Na črpalki vas bodo dolgo pogrešali

Mitsubishi outlander PHEV: Na elektriko lahko prevozite čez 40 km.
Fotografija: Outlander PHEV ima precej varnostne opreme: sistem za ublažitev naleta, opozorilo pred zapustitvijo voznega pasu, radarski tempomat, sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu ... Foto Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Outlander PHEV ima precej varnostne opreme: sistem za ublažitev naleta, opozorilo pred zapustitvijo voznega pasu, radarski tempomat, sistem za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu ... Foto Aljaž Vrabec

Ko se skoraj vse modne smernice ujamejo v enem avtomobilu, nastane mitsubishi outlander PHEV, saj gre za športnega terenca s priključnim hibridom in štirikolesnim pogonom. Če imate doma ali v službi blizu električno vtičnico, mora biti takšen model skoraj obvezno med vašimi nakupnimi možnostmi.

Gremo kar takoj k bistvu – mitsubishi outlander PHEV (plug-in hybrid electric vehicle) je priključni hibrid, kar pomeni, da ima pod pokrovom 2,4-litrski bencinski motor (99 kW moči), zraven pa sta še dva elektromotorja; sprednji z močjo 60 kW, zadnji s 70 kW. Skupne moči v tovarni ne razkrivajo, saj motorji med seboj niso povezani, zato se ta vrednost vseskozi spreminja.



Na armaturni plošči so prenovljeni materiali. Foto Aljaž Vrabec
Na armaturni plošči so prenovljeni materiali. Foto Aljaž Vrabec


Ko je električne energije dovolj, elektromotorja poganjata sprednji in zadnji kolesi z ničelno porabo goriva, kar je mogoče pri hitrosti do 135 kilometrov na uro. Pri hibridni vožnji elektromotorja poganjata vozilo z elektriko, ki jo generira bencinski motor, pri največjih obremenitvah (močno pospeševanje, hitra vožnja in vožnja v klanec) pa bencinski motor žene tudi sprednji kolesi. Dobro je, da lahko energijo v bateriji po lastni želji privarčujete za pozneje (s pritiskom na gumb).

Samo na elektriko lahko outlander PHEV opravi dobrih 40 kilometrov (baterija ima kapaciteto 13,8 kilovatne ure), kar je v povezavi z bencinskim motorjem precej spodobna pomoč. Poraba goriva bencinskega motorja je tako na testnih vožnjah znašala okoli štiri litre na sto prevoženih kilometrov (v tovarni sicer obljubljajo porabo okoli dveh litrov).



Izbiro pogona in varčevanje električne energije lahko nastavite z gumbi. Foto Aljaž Vrabec
Izbiro pogona in varčevanje električne energije lahko nastavite z gumbi. Foto Aljaž Vrabec


Outlanderja PHEV lahko priključite tudi na hitro polnjenje, pri čemer se baterija napolni do približno 80 odstotkov v 25 minutah. Bolj priročno je, če imate doma ali v službi blizu električno vtičnico, saj bo tako baterija polna v petih urah in pol.

Priročno je, če imate doma blizu električno vtičnico. Foto Aljaž Vrabec
Priročno je, če imate doma blizu električno vtičnico. Foto Aljaž Vrabec
Avtomobil z dolžino 4,69 metra je seveda gnan štirikolesno in opremljen s samodejnim menjalnikom, ob volanu pa sta še dve prestavni ročici, a ne za menjalnik, ampak za spreminjanje stopnje regenerativnega zaviranja pri spuščenem plinu. Na voljo je šest stopenj; najuporabnejša je najmočnejša, nikoli pa avtomobil ne zavira tako močno kot kakšen povsem električni.



V dolžino meri 4,96 metra. Foto Aljaž Vrabec
V dolžino meri 4,96 metra. Foto Aljaž Vrabec


Med drugimi prednostmi je treba pohvaliti prostornost v potniški kabini, saj je sklop litij-ionskih akumulatorjev nameščen v dnu, prav tako je odlična preglednost iz avtomobila, outlander PHEV pa se najbolje odziva pri umirjeni vožnji. Manj privlačna je cena, saj že vstopni model stane 41 tisočakov, a je končna cena zaradi državne subvencije vseeno nižja za 4500 evrov.

V prtljažniku je 488 litrov prostora. Foto Aljaž Vrabec
V prtljažniku je 488 litrov prostora. Foto Aljaž Vrabec

Komentarji: