Ford ecosport titanium 1.0 ecoboost

Svetovni igralec usposobljen za evropsko tekmo.
Fotografija: Pri drugi generaciji ecosporta so se razvojniki posvetili zahtevam sodobnega evropskega kupca. Obrusili so njegov videz, dodali kakovostne tehnične rešitve in dvignili raven udobja. FOTO: Andrej Brglez
Odpri galerijo
Pri drugi generaciji ecosporta so se razvojniki posvetili zahtevam sodobnega evropskega kupca. Obrusili so njegov videz, dodali kakovostne tehnične rešitve in dvignili raven udobja. FOTO: Andrej Brglez

Prenova ali bolje estetska, tehnična in vsebinska prilagoditev eco sporta željam kupcem na bogatejših trgih je bila nujna. Pri Fordu niso sekali ovinkov. V delo so se očitno zakopali resno. Zamenjali so veliko ključnih delov, eco sport naslonili na odlične temelje fieste ter ga opremili s sodobno tehnologijo in svežim videzom. Zdaj je to pesem, veliko bolj po okusu Evrovizije.

Razlika med prej in zdaj se opazi tako zunaj kot v kabini in tudi med vožnjo. Po novem se družinska pripadnost prepozna že ob pogledu na povsem spremenjen sprednji del, ki je postal precej bolj enovit. Eco sport meri v dolžino dobre štiri metre, njegova medosna razdalja znaša 2,5 metra. V bočni liniji so veliko karoserijsko površino in visoko postavitev optično odlično rešili z več oblikovno spretno odmerjenimi utori, ki naredijo avtomobil še bolj dinamičen in privlačen. Vrata prtljažnika so ohranila bočno odpiranje.Tak način odpiranja ima nekaj prednosti pa tudi kakšno slabost. Največji plus je lažje zapiranje. To postaja pri vedno višjih mestnih terencih resna nadloga, saj pomeni že za srednje visoke uporabnike pravo raztezno telovadno vajo. Omejitve pa se pokažejo pri tesnem parkiranju za avtomobili ali kakšno drugo oviro. Prtljažnik razveseli s precej uporabno kockasto obliko, sprejme pa do 356 litrov tovora.

Odpiranje vrat v stran ima nekaj velikih prednosti, še zlasti ko gre za višje modele. Omejitev se pokaže le pri tesnem parkiranju za avtomobili ali kakšno drugo oviro. FOTO: Andrej Brglez
Odpiranje vrat v stran ima nekaj velikih prednosti, še zlasti ko gre za višje modele. Omejitev se pokaže le pri tesnem parkiranju za avtomobili ali kakšno drugo oviro. FOTO: Andrej Brglez


Voznika in potnike v kabini pričakajo novi, udobnejši sedeži in glede na velikost avtomobila tudi precej prostora. Ta je še zlasti radodarno odmerjen v predelu glave. Na vratih kraljuje trda plastika, na armaturni plošči pa je atraktiven nov dizajn pokrit tudi z na otip veliko bolj prijet­no mehko umetno maso. Črne površine je pod ostro nagnjeno in veliko stekleno površino precej, kar obeta v vročih dneh dodatno delo za prisilno hlajenje s klimatsko napravo. Prostor je ustrezno odmerjen tudi na zadnji klopi, ki je deljiva v razmerju 40:60. Vstopanje je zelo dobro predvsem spredaj, kjer imajo vrata hvaležno velik kot odpiranja. V dobro novemu eco sportu štejemo premišljeno postavitev stikal na volanu in preprosto uporabnost multimedijskega sistema sync 3.

Zelo premišljena postavitev stikal olajša upravljanje najpogosteje uporabljanih funkcij, prav tako se odlično odreže multimedijski vmesnik sync 3. FOTO: Andrej Brglez
Zelo premišljena postavitev stikal olajša upravljanje najpogosteje uporabljanih funkcij, prav tako se odlično odreže multimedijski vmesnik sync 3. FOTO: Andrej Brglez


Tako kot v kabini se tehnična preobrazba začuti tudi med vožnjo. Več kot očitno je, da eco sport sloni na zelo zdravih fiestinih temeljih, zato se, kljub višji postavitvi, kar lepo spoprime tudi z ovinki. Volan je presenetljivo komunikativen, vzmetenje primerno čvrsto. Po drugi stani solidno obvladuje tudi neravnine, le da pri takih voznih podlagah v kabino hitro prodre kak moteč zvok podvozja. Zvočna zatesnjenost je dobra pri manjši in srednji hitrosti, pri večji avtocestni pa ostaja razmeroma glasen.

Preskušani eco sport je bil opremljen z litrskim bencinskim motorjem eco boost z močjo 92 kW, ki poganja sprednji kolesi. Skupaj s šeststopenjskim ročnim menjalnikom daje dober občutek hitre in dovolj velike zaloge moči. Je pa vendar pisan na kožo defenzivnih voznikov. Takih, ki vozijo premišljeno in z mehko nogo. Le pri takem vozniškem slogu lahko ostane poraba razmeroma ugodna. V našem primeru, ki ni bil ves čas zgledno defenziven, je povprečje na koncu preskusa znašalo 7,7 l/100 km.

Ecosport je bil že prej zelo uporabniško nezahteven stroj in tak je ostal. To je njegova velika prednost, ki bo nedvomno razveselila voznike, ki v sodobnem prometu pogrešajo predvsem enostavno rabo avta. Hkrati pa po novem ponuja veliko višjo raven udobja, postal je oblikovno sodobnejši, ima zelo dober paket varnosti in odličen sistem upravljanja multimedijskega vmesnika.

Komentarji: