S prostornostjo kot vselej radodaren
Fiat 500L z osvežitvijo ostaja aktualen.
Odpri galerijo
Roberto Giolito, vodja oblikovanja pri Fiatu, je navdih za prepoznavno arhitekturo fiata 500L dobil tudi pri prvi multipli 600, ki je prednji del potisnila nazaj in navzgor. Višje sedenje, precej pokončna postavitev vetrobranskega stekla, visoka streha in izstopajoči dvojni A-stebriček pa dajejo avtomobilu tudi v zrelih privlačno drugačnost. Tokrat preizkušeni cross k naštetemu doda še osvežen »mestnoterenski« make-up.
Roberto je zrisal nekaj izjemnih fiatov. Na primer sodobno, ali bolje, zadnjo multiplo in leta 2004 koncept trepiuno, s katerim je zakoličil oblikovalski presežek fiata 500, za katerega se zdi, da ne pozna staranja. Podaljšani 500L je nastajal v času, ko se je že vedelo, da si bodo mestni terenci v prihodnjih letih rezali vedno večji delež prodaje, da bodo razred karavanov in predvsem enoprostorcev napadli tako silovito, kot vidimo zdaj, pa še ni bilo mogoče predvideti.
Posledice plenilskega pohoda mestnih terencev se že poznajo. Nekateri proizvajalci enoprostorske modele preprosto umikajo iz ponudbe, drugi jih poskušajo preobleči v oblačila za šport in rekreacijo v naravi. Fiat 500L cross spada med slednje. V nasprotju z večino tekmecev pa je zaradi občutno drugačne karoserijske zasnove, ki poudarja visoko držo in napihnjene gabarite, v precejšnji prednosti, saj terenski modni dodatki nanj padejo skoraj samodejno. Tudi zato ga je zadnja prenova svetil in nekaterih drugih karoserijskih dodatkov zlahka naredila mestno »makadamsko« svežega.
Dober vtis pustijo tudi nov volan in temeljito predelani sedeži, ki dvigajo raven udobja v vožnji. Hvalimo preglednost čez vse skrajne karoserijske robove in splošno preprostost rabe, ki se še posebno pokaže pri manevriranju skozi ozke urbane prometne izzive in parkiranju. Kabina je prijetno svetla, iz nje imajo zaradi visokega sedenja in ugodne klasične zasnove vrat z nižjim spodnjim robom okna zelo dober pogled v svet tudi otroci v otroških sedežih. Avtomobil poleg tega ohranja nekaj še do nedavnega tako visoko cenjenih enoprostorskih atributov, predvsem veliko prostora za potnike v kabini, dobro prilagodljivost zadnje klopi in velikost prtljažnika, ki ni uporaben samo zaradi osnovnih 455 litrov, ampak tudi zaradi škatlaste oblike, ki močno olajša nalaganje večjih ali nepravilno oblikovanih kosov tovora.
Zmogljiv 1,6-litrski dizelski agregat ima zdrav navor, razmeroma dobro zvočno izolacijo, primerno moč in ugodno porabo goriva. Ta je v našem primeru znašala 6 l/100 km. Takšen 500L cross se zato zdi več kot primeren partner za vse, ki prevozite več kilometrov in ki veliko potniško kabino radi dodatno obremenite, saj bo motor uspešno kos tudi takim izzivom.
Roberto je zrisal nekaj izjemnih fiatov. Na primer sodobno, ali bolje, zadnjo multiplo in leta 2004 koncept trepiuno, s katerim je zakoličil oblikovalski presežek fiata 500, za katerega se zdi, da ne pozna staranja. Podaljšani 500L je nastajal v času, ko se je že vedelo, da si bodo mestni terenci v prihodnjih letih rezali vedno večji delež prodaje, da bodo razred karavanov in predvsem enoprostorcev napadli tako silovito, kot vidimo zdaj, pa še ni bilo mogoče predvideti.
Zastopnik: Avto Triglav, Ljubljana
Cena: 20.490 EUR
Euro NCAP (2012): *****
Izpust CO₂: 114 g/km
Cena: 20.490 EUR
Euro NCAP (2012): *****
Izpust CO₂: 114 g/km
Posledice plenilskega pohoda mestnih terencev se že poznajo. Nekateri proizvajalci enoprostorske modele preprosto umikajo iz ponudbe, drugi jih poskušajo preobleči v oblačila za šport in rekreacijo v naravi. Fiat 500L cross spada med slednje. V nasprotju z večino tekmecev pa je zaradi občutno drugačne karoserijske zasnove, ki poudarja visoko držo in napihnjene gabarite, v precejšnji prednosti, saj terenski modni dodatki nanj padejo skoraj samodejno. Tudi zato ga je zadnja prenova svetil in nekaterih drugih karoserijskih dodatkov zlahka naredila mestno »makadamsko« svežega.
Dober vtis pustijo tudi nov volan in temeljito predelani sedeži, ki dvigajo raven udobja v vožnji. Hvalimo preglednost čez vse skrajne karoserijske robove in splošno preprostost rabe, ki se še posebno pokaže pri manevriranju skozi ozke urbane prometne izzive in parkiranju. Kabina je prijetno svetla, iz nje imajo zaradi visokega sedenja in ugodne klasične zasnove vrat z nižjim spodnjim robom okna zelo dober pogled v svet tudi otroci v otroških sedežih. Avtomobil poleg tega ohranja nekaj še do nedavnega tako visoko cenjenih enoprostorskih atributov, predvsem veliko prostora za potnike v kabini, dobro prilagodljivost zadnje klopi in velikost prtljažnika, ki ni uporaben samo zaradi osnovnih 455 litrov, ampak tudi zaradi škatlaste oblike, ki močno olajša nalaganje večjih ali nepravilno oblikovanih kosov tovora.
Zmogljiv 1,6-litrski dizelski agregat ima zdrav navor, razmeroma dobro zvočno izolacijo, primerno moč in ugodno porabo goriva. Ta je v našem primeru znašala 6 l/100 km. Takšen 500L cross se zato zdi več kot primeren partner za vse, ki prevozite več kilometrov in ki veliko potniško kabino radi dodatno obremenite, saj bo motor uspešno kos tudi takim izzivom.