikatna med vsemi avtomobilskimi modeli – kar pa ne pomeni, da je vsakomur všeč.
- Široka prednja sedeža iz penaste gume se lepo prilagodita hrbtenici.
- Vzmetenje je s hidravličnimi dročniki.
- 1,6-litrski dizelski motor s 100 konjskimi močmi (73 kW).
Prostora je dovolj na obeh klopeh, prtljažnik meri 358 litrov in ob podrti drugi klopi naraste do 1170 litrov. To je povsem dovolj za teniško torbo, manjše nakupe in družinske počitnice z dvema otrokoma, a je res, da nakladalni rob ni ravno nizek. Vsekakor je treba omeniti še številne odlagalne prostore v potniškem delu, zato je C4 cactus primeren družinski avtomobil. O tem prepriča tudi ugodna cena, saj je imel testni primerek pri slabih dvajsetih tisočakih kamero za vzvratno vožnjo in številne varnostne pripomočke (samodejno zaviranje, zaznavanje nepozornosti voznika, opozorilo o nenamerni menjavi voznega pasu …).
Drugo mnenje
Zelo všeč mi je zunaj, »odbitost« prvega cactusa so ravno prav umirili. Kar všeč mi je tudi znotraj, čeprav tam tistega velikega presenečenja ni več. Manj sta mi všeč posreden volan in podvozje, ki se kljub novim rešitvam na kakem robu asfalta zadaj preveč sliši. Všeč mi je dizel, ki je zelo varčen in ni robat. Gašper Boncelj

Zadaj se stekla tudi tokrat odpirajo s kljukico. FOTO: Gašper Boncelj

Dosedanji značilni bočni zračni blažilniki (airbumps) so manjši in nižje na vratih. FOTO: Aljaž Vrabec

Kljuka na vratih v slogu ročaja torbice. FOTO: Gašper Boncelj
Komentarji