Land rover defender se vrača

Robustnost v moderni obleki - sposoben je za teren, a z veliko udobja, bogato pa ima tudi zgodovino.
Fotografija: Novi land rover defender se znajde na vseh podlagah. FOTO: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Novi land rover defender se znajde na vseh podlagah. FOTO: Aljaž Vrabec

Lahko rečete, da je avtomobilska legenda, a hkrati tudi, da je to povsem nov avtomobil; v obeh primerih imate prav. Ime je dobil kasneje, a Land Roverjevega terenca poznamo že vse od aprila 1948. Lani so ga po nekaj letih spet obudili, prenovili in poslali na največje avtomobilske trge.

Tudi po sedemdesetih letih je land rover defender še vedno prepoznaven. Že na daleč je jasno, da imate pred sabo zajeten avtomobil s tradicionalnimi škatlastimi potezami, ki v vsem tem času niso izgubile karizme, le bolj elegantno so oblikovane. Prav pri tej podrobnosti je občutek, da defender spreminja svoje poslanstvo, saj postaja bistveno bolj luksuzen avtomobil, ki še vedno zmore premagati najtežje vozne ovire, a ga bodo novi lastniki raje vozili v lepih oblekah, morda manj pa bo voznikov v divjini, ki vse stavijo na tehniko in jim ni mar za lepoto.



Takšne poti so za defenderja mala malica. FOTO: Aljaž Vrabec
Takšne poti so za defenderja mala malica. FOTO: Aljaž Vrabec


Daljša različica 110s v dolžino meri 4,75 metra, skupaj z rezervnim kolesom 5,02 metra. Rezervno kolo je na prtljažnih krilnih vratih, zato voznik zadaj ne vidi vsega skozi zadnje okno, toda v pomoč mu je posebna kamera, ki sliko projicira kar v vzvratno ogledalo. Voznik tako lahko izbira, ali bo v ogledalu spremljal realen odsev, vendar zmanjšan, ali pa celotno dogajanje prek kamere.

Do sto kilometrov na uro pospeši v dobrih devetih sekundah, največja hitrost je 188 km/h. FOTO: Aljaž Vrabec
Do sto kilometrov na uro pospeši v dobrih devetih sekundah, največja hitrost je 188 km/h. FOTO: Aljaž Vrabec


Vlečna zmogljivost je 3500 kilogramov


Možni sta dve razporeditvi sedežev, s petimi ali sedmimi, od tega je odvisna tudi prostornost prtljažnika. V standardni postavitvi je tako zadaj najmanj 646 litrov prostora (če je naložen do strehe, 916 litrov), če drugo (in morebitno tretjo) vrsto zložimo, pa je prostora celo 2380 litrov. Kot se za tako velik prtljažnik spodobi, je zraven več pripomočkov, ki preprečujejo (nevarno) premikanje manjših predmetov, možno je zakleniti varnostni zaboj, tudi v potniški kabini je več zajetnih odlagalnih prostorov. In jasno, tudi za potnike je na voljo kraljevska prostornost.

Dogajanje za avtomobilom lahko spremljate v ogledalu ... FOTO: Blaž Kondža
Dogajanje za avtomobilom lahko spremljate v ogledalu ... FOTO: Blaž Kondža


... ali pa prek kamere. FOTO: Blaž Kondža
... ali pa prek kamere. FOTO: Blaž Kondža


Bowler defender 110 FOTO: Bowler<br />
 
Bowler defender 110 FOTO: Bowler
 


Podvozje lahko dvignete. FOTO: Aljaž Vrabec
Podvozje lahko dvignete. FOTO: Aljaž Vrabec
Do skrajnosti ga nismo spustili, toda vožnja po gozdnih (kamnitih) poteh je potrdila, da novi defender nadaljuje terensko tradicijo. Največja nosilnost je 900 kilogramov, streho lahko obremenite do 300 kilogramov (med vožnjo 168 kilogramov), vlečna zmogljivost je 3500 kilogramov, z njimi pa lahko brodite tudi po vodi, ki ni višja od 90 centimetrov. Ko se znajdete na zares razritem terenu in potrebujete večji odmik od tal, lahko defenderja z zračnim vzmetenjem dvignete za dodatnih nekaj manj kot osem centimetrov.

Skupno je lahko od tal oddaljen 29,1 centimetra. Pri vstopu na pobočje zmore s kotom pri 38 stopinjah, pri izstopu premaguje kote do 40 stopinj, a morate pred tem z zračnim vzmetenjem dvigniti podvozje. Štirikolesni pogon je stalni, enako samodejni osemstopenjski menjalnik z reduktorjem, s sredinskim in opcijskem zadnjim diferencialom pa je defender sposoben premagati peščene, blatne, zamrznjene in skalnate podlage. Izkušeni vozniki si lahko terenske nastavitve prilagodijo po svojih željah, manj izkušenim pa pomaga sistem za samodejno zaznavo terena, ki glede na to prilagodi nastavitve avtomobila.

Vozniško okolje je sodobno in lepo urejeno. FOTO: Blaž Kondža
Vozniško okolje je sodobno in lepo urejeno. FOTO: Blaž Kondža


Skoraj okroglih sto tisočakov


Takšni podvigi niso možni brez trdega dela motorja. Pod sprednjim pokrovom testnega primerka kraljuje dvolitrski dizelski agregat z 240 konjskimi močmi (176 kW). Vozne lastnosti so vrhunske tudi pri vožnji na urejenih cestiščih, z lično urejenostjo in izborom sodobnih materialov pa novi defender jasno nakazuje, da privlači tudi, ko se pojavi v urbanem okolju. Edino na avtocesti vzame oglata podoba svoj davek – hrup vetrnega piša je pri hitrostih okoli avtocestne omejitve občuten.

Land rover defender FOTO: Aljaž Vrabec
Land rover defender FOTO: Aljaž Vrabec


Kakorkoli, voznik ima že zaradi pokončnega sedenja izreden pregled nad dogajanjem, v veliko pomoč so mu še vse kamere. V času testnih voženj smo porabili okoli deset litrov dizelskega goriva na sto prevoženih kilometrov, vse našteto (in še kaj več) pa stane skoraj okroglih sto tisočakov.

Komentarji: