
Neomejen dostop | že od 14,99€
Kot so sporočili iz Renaulta, bo sredi julija podjetje zapustil njihov izvršni direktor Luca de Meo. Nove izzive naj bi iskal izven avtomobilske industrije.
V izjavi, ki jo je objavil Renault, je de Meo dejal: »V življenju pride trenutek, ko človek ve, da je delo opravljeno.« Dodal je, da »rezultat govorijo sam zase: so najboljši v naši zgodovini.«
Agencija Reuters je prenesla navedbe francoskega Le Figaroja, da naj bi Luca De Me v prihodnosti vodil podjetje luksuznih izdelkov Kering. Dosedanji prvi mož te družbe Francois-Henri Pinault naj bi že dlje časa iskal svojega naslednika.
V Keringu sicer včeraj navedb niso želeli komentirati. Podjetje ima v svojem portfelju različne prestižne modne znamke, kot so Gucci, Yves-Saint Laurent ali Balenciaga. Predvsem z Guccijem, ki predstavlja polovico vsega njihovega posla, naj bi jim v zadnjem času ne šlo najbolje.
58-letni Italijan Luca De Meo je Renault vodil 5 let in ga uspešno dvignil iz zahtevnega obdobja, ki je sledilo aretaciji poprejšnjega dolgoletnega šefa Carlosa Ghosna.
Potem ko je bilo v podjetje še v obdobju koronske krize v velikih finančnih težavah in mu je jamstvo dajala Francija, ki je še vedno 15-odstotni lastnik, se je pod vodstvom De Mea prenovilo, prestrukturiralo in pripravilo dokaj uspešno modelsko paleto matične znamke Renault, hkrati pa jim je uspelo naprej krepiti nizkocenovno znamko Dacia.
De Meo je, ko je bil še enoletni predsednik evropskega panožnega avtomobilskega združenja Acea, večkrat pozival, da bi morala Evropa v tekmi s Kitajci skupiti skupaj; zavzemal se je za japonski pristop k malim avtomobilom, da bi bili ti cenejši in bolj množični.
Omenjalo se ga je kot možnega naslednika Carlosa Tavaresa, ki je lani zapustil vodenje mnogo večjega Stellantisa, a je takrat De Meo dejal, da ne išče novega izziva.
Pred Renaultom je bil De Meo pri skupini Volkswagen (nazadnje pri Seatu), še prej v Fiatu, kjer se je prvič uveljavil kot vodja marketinga, ko so na trg uvedli novodobno izvedbo modela 500. To je De Meo izvedel tudi pri renaultu, z električno reinkarnacijo renaultov 4 in 5 ter renaulta twinga.
Renault je bil letos eden redkih avtomobilskih proizvajalcev, ki ni objavil, kakega opozorila, da bo imel manjši dobiček. Podjetje ima trenutno trden položaj v prodaji v Evropi, ni izpostavljeno v ZDA, kjer je poslovanje negotovo zaradi dodatnih carin, tudi ne prodaja močneje na Kitajskem, kje pritiskajo domači tekmeci, ima pa tam pomembnega partnerja, podjetje Geely.
Renaultova delnica je po podatkih Reutersa v petih letih pridobila 90 odstotkov, kar je najbolje v evropski avtomobilski industriji, Volkswagnova je npr. izgubila 38 odstotkov, Stellantisova pa zrasla za 15 odstotkov.
De Meo je imel po drugi strani težko nalogo vzpostavitve boljših odnosov z japonskim partnerjem Nissanom, ki je bil nezadovoljen s svojim položajem pod Ghosnom. Zavezništvo so kapitalsko sprostili, sodelujejo na različnih tehničnih oziroma modelskih projektih. Je pa Nissan za razliko od Renaulta še kar naprej v precejšnjih finančnih težavah.
Renault za zdaj o konkretnem nasledniku De Mea še ne govori, seveda pa ga že intenzivno iščejo.
Komentarji