Ko ima proizvajalec dober in privlačen avtomobil, to ne pomeni, da lahko počiva na lovorikah. Največkrat najtežja naloga šele sledi – kako uspešen model nadgraditi, da še naprej privablja kupce in ne postane preveč drugačen.
Range rover evoque v ljudski zavesti ostaja precej nov model, vendar je po letu 2011 prišel čas za drugo generacijo. Naloga ni bila preprosta. Land Rover spada s svojimi range roverji med prestižna imena, zato si neuspešnega modela ne more privoščiti, tehnologije morajo biti vrhunske, hkrati je ravno evoque svojo konkurenčno prednost gradil na atraktivnem videzu, zato bi bil vsak oblikovni spodrsljaj kaj hitro poguben.

Notranjost sestavljajo gladke površine brez izrazitih linij. FOTO: Aljaž Vrabec

Range rover evoque. FOTO: Aljaž Vrabec
Vsaj pri obliki so snovalci dobro opravili svoje delo. Evoque je zadržal prepoznavnost, hkrati pa mladostno atraktivnost, pri čemer izčiščena oblika brez pretiranih linij nikakor ni preveč futuristična. Opazna je namreč eleganca, veliko pozornosti so namenili tudi podrobnostim – v stranskih ogledalih je lučka, ki na tleh izriše silhueto avtomobila, v notranjosti za prijetno vzdušje skrbi ambientalna svetloba, vratni ročaji se pogreznejo in so med vožnjo ali parkiranjem neopazni.

Kljuka, ki se lahko tudi povsem pogrezne. FOTO: Aljaž Vrabec
V elegantnem slogu je oblikovana tudi notranjost, s številnimi gladkimi površinami brez pretiranih linij, okraskov ali barvitosti. Bolj zapletena je uporaba menija, saj morata voznik ali sovoznik včasih precej brskati, da prideta do želene funkcije. Potem ko se enkrat navadita, resda ni več težav, ampak sprva potrebujeta malce več potrpljenja.
Do 60 centimetrov globoko v vodo
Zanimiva rešitev je tudi kamera, ki je vgrajena ob anteni na strehi in usmerjena nazaj. Če je v avtomobilu pet potnikov ali je prtljažnik naložen do strešnega roba, ta kamera vozniku omogoča nemoten pogled za vozilo; aktivira se na notranjem vzvratnem ogledalu, ki s tem postane zaslon. Druga zanimivost je navedba znamke, da je kar 99 odstotkov evoqua novega. Arhitektura karoserije tako poleg visoko odpornega jekla vsebuje tudi aluminij; rezultat je za trinajst odstotkov večja čvrstost. Za desetino se je povečal prtljažni prostor, ki ima zdaj prostornino 591 litrov in je povečljiv v razmerju 40:20:40. Omenimo lahko še terensko zmogljivost: s tem avtomobilom se lahko zapeljete v do 60 centimetrov globoko vodo.

Range rover evoque. FOTO: Aljaž Vrabec
Čeprav so v 4,37 metra dolgem avtomobilu malce spustili streho, so ob optimalnejši notranji razporeditvi povečali prostor nad glavami potnikov, hkrati imajo več prostora za noge. A še pomembnejše je, da se dobro počutijo med vožnjo. Športni terenec ni pretirano velik, zato je spreten v mestnih ulicah, hkrati je poskočen in stabilen med podeželskimi ovinki.

Range rover evoque. FOTO: Aljaž Vrabec
Osrednji junak je dvolitrski dizelski motor pod pokrovom s 180 konjskimi močmi (132 kW), zraven sta tudi štirikolesni pogon in devetstopenjski samodejni menjalnik. V celotnem sklopu je nujna omemba 48-voltne napeljave za shranjevanje zavorne energije, obenem na spustih samodejno izklaplja motor, poraba v času testa pa je znašala okoli sedem litrov na sto prevoženih kilometrov.
Prestižnost in kakovost v avtomobilskem svetu nikakor nista poceni. Tovrstni range rover evoque (oznaka testnega primerka: range rover evoque 2.0 first edition MHEV AWD A9) stane dobrih sedemdeset tisočakov.
Land rover range rover evoque 2.0 TD4 MHEV AWD
Zastopnik: Avto Aktiv Intermercatus, d. o. o.
Cena: 73.194 €
Euro NCAP (2019): *****
Izpusti CO₂: 150 g/km

Range rover evoque. FOTO: Aljaž Vrabec

Za desetino se je povečal tudi prtljažnik, ki ima zdaj prostornino 591 litrov in je povečljiv v razmerju 40:20:40. FOTO: Aljaž Vrabec

Range rover evoque. FOTO: Aljaž Vrabec
Komentarji