Megane prihodnosti in električna dacia

Renault eways: Strategija nujne elektrifikacije in oživitev legendarnega modela.
Fotografija: Renault želi s konceptom megane evision na novo definirati pojem kombilimuzine nižjega srednjega razreda. Foto Renault
Odpri galerijo
Renault želi s konceptom megane evision na novo definirati pojem kombilimuzine nižjega srednjega razreda. Foto Renault

»Renolution« je interna oznaka programa znotraj francoskega Renaulta, s katerim se morajo odzvati na eno največjih kriz v zgodovini podjetja, na modelskem področju pa velike spremembe napovedujejo z dvema električnima izdelkoma, ki sta vsak na svoj strani ponudbe. Koncept megan evision napoveduje novo sposobnejšo električno platformo in novo oblikovalski slog znamke, dacia spring pa je manj razburljivi, a prvi električni izdelek njihove cenovno dostopnejše znamke Dacia.
 
Luca de Meo je oba modela po svoje navezal na Renaultovo zgodovino, koncept novega megana pač na njegovo prvo izvedbo, ki  s katerim je imelo podjetje sredi devetdesetih letih prejšnjega stoletja, ko je bil prvič v tem podjetju, že imelo nove začetke in z njim uspelo: do danes so prodali 7 milijonov meganov, ki je njihov tretji najuspešnejši model.
Ni pa skrivnost, da se megane zdaj ne prodaja več tako bleščeče kot nekoč, ko je bil tudi megane scenice, scenic je na cestah sploh veliko bolj redek kot v prejšnjih generacijah.

Koncept je dolg 421 cm, a naj bi mu električna zasnova omogočala notranjo prostornost nekoliko večjih avtomobilov. Foto Renault
Koncept je dolg 421 cm, a naj bi mu električna zasnova omogočala notranjo prostornost nekoliko večjih avtomobilov. Foto Renault


Aktualni koncept megan evision naj bi megane in zasnovo avtomobila kot kombilimuzine domislil na novo. Dodobra so izkoristili možnosti električnega pogona in v vozilu dolgem 421 cm menda dosegli notranjo prostornost aktualnih modelov, ki so 10 do 15 cm daljši. Hkrati ima menda zelo dobro aerodinamiko, kar je za električni pogon zelo pomembno, nenazadnje pa vsaj po fotografijah sodeč dobro izgleda. No, vsaj navzven, moramo pa vselej malce z rezervo vzeti izjavo, da bo imel proizvodni izdelek v 95-odstotkih takšno podobo kot študija.

Notranjosti še niso razkrili, razen nekaterih skic drobovja, ob katerih so poudarili, da ima avtomobil akumulator z zmogljivostjo 60 kWh, da je ta sklop, ki je nameščen v dnu debel le 11 cm, kar da je velik napredek in omogoča kljub lepim zunanjim linijam z ustrezno notranjo prostornost.
Bodoči električni megane napoveduje doseg 450 km in možnost hitrega polnjenja. Foto Renault
Bodoči električni megane napoveduje doseg 450 km in možnost hitrega polnjenja. Foto Renault
}Jasno je, da so izkoristili kompaktnost elektro motorja (moč 160 kW), dosegli majhna previsa in precejšnje medosje. Gre za popolnoma novo platformo zveze Renault Nissan z oznako CMF-EV, kjer je lahko medosna razdalja do 277 cm.  

Če se še nekoliko vrnemo k elektro pogonu – trdijo, da bo doseg z enim napolnjenjem 450 km po merilnem standardu WLTP, da ga bo moč na hitri polnilnici za doseg 200 km z energijo napolniti v pol ure.

Za avtomobil so prijavili 300 patentov, v proizvodnjo da gre že v enem letu, nastajal pa bo v Franciji, kar je seveda pričakovano, glede na to da je Francija Renaultu to pomlad namenila zajetno pomoč v zameno za obljube o izdelavi bodočih pomembnih izdelkov doma.

Električna dacia spring bo najprej prihodnje leto na voljo v shemi za souporabo, jeseni 2021 pa tudi za indvidualne kupce. Foto Renault
Električna dacia spring bo najprej prihodnje leto na voljo v shemi za souporabo, jeseni 2021 pa tudi za indvidualne kupce. Foto Renault


V letih, ko so razvijali prvega megana, pa se je Renault odločil tudi za naložbo v  Dacio, ki so jo nato pripravili kot danes dokaj uspešno nizkocenovno znamko z dokaj široko paleto modelov. Za prihodnje leto  imajo pripravljeno nov izvedbo najbolj množičnega modela sandero, ki bo imel pogon na bencin in plin, nared pa bo tudi prva električna dacia, ki nosi imel spring.

Notranjost ni razburljiva, a tega pri tej znamki niti ne pričakujemo. Foto Renault
Notranjost ni razburljiva, a tega pri tej znamki niti ne pričakujemo. Foto Renault


Avtomobil prav tako dokaj kompaktnih mer (dolžina 3,7 metra) in je nekoliko bolj dvignjen od tal, električni motor zmore moč 33 kW, akumulator pa zmogljivost 29 kWh, kar naj bi zadostovalo za doseg 225 kilometrov. Avtomobil naj bi imel ob tem še solidnih 300 litrov prtljažnika, ponujali pa ga bodo tudi v dostavni izvedbi s prtljažnikom 800 litrov.

Dacio spring, ki bo nastajala na Kitajskem, bodo prihodnje leto najprej ponudili v shemi za souporabo vozil ZITY (doslej v Franciji in Španiji), jeseni 2021 pa tudi za posamične kupce po Evropi.

O ceni, ki bo nedvomno ključnega pomena, še niso rekli nobene.

Dacia spring je malce dvignjena od tal, spominja na dosedanjega sandera stepway. Foto Renault
Dacia spring je malce dvignjena od tal, spominja na dosedanjega sandera stepway. Foto Renault

Komentarji: