Najboljše mestno vozilo! (FOTO)

Električno kolo S-bikes C70 e je primerno tudi za starejše kolesarje.
Fotografija: C 70 e je dobro premišljeno električno mestno kolo, ki je zaradi »ženskega« okvirja posebej prijazno do starejših. FOTO: Andrej Krbavčič
Odpri galerijo
C 70 e je dobro premišljeno električno mestno kolo, ki je zaradi »ženskega« okvirja posebej prijazno do starejših. FOTO: Andrej Krbavčič

Španova znamka električnih koles S-bikes je letos predstavila kolo C70 e, ki je sestavljeno posebej za potrebe mestne vož­nje, torej stavi na uporabnost in udobje ter hvalevredno upošteva zmanjšano gibljivost starejših. Resnično si je težko predstavljati primernejše vozilo za vožnjo po sodobnih mestnih središčih, kjer vladajo kaos in gneča ali pa prepoved vožnje za vse, kar še notranje zgoreva.

Mali prikazovalnik kaže vse bistveno in dopušča osebno nastavitev pogona. FOTO: Andrej Krbavčič
Mali prikazovalnik kaže vse bistveno in dopušča osebno nastavitev pogona. FOTO: Andrej Krbavčič


Mestni pedelek C70 e ima doseg zgolj 70 km. To je za namen kolesa popolnoma dovolj, še posebno ker se lahko na ta doseg zaneseš, četudi nisi škrt pri izkoriščanju električne pomoči. Zato je baterija lahko manjša in so jo fiksno ter neopazno vgradili v debelo glavno cev aluminijastega okvirja, kar je maso kolesa zmanjšalo na vsem obvladljivih 21 kg. Okvir je namenoma »ženski«, da je prav vsem omogočeno nestresno zajezdenje kolesa. Že zato, ker je okvir aluminijast, je dobrodošlo vzmetenje prednjih vilic in sedeža. Posebnost prednjega vzmetenja z gibom 40 mm je enojni vzmetni element, ki kolesu popolnoma ustreza in na krmilu ni občutiti nikakršnih zračnosti. Sedež ima vzmetno podporo in je podložen z gelom, da je resnično udoben – le v vročini postane precej pekoč. Sedež je na zadnji strani domiselno opremljen z držajem za udobnejše prenašanje. Zelo nam je všeč robusten prt­ljažnik z dovoljeno nosilnostjo 25 kg, manj prepričljivo se zdi samo spodnje vpetje z dvema drobnima vijakoma. Prtljažnika v prednjem delu ne smete naložiti previsoko, sicer bo ob gibanju sedežne vzmeti tisti držaj zadeval ob prtljago.



Držaj na sedežu je v pomoč pri premeščanju ali spravilu kolesa. FOTO: Andrej Krbavčič
Držaj na sedežu je v pomoč pri premeščanju ali spravilu kolesa. FOTO: Andrej Krbavčič


Kolo poganja kakovosten Bafangov 36-voltni motor, ki zmore 250 vatov. Baterijo polnimo na kolesu z majhnim polnilnikom, vtičnica ima nekam nepreprič­ljiv gumast pokrovček. Baterija je polna po približno petih urah. Za čim bolj preprosto rabo kolesa je primeren razmeroma majhen uporabniški vmesnik, ki prikazuje med vožnjo le zares pomembne podatke in je univerzalen.

Enojno prednje vzmetenje ima 40 mm giba. FOTO: Andrej Krbavčič
Enojno prednje vzmetenje ima 40 mm giba. FOTO: Andrej Krbavčič


Kdor želi in se spozna, lahko z njim nastavlja prav vse parametre rabe električne pomoči, celo največjo hitrost lahko dvigne precej čez predpisano. Vključevanje in izključevanje električne pomoči poteka izredno mehko in nemoteče, prav zato se včasih zdi, da nam ob startu premalo pomaga – vklopite primerno prestavo. Izbirate lahko med sedmimi prestavami in kar devetimi stopnjami pomoči elektromotorja. Rekuperacije ni, dotik zavorne ročice pa hipno prekine električno pomoč. Zavori sta kolutni in hidravlični, omogočata odlično odmerjanje in sta zelo zmogljivi v vsakršnih okoliščinah. Kolesi sta 28-palčni, pnevmatiki sta opremljeni s svetlobo odbojnimi stranicami. Le zakaj ima avtomobilski ventil samo prednja? Stranska opora je dorasla namenu, zaščita verige zadošča.

Bafangov 36-voltni motor in hidravlična kolutna zavora sta kakovostni komponenti. FOTO: Andrej Krbavčič
Bafangov 36-voltni motor in hidravlična kolutna zavora sta kakovostni komponenti. FOTO: Andrej Krbavčič


Pravzaprav je odlična vsa oprema razen cenenih pedalov. Žaromet je izvrsten, nerodno pa je, da moramo zadnjo baterijsko lučko vklapljati posebej na njej sami. Vožnja je resnično udobna in lahkotna, električne pomoči se zavedamo samo zaradi občutka, da so drugi kolesarji prav počasni. C70 e je nenavadno prijeten in lahkoten celo pri običajnem pedaliranju in je dovolj uporaben tudi za manj zahtevne zunajmestne izlete. Za mestno rabo pa česa boljšega ne boste zlahka našli.

Polnilnik v petih do šestih urah popolnoma napolni v debeli cevi okvirja skrito baterijo. FOTO: Andrej Krbavčič
Polnilnik v petih do šestih urah popolnoma napolni v debeli cevi okvirja skrito baterijo. FOTO: Andrej Krbavčič

Komentarji: